خبرنگاران، جهادگران عرصه آگاه‌سازی واطلاع‌رسانی هستند

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال جاری با افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی مواجه بودیم که نشان می‌دهد دشمنان به دنبال این هستند، کانون خانواده را هدف قرار دهند و از این بابت نگران هستم و از بزرگترها می‌خواهم کنترل و نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند. به گزارش نذیر کرمان و به […]

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال جاری با افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی مواجه بودیم که نشان می‌دهد دشمنان به دنبال این هستند، کانون خانواده را هدف قرار دهند و از این بابت نگران هستم و از بزرگترها می‌خواهم کنترل و نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

به گزارش نذیر کرمان و به تقل از خبرگزاری فارس ، سردار ناصر فرشید در نشست خبری اظهار کرد: خبرنگاران، جهادگران عرصه آگاه‌سازی واطلاع‌رسانی هستند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران، جهادگری هستید که با اقدامات خود ازجمله اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، انعکاس به‌موقع اخبار و مطالبه‌گری به‌موقع به مردم خدمت می‌کنید و خدمت کردن به مردم یک توفیق و نعمت الهی‌ست.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی انتظامی تنها سازمانی‌ست که بیشترین ارتباط را مردم دارد و هرچند بیش از ۱۲۰ ماموریت تعریف‌شده داریم، اما خدمت‌های ما به مردم افزون بر چند میلیون مورد در سال است.

فرشید با اشاره به اینکه ماموریت‌های پلیس تعطیل‌بردار نیست، ابراز کرد: رسیدگی فوری به درخواست‌ها و امدادخواهی مردم در قالب مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ انجام می‌شود و در ۵ ماه گذشته بیش از یک میلیون تماس با این مرکز تماس گرفته‌اند که ۳۵ درصد عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: بعضی از ماموریت‌های ۱۱۰ فوریتی‌ست و برخی دیگر هم فوریتی نیست، گسترش شهرنشینی، معابر شهری، شمار زیاد خودروها و مجتمع‌ها و ساختمان‌ها و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت نکردن حق و حقوق دیگران موجب بروز تخلفاتی می‌شود.

فرشید ادامه داد: ما برای سرعت‌بخشی به ماموریت‌ها از هفته گذشته طرح برخورد جدی با پارک‌های نادرست مانند دوبله، سوبله و پارک نامناسب در خط مورب را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به بیش از ۸۳۰ هزار خدمت در پلیس راهور طی سال جاری به مردم اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار خدمت مشاوره‌ای به مردم ارائه کرده‌ایم که ۷۱ درصد موارد منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پلیس اطلاعات کرمان نیز به صورت شبانه‌روزی برای صدور گذرنامه و گذر زیارتی پای کار آمدند و بیش از ۸۱ هزار خدمت توسط پلیس گذرنامه طی سال جاری ارائه شده است و بیش از ۲۷ هزار خدمت در معاونت وظیفه عمومی ارائه کرده‌ایم.

فرشید اضافه کرد: سامانه ۱۹۷ پیام‌های مردمی را دریافت می‌کند و پیگیری مسائل مطرح‌شده را انجام می‌دهد و شهروندان کرمانی حدود ۸ هزار تماس با این سامانه داشته‌اند و شکایت‌ها از پلیس یک درصد بوده در حالی که تقدیر و پیشنهادات زیاد است.

وی از دستگاه قضایی استان کرمان برای همراهی و همدلی در راستای تعریف سامانه‌های ارسال پرونده و پیامک‌های قضایی قدردانی کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری با افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی مواجه بودیم که نشان می‌دهد دشمنان به دنبال این هستند، کانون خانواده را هدف قرار دهند و از این بابت نگران هستم و از بزرگترها می‌خواهم کنترل و نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

فرشید بیان داشت: بیش از ۳۳ تن انواع مواد مخدر طی سال جاری در استان کرمان کشف شده است و رتبه دوم را در کشفیات در کشور داریم.

وی از افزایش دستگیری ۴۸ درصدی معتادان متجاهر، ۱۸ درصدی خرده‌فروشان و ۸ درصدی قاچاقچیان موادمخدر طی سال جاری در استان کرمان خبر داد و افزود: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و ۱۹۰ میلیارد تومان احتکار و زمین‌خواری کشفیات داشته‌ایم و با بیش از ۹۰ باند قاچاق برخورد شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۷ درصدی سرقت‌ها در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروهای شوتی توقیف کرده‌ایم و ۹۱ درصد قتل‌ها در استان کرمان کشف شده‌اند.

فرشید همچنین از افزایش ۱۴ درصدی جرایم در فضای مجازی سخن به‌میان آورد و بیان کرد: کشف ۷۵ درصد جرایم فضای مجازی را در استان کرمان داریم.

وی از افزایش ۳ درصدی تصادفات فوتی و ۲ درصد جرحی در استان کرمان طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر فوتی درون شهری و بیش از ۳۸۰ نفر فوتی در جاده‌های استان کرمان داریم که برای ما سنگین است.




خبرنگاران، جهادگران عرصه آگاه‌سازی واطلاع‌رسانی هستند

منبع:یـزدان کـرمان
? خبرنگاران، جهادگران عرصه آگاه‌سازی واطلاع‌رسانی هستند