خدمت‌رسانی بسیج دانشجویی استان به ۲۲ منطقه محروم کرمان

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: در چهار عرصه در ۲۲ نقطه محروم استان به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمت‌رسانی کرده‌ایم. سیدهادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن گرامیداشت هفته بسیج با تأکید بر اینکه بسیج فناوری معجزه‌گونه‌ای است که امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی […]

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: در چهار عرصه در ۲۲ نقطه محروم استان به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

سیدهادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن گرامیداشت هفته بسیج با تأکید بر اینکه بسیج فناوری معجزه‌گونه‌ای است که امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کردند، گفت: بسیج عبارتند از بصیرت، اخلاص و عمل به‌هنگام، زمانی که بسیجی در میدان بسیج، عمل و مقاومت قرار می‌گیرد برای حل مسائل کشور باید بصیرت یعنی آشنایی و فهم دقیق از مسائل، اخلاص و کار برای خدا و عمل به‌موقع را داشته باشد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان ادامه داد: بسیج مجموعه‌ای از افراد، عناصر و مجموعه‌هایی است که آماده برآورده کردن نیازهای انقلاب اسلامی هستند، با این مفهوم، بسیج، در حوزه راهبردی و رسالت‌محوری نقش‌آفرینی می‌کند.

وی بیان کرد: بسیج منحصر به یک گستره جغرافیا نیست، بسیج به‌منظور گفتمان‌سازی و جریان‌سازی انقلاب اسلامی و توسعه اسلام ناب محمدی دارای گستردگی است که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

طباطبایی ابراز کرد: بسیج دانشجویی در سال ۱۳۶۷ بنا به‌دستور معمار کبیر انقلاب شکل گرفت؛ چرا که امام خمینی(ره)، نقش بسیج دانشجویی را یک نقش مهم، گفتمان‌ساز و جریان‌ساز در جهت پیشبرد اهداف اسلام در اقصی نقاط عالم بیان کردند و مسئله‌ای که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از بسیج دانشجویی مطالبه دارند، مسئله دفاع از انقلاب اسلامی در صحن دانشگاه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان عنوان کرد: بسیج دانشجویی دارای یک مرکز اندیشه‌ورز، گفتمان‌ساز وجریا‌ن‌ساز است که نیازهای جامعه را معرفی می‌کند و بسیج دانشجویی با بهره گرفتن از راهبرد امامین انقلاب، پیرامون آن راهبردها در عرصه‌های مختلف مطالبه دارند و اقدام به نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت بسیج دانشجویی منحصر به عرصه‌های علمی است، گفت: کتابچه‎ای از مسائل و چالش‌های استان توسط مرکز تحقیقات شهید سلیمانی دانشگاه و بسیج دانشجویی تأالیف شده است که این کتابچه را در اختیار بخش‌های مختلف کشور از جمله قوا سه‌گانه، جهت ارائه راهکارها و راهبردها قرار داده‌ایم.

طباطبایی در خصوص فعالیت ناحیه بسیج دانشجویی در زمینه عرصه‌های جهادی افزود: در چهار عرصه آموزشی، فرهنگی، عمرانی و بهداشت در ۲۲ نقطه محروم استان به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمت‌رسانی کرده‌ایم؛ همچنین در حوزه فرهنگی فعالیت‌هایی از جمله اعزام به کربلا در ایام اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام، برگزاری کنگره شهدا و دیگر برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی را انجام داده‌ایم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان برگزاری اردو راهیان پیشرفت را از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: ۵ هزار و ۴۳۰ دانشجو به ۵۲ نقطه کشور اعزام شدند و سیر پیشرفت کشور و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و توسعه کشور را پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردند.

وی ابراز کرد: با توجه به اقدامات و جنگ شناختی دشمن در این عرصه، جهت آگاهی ‌بخشی، روشنگری و بصیرت‌افزایی بیش از ۵۸ کرسی‌ آزاداندیشی، تریبون آزاد و جلسات پرسش و پاسخ را در دانشگاه‌ها برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم در زمینه رفع شبهات و بیان پیشرفت‌های کشور نقش‌آفرین باشیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم بسیج دانشجویی برگزاری دوره‌های معرفتی خط امام راحل و لبیک به سیدالشهدا علیه‌السلام بوده است و مهم‌ترین مؤلفه‌ای که در این دوره‌های تشکیلاتی دنبال می‌کنیم، این است که دانشجویان با فرامین، منظومه امامین انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی آشنا شوند.

انتهای خبر/م




خدمت‌رسانی بسیج دانشجویی استان به ۲۲ منطقه محروم کرمان

منبع:آرمـان
? خدمت‌رسانی بسیج دانشجویی استان به ۲۲ منطقه محروم کرمان