حمله حیوان وحشی به دام‌ها در شهداد تکرار شد

حمله حیوان وحشی به دام‌ها در شهداد که پیش از این نیز تکرار شده و عامل همچنان ناشناخته است مردم را نگران کرده است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری “نذیر کرمان“؛ شب گذشته ۱۰ رأس دام سبک (گوسفند)، یک رأس گاو و دو قطعه طیور مردم، در اثر حمله حیوان وحشی در شهر شهداد تلف […]

حمله حیوان وحشی به دام‌ها در شهداد که پیش از این نیز تکرار شده و عامل همچنان ناشناخته است مردم را نگران کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری “نذیر کرمان“؛ شب گذشته ۱۰ رأس دام سبک (گوسفند)، یک رأس گاو و دو قطعه طیور مردم، در اثر حمله حیوان وحشی در شهر شهداد تلف شدند و این اولین بار نیست که این اتفاق رخ می‌دهد.


شهروندان در بخش شهداد استان کرمان این روزها نگران هستند و ترس حمله احتمالی دوباره این حیوان یا حیوانات حتی به انسان‌ها را نیز دارند زیرا می‌گویند اهالی نیمه‌شب یا بامداد برای آبیاری، تقسیم آب یا دیگر امور کشاورزی مجبورند در نقاط مختلف تردد داشته باشند.

همچنین ناشناخته ماندن هویت عامل حمله طی سال ۹۵ و اینک، شک و تردیدها و گلایه‌ها از این وضعیت را افزایش داده است.

 همه این مسائل یک طرف، موضوع ضرورت پرداخت خسارت ناشی از تلف شدن دام‌ها نیز موضوع مهم دیگری است که مسئولان محیط زیست استان می‌گویند سرفصل اعتباری در اختیار ندارند اما فهرستی از این موضوع برای دام‌های تلف شده به منظور امکان‌سنجی تخصیص اعتبار تهیه و به سازمان کشوری خود ارسال کرده است.

باید برای افکارعمومی منطقه که باتوجه به ماهیت حمله و تکرار آنها نگرانی دارند، اهمیت قائل شد، حساسیت لازم و ارتباط نزدیک را با آنان به کار گرفت تا ضمن ورود برای انجام اقدامات کارشناسی مثل نصب دوربین، تله یا هراقدام کارشناسی دیگر، بتوان ضمن شناسایی نوع حیوان، زمینه پیشگیری از چنین حوادثی را نیز از بین برد و تا حد امکان هم خسارت‌ها را جبران کرد.

واقعیت اینکه نمی‌توان انتظار داشت کسی، از مردم منطقه بخواهد نگران نباشند یا در این زمینه دست به داستان‌سرایی نزنند زیرا اصل رویداد و حادثه که با حمله چندباره به دام‌ها یا جمجه‌خواری دام‌ها به وقوع پیوسته و یک واقعیت است.

براساس گزارش‌ها کار امحای لاشه دام‌های تلف شده در شهداد با حضور سازمان‌های متولی برای امحای بهداشتی و با هدف جلوگیری از احتمال بیماری‌هایی مثل هاری و غیره نیز به خوبی انجام شد.

انتهای خبر/ک




حمله حیوان وحشی به دام‌ها در شهداد تکرار شد

منبع:آرمـان
? حمله حیوان وحشی به دام‌ها در شهداد تکرار شد