حمایت از سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با استفاده از ظرفیت مجلس

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت مجلس از برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در این روستا پشتیبانی کنیم. محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه که آیین سنتی و ملی و مذهبی تعزیه‌خوانی […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت مجلس از برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در این روستا پشتیبانی کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه که آیین سنتی و ملی و مذهبی تعزیه‌خوانی قرن‌ها است که در کشور ما به احترام سیدالشهدا (ع) و اهل‌بیت اجرا می‌شود اظهار کرد: مایه افتخار است این آیین ملی و مذهبی ما در استان کرمان به طور ویژه پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز روستای ده زیار به یکی از قطب‌های برگزاری مراسم تعزیه خوانی در کشور تبدیل شده است گفت: با اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر در این روستا انجام شده، نام ده زیار به عنوان یکی از مناطق مهم تعزیه خوانی در سطح ملی مطرح است. 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری نهمین دوره سوگواره ملی تعزیه ده زیار هستیم افزود: تلاش‌های انجام شده توسط هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار به عنوان بانی برگزاری این مراسم و دیگر نهادهای و دستگاه‌هایی که در برگزاری این مراسم ملی همکاری داشتند، جای تقدیر دارد. 
وی بیان کرد: امیدواریم که برگزاری این رویداد ملی در ده زیار، موجب غنای هر چه بیشتر این هنر آیینی و ملی و مذهبی شود، ارتقای سطح کیفی و محتوای تعزیه را به دنبال داشته و بتواند در محتوای دینی و اعتقادی مردم اثرگزار باشد.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مجالس و این رویدادها، انتقال پیام عاشورا به جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوانان ما سینه به سینه و نسل به نسل است ادامه داد: هنر تعزیه در انتقال فرهنگ عاشورا، ترویج روحیه ایثار و شهادت و ایستادگی در مقابل ظلم و فرهنگ جهاد و مقاومت در بین نسل جوان جامعه بسیار اثرگذار است.
وی با بیان اینکه امیدواریم فضای خوبی که فراهم شده در سال‌های آینده استمرار داشته باشد گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت مجلس از برگزاری این رویداد مهم در روستای ده زیار پشتیبانی کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این آمادگی وجود دارد که با حضور مسئولان استان برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه در سال‌های بعد و ارتقای زیرساخت‌ها در این روستا، برای میزبانی شایسته از مردم و ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
انتهای پیام




حمایت از سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با استفاده از ظرفیت مجلس

منبع: ایـسنا
? حمایت از سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با استفاده از ظرفیت مجلس