خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش کرمان افتتاح شد

کرمان – فت فتو – خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش کرمان افتتاح شد. به گزارش فت فتو، خانه یاریگران زندگی امروز (یکشنبه) با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشر دانش‌آموزان و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور مدیرکل آموزش و […]

کرمان – فت فتو – خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش کرمان افتتاح شد.

به گزارش فت فتو، خانه یاریگران زندگی امروز (یکشنبه) با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشر دانش‌آموزان و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل بهزیستی، معاون پیشگیری از وقوع جرم فرماندهی انتظامی و جمعی از مسئولان و دانش آموزان کرمانی افتتاح شد.

خانه یاریگران زندگی مجهز به دستگاه های تمرکزی، آموزشی و ورزشی است و با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر و آموزش و پرورش در محل سازمان دانش آموزی کرمان تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز یکشنبه در آیین خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش کرمان ضمن تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فراهم سازی مقدمات لازم به منظور راه‌اندازی و تجهیز این مرکز افزود: مدارس بهترین مکان برای توانمندسازی دانش آموزان و خانواده آنها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند.

رضا رضایی از برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی ویژه دانش آموزان، معلمان و اولیا با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و اظهار داشت: شناسایی آسیب های اجتماعی به دانش آموزان ضروری است.

وی توانمندسازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس، بهبود و ارتقا خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش مخاطره آمیز دانش آموزان را از مهمترین اهداف راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی برشمرد.

رضایی بر تقویت مهارت نه گفتن در بین دانش آموزان تاکید و خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان برای بهتر زیستن و باهم زیستن ضروری است‌.

وی با تاکید بر آموزش مهارت خودآگاهی به دانش آموزان افزود: اگر دانش آموز خود و شخصیت ارزنده خود را بشناسد هرگز به سمت آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر روی نمی آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش مهارت تاب آوری باید در اولویت آموزش مهارت های زندگی قرار گیرد تا دانش آموزان کنترل هیجانی بیشتری داشته و رفتارهای تکانشی کمتر و کنترل خشم بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت دانش ‎آموزان و پیشگیری از آسیب ‎های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه ‎های آموزش و پرورش استان کرمان و این امر مستلزم شناسایی آسیب ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با این اداره کل است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی اولیا بیشتر کارهای شخصی فرزندان را انجام می دهند، بر آموزش مهارت های خود مهارتی به دانش آموزان تاکید کرد.




خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش کرمان افتتاح شد

منبع: ایرنـا
? خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش کرمان افتتاح شد