خانه بهداشت دهکهان یک با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

ظهر امروز با حضو‌ر نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امام جمعه و فرماندار کهنوج خانه بهداشت دهکهان یک به‌ بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی […]

ظهر امروز با حضو‌ر نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امام جمعه و فرماندار کهنوج خانه بهداشت دهکهان یک به‌ بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه این آیین اظهار داشت: این خانه‌ بهداشت با زیربنای هفتاد متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد تومان طی‌ هشت ماه احداث شد که جایگزین ساختمانی با قدمت بیش از ۳۰ سال است و جمعیت یک هزار و ۷۶ نفر منطقه را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شهرستان کهنوج ۴۷ خانه‌بهداشت فعال داریم، افزود: مرکز جامع سلامت دهکهان سه  خانه‌بهداشت دارد که تاکنون دو خانه‌بهداشت احداث شده است و پزشک و ماما در این مرکز به صورت شبانه روزی خدمات سلامت ارائه می‌کنند.

خیرخواه با اشاره به وضعیت پروژه‌های بهداشتی در حال ساخت کهنوج تصریح کرد: تا هفته دولت یک مرکز جامع سلامت شهری و چهار خانه‌بهداشت در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در آینده نزدیک پایگاه ۱۱۵ دهکهان جانمایی می‌شود، گفت: امسال ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرستان کهنوج مطلوب است و در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر اقدامات خوبی مانند بیماریابی مالاریا، سل، خطر سنجی انجام شده است.

حجت الاسلام نجنو امام جمعه کهنوج در این آیین ضمن تقدیر از پی‌گیری‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه سلامت منطقه اظهار داشت: امروز شاهد بهره‌برداری از دست‌رنجی دیگر در حوزه بهداشت منطقه در دهکهان هستیم که با همت کارشناسان بهداشتی به ویژه بهورزان خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌شود.

 شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی  در این آیین افزود: خدمات وزارت بهداشت در شهرستان کهنوج ارزنده است، بیمارستان کهنوج در شش طبقه تا ۲ سال آینده احداث می‌شود که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است و بزرگترین بیمارستان جنوب شرق خواهد بود. 

وی افزود: این اقدام از خدمات دولت سیزدهم  به مردم منطقه است که تخصیص اعتبار آن کار بزرگی است.

وی بیان داشت: دستگاه‌ ام‌ آر آی از بهترین نوع موجود در بیمارستان کهنوج مستقر شده که به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

شکرالهی با اشاره به توسعه اورژانس بیمارستان ۱۲ فروردین خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان جنوب کرمان بی‌سابقه است، تمام خانه‌های بهداشت نیمه تمام با پیگیری‌های صورت گرفته تکمیل شدند که جای تقدیر دارد.

انتهای خبر/




خانه بهداشت دهکهان یک با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

منبع:آرمـان
? خانه بهداشت دهکهان یک با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید