حوزه صنایع کوچک در استان کرمان شاهد اتفاق بی‌نظیری است

استاندار کرمان با بیان اینکه اتفاق بی‌نظیری در حوزه صنایع کوچک استان در حال انجام است، گفت: مشکل کشور اقتصادی است و فرصت خوبی نیز فراهم شده تا با کمک کارشناسان و مسئولان مردم به سطحی از توسعه و رفاه عمومی برسند. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی […]

استاندار کرمان با بیان اینکه اتفاق بی‌نظیری در حوزه صنایع کوچک استان در حال انجام است، گفت: مشکل کشور اقتصادی است و فرصت خوبی نیز فراهم شده تا با کمک کارشناسان و مسئولان مردم به سطحی از توسعه و رفاه عمومی برسند.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار داشت: اتاق بازرگانی کرمان در مباحث پایه‌ای و اساسی در توسعه استان سرآمد است و اقدامات خوبی در دست انجام دارد.  

وی ادامه داد: دوره کنونی کشور را به عنوان فرصت می‌دانیم و درک عمومی از وضعیت کشور خوب ایجاد شده است، استان‌ها ما اکنون مشکل امنیتی و سیاسی ندارند، مشکل کشور اقتصادی است.

زینی‌وند اضافه کرد: فرصت خوبی در کشور فراهم است و همه کارشناسان باید بسیج شوند که مردم به سطحی از توسعه و رفاه عمومی برسند.

استاندار کرمان ابراز داشت: در صنایع کوچک استان کرمان اتفاق بی‌نظیری در حال انجام است، ۱۲ هزار شغل از محل گردش حساب شرکت‌های بزرگ تعریف کردیم که با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی و شرایط ساده به سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ۱۸ هزار شغل هم در حوزه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تفاهم شده که حوزه اقتصادی استانداری در حال پیگیری دارد و بخش‌هایی از مشاغل خرد خانگی شامل می‌شوند.

زینی‌وند اظهار داشت: شناخت خلاء‌ها و تفاهم برای حل آنها مهمترین و سخت‌ترین کار است که اتاق بازرگانی کرمان میان‌داری خوبی در این زمینه کرده است.

استاندار کرمان بیان داشت: در مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و غیره کارهایی در دست اقدام است و برای متعادل کردن آن باید به مراکز مرتبط با صنایع کوچک اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان باید احصاء و به روز شود تا در حوزه صنایع کوچک به آن وارد شد اظهار داشت: مسئولیت‌های اجتماعی را تنها در حوزه ورزش و بهداشت نمی‌دانیم، اینها ضرورت هستند، بلکه در مسئولیت‌های اجتماعی باید نیازمندی‌های استان را شناسایی و به آنها ورود کرد.

زینی‌وند از تصمیمات خوب در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها در سفر روز گذشته رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: برای پارک علم و فناوری هم باید شبه انقلابی به لحاظ دانش‌بنیان در استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: اختلاف نظری در حوزه پارک علم و فناوری استان کرمان بود که با امضای دو نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمان درخواست پارک علم و فناوری دیگری را به وزارت علوم داده ایم

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها چهار پارک علم و فناوری دارند، گفت: کل ظرفیت استان با پارک علم و فناوری موجود ممکن است پوشش داده نشود و باید با ساختار قوی قدرتمند پارک جدیدی دانشگاه هایتک برنامه‌ریزی کنیم.

زینی‌وند همچنین بر لزوم راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با مهارت‌آموزی صنایع کوچک تاکید کرد.




حوزه صنایع کوچک در استان کرمان شاهد اتفاق بی‌نظیری است

منبع:بــرنا
?
حوزه صنایع کوچک در استان کرمان شاهد اتفاق بی‌نظیری است