خانه قنات استان کرمان بزودی ایجاد می شود

عضو مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آب گفت: خانه قنات کرمان به زودی در مرکز استان ، با همکاری استانداری تأسیس می شود. به گزارش فت فتو، محمد برشان در حاشیه جلسه افتتاح دبیرخانه ثبت ملی تمدن قناتی شهربابک گفت: خانه قنات کرمان به زودی در مرکز استان  با همکاری استانداری تأسیس […]

عضو مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آب گفت: خانه قنات کرمان به زودی در مرکز استان ، با همکاری استانداری تأسیس می شود.


به گزارش فت فتو، محمد برشان در حاشیه جلسه افتتاح دبیرخانه ثبت ملی تمدن قناتی شهربابک گفت: خانه قنات کرمان به زودی در مرکز استان  با همکاری استانداری تأسیس می شود که محلی برای تمام پژوهشگران، نویسندگان و دانشجویان علاقمند به قنات  است.


کارشناس تاریخ آب، آبیاری و قنات در ایران با اشاره به وجود سه تمدن قناتی در شهرستان های بم، شهربابک و شهداد  افزود:  از این سه تمدن قناتی برای ثبت ملی و جهانی آن  گزارشی در دست تهیه است.


وی بیان کرد: اولین دبیرخانه ثبت ملی تمدن قناتی  در شهرستان بم و دومین دبیرخانه در شهربابک افتتاح شده و به زودی دبیرخانه ثبت ملی تمدن قناتی شهداد هم افتتاح خواهد شد.


عضو مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آب اظهار کرد: پس از ثبت ملی تمدن های قناتی بم و شهربابک پرونده های آنها برای ثبت جهانی آماده خواهند شد.


برشان تاکید کرد: تمدن قناتی شهربابک یکی از دیربازترین تمدن های قناتی این سرزمین است و به علت شکل گیری این تمدن بر اساس قنات، جایگاهش اهمیت دارد.


انتهای پیام/



منبع:ایـلنا
? خانه قنات استان کرمان بزودی ایجاد می شود