حوزه های علمیه شخصیتهای زمان شناس تربیت کنند

فت فتو/کرمان رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری زندگینامه آیت الله سید یحیی جعفری اظهار کرد: این سید محبوب همه طبقات اجتماعی جامعه کرمانی بود و حوزه های علمیه ما باید چنین شخصیت هایی تربیت کنند به گونه ای که زمان شناس باشند و سکوت و سخن آنان برای جامعه پیام داشته باشد. […]

فت فتو/کرمان رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری زندگینامه آیت الله سید یحیی جعفری اظهار کرد: این سید محبوب همه طبقات اجتماعی جامعه کرمانی بود و حوزه های علمیه ما باید چنین شخصیت هایی تربیت کنند به گونه ای که زمان شناس باشند و سکوت و سخن آنان برای جامعه پیام داشته باشد.

آیت الله سید هاشم حسینی پیش از ظهر امروز چهارم آذرماه در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله “سید یحیی جعفری” نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان گفت: آیت الله سید یحیی جعفری مجاهدی خستگی ناپذیر و همیشه در صحنه و فردی مردمی و مسئولیت پذیر و تاثیرگذار بود.

وی اظهار کرد: سخن گفتن از افرادی که همه عمر خود را در راه خدمت گذاری به مردم و بدون منت صرف کرده اند، سخت دشوار است و شخصیت آیت الله سید یحیی جعفری از یک سو عالم و سخنگوی دینی مردم و از سوی دیگر خادم مردم، مسئولیت شناس و تاثیرگذار بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ایمان و تقوا، علم و دانش، آگاهی و بصیرت و زمان شناسی، مجاهد و مبارز و همیشه در میدان بودن، تسلیم در مقابل حق، تحمل سختی ها برای دیدن افق دور از عناصری هستند که شخصیت افراد را تشکیل می دهند و نیاز نیست که همه این عناصر در وجود یک نفر باشد.

وی افزود: این افراد برای یک زمان و چند سال نیستند و اینها در همه ادوار تاریخ مورد احترام هستند زیرا این افراد متعلق به همه مردم هستند و کردار و رفتار آنها برای همه نسل هاست.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با ایمان و تقوا گفت: خدای متعال ایمان را سرمایه می داند، مومنین سخت استوار هستند و بادهای تند او را از پا در نمی آورد و همه این ویژگی ها در وجود آیت الله سید یحیی جعفری بود.

وی با بیان این مطلب که امام جمعه فقید کرمان در کوران حوادث هنرمندانه، عاشقانه و دلباخته حق و ولی فقیه زمانش بود و با تغییر شرایط رنگ عوض نمی کرد، تصریح کرد: اینها ویژگی های مردان خداست.

آیت الله حسینی بوشهری خدا ترسی، تاثیر گذار در جامعه، نقش هدایت گری را از جمله ویژگی های عالمان برشمرد و عنوان کرد: این ویژگی ها در آیت الله سید یحیی جعفری وجود داشت.

وی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی گفت: همه مردم و در همه رده های سنی برای سردار سلیمانی سوگواری کردند. سردار دل ها تنها متعلق به کرمانی ها و گلزار شهدای کرمان نیست و شنیده ام از نقاط مختلف برای زیارت قبور این شهید بزرگوار می آیند این نشان دهنده این است که ایشان متعلق به همه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: عالمانی که مردمی هستند، در دل مردم جای دارند و مردم به آنها اعتماد دارند.

وی با یادآوری زندگینامه آیت الله سید یحیی جعفری تصریح کرد: این سید محبوب همه طبقات اجتماعی جامعه کرمانی بود و حوزه های علمیه ما باید چنین شخصیت هایی تربیت کنند به گونه ای که زمان شناس باشند و سکوت و سخن آنان برای جامعه پیام داشته باشد.

انتهای پیام




حوزه های علمیه شخصیتهای زمان شناس تربیت کنند

منبع:ایـسنا
? حوزه های علمیه شخصیتهای زمان شناس تربیت کنند