خدا ترسی در فضای مجازی و حقیقی مهم است/ فضای رسانه بسیار سرنوشت ساز است

حسن علیدادی سلیمانی گفت: رسانه آنقدر قدرت و جرات دارد که می شود مهمترین خبر دنیا را به بی ارزشترین یا بالعکس تبدیل کند، این فضا بسیار سرنوشت ساز است و ایندویژگی ها در کنار هم جمع قدرتمندی تشکیل می دهد. به گزارش فت فتو؛  عصر امروز اولین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای […]

حسن علیدادی سلیمانی گفت: رسانه آنقدر قدرت و جرات دارد که می شود مهمترین خبر دنیا را به بی ارزشترین یا بالعکس تبدیل کند، این فضا بسیار سرنوشت ساز است و ایندویژگی ها در کنار هم جمع قدرتمندی تشکیل می دهد.

به گزارش فت فتو؛  عصر امروز اولین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی شهر کرمان با نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: این جمع بانوان سه ویژگی دارد اولین آن زن بودن است که جایگاهی دارد که کمتر به آن توجه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: جایگاه زن در نگاه دینی آنقدر عظیم و عزیز است که در هر فعالیتی بانوان نقش دارند.

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: نمی شود بانوان فداکار وجود نداشته باشند؛ اما مردهای فداکار پا به میدان بگذارند، اصلا نمی شود مردهای با انگیزه ای باشند و اما زن های با انگیزه از آنها حمایت نکنند.

وی ابراز کرد: لذا جایگاه زن و مادر جایگاه رفیعی است و این شعار و تبلیغ نیست بلکه واقعیت است؛  یکی از اندیشمندان غربی معنقد است اگر می خواهید یک تمدن سقوط کند خانواده را فتح کنید و فتح خانواده فتح مادر است.

این مقام مسئول افزود: یا اینکه باید نظام تعلیم و تربیت سقوط کند که باید سراغ معلم رفت و اینجا هم بخش عظیمی از معلمان بانوان هستند و در جایی دیگر می گویند برای سقوط یک جامعه باید سراغ نخبه ها رفت که می تواند مردان باشند یا زنان.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه ویژگی دوم این جمع جوان بودن است که جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: دلیل اهمیت دوران جوانی این است که جوان دو محور دارد که مرکز و منشا همه تحولات جامعه اسلامی است و آن انرژی و عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: ویژگی سوم این جمع فعال و با دانش در حوزه رسانه و فضای مجازی است که قدرت فوق العاده ای دارند برای ایجاد هر تحولی در جامعه، چرا که رسانه فضای موثر و پرقدرتی در جامعه امروز است.

امام جمعه شهر کرمان تاکید کرد: این سه ویژگی در کنار هم جمع قدرتمندی تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر اینکه خدا ترسی در فضای مجازی و حقیقی مهم است، اما متاسفانه در فضای مجازی خداترسی کمرنگ شده است، گفت:  اگر خدا ترسی محور باشد، از قدرت خود به درستی استفاده می کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: این فضای مقتدر و با سرعت و اثرگذار یعنی فضای مجازی را اگر دست ادم خدا ترس باشد، سو استفاده نمی شود و ترسی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: امروز برخی به اسم دفاع از دین و ارزشها آبروی اشخاص را می برند، این حرکت نه دینی است نه ارزشی.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز کرد: رسانه آنقدر قدرت و جرات دارد که می شود مهمترین خبر دنیا را به بی ارزشترین یا بالعکس تبدیل کند، این فضا بسیار سرنوشت ساز است.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه بندرهای صادراتی فضای مجازی چه چیزی صادر می کنند؟ کالای تقلبی و قاچاق یا کالای ناب؟ تصریح کرد: هرچه قدرت بیشتر باشد پاسخگویی در درگاه خداوند بیشتر است؛ در رسانه به دلیل وجود این قدرت باید پاسخگو بود؛ بنابراین هر حرفی که در پیشگاه خدا پاسخ برای آن دارید، در رسانه خود مطرح کنید.

وی افزود: اسلام از آزادگی دفاع می کند؛ یعنی بین خودت و خدای خودت اگر برای هر حرف و سخن و عمل خود پاسخ داری می توانی آزادانه مطرح کنی.

انتهای پیام/م




خدا ترسی در فضای مجازی و حقیقی مهم است/ فضای رسانه بسیار سرنوشت ساز است

منبع:آرمـان
? خدا ترسی در فضای مجازی و حقیقی مهم است/ فضای رسانه بسیار سرنوشت ساز است