حل مشکلات جامعه در گروه تقویت ارتباط با مسجد است

مدیر موسسه مسجد گفت: لازمه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با مسجد است. به گزارش . فت فتو از کرمان،  حجت‌الاسلام تقی قرائتی مدیر موسسه مسجد گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط بین ارکان جامعه با مسجد دانست. او افزود: تنها راه برون رفت از […]

مدیر موسسه مسجد گفت: لازمه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با مسجد است.

به گزارش . فت فتو از کرمان،  حجت‌الاسلام تقی قرائتی مدیر موسسه مسجد گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط بین ارکان جامعه با مسجد دانست.

او افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با مسجد است و مساجد باید نسبت به نیاز‌های عموم مردم، مجهز باشد.

او بیان کرد: مسجد در حکم مادر و پرورشگاه تمام انسان‌هاست و تربیت انسان‌ها، مهم‌ترین کارکرد مسجد است.

مدیر موسسه مسجد بر لزوم فعالیت کارشناسان ویژه نماز در مدارس و ایجاد جذابیت‌های لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد تاکید کرد و بیان داشت: هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه نمی‌تواند جایگزین مسجد شود.

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: عدم شناخت و معرفی احکام مسجد پیش‌زمینه بسیاری از مشکلاتی بوده که امروز در رابطه با مسجد احساس می‌شود.

او با بیان اینکه یک امام جماعت موفق نباید دغدغه‌ای جز تربیت مردم داشته باشد، افزود: او حداقل باید همانند مشاغل دولتی برای مردم هشت ساعت وقت بگذارد و پاسخگوی سوالات و نیاز‌های روز مردم باشد.

مدیر موسسه مسجد بیان داشت: علم مسجد، علمی خاص است، زیرا که مسجد دانشگاهی است که فارغ التحصیل ندارد و کنکور آن طهارت و مدرک آن زندگی سالم و شیرین است ما برای سلامت جسمی مردم برنامه ریزی می‌کنیم، در حالی که باید برای سلامت روحی مردم هم برنامه ریزی و تدابیری داشت، زیرا که سینما، پارک و فرهنگ سرا هیچ کدام جای مسجد را نمی‌توانند، بگیرند.

اوگفت: مسجد محل پرورش است و باید حضور زنان به‌عنوان مربیان جامعه در آن پررنگ‌تر شود.

در این همایش حجت‌الاسلام قرائتی، بخش‌هایی با موضوعات مسجد محور مدیریت جامعه اسلامی، مسجد کانون تربیت، مسئولیت‌ها در قبال مسجد، آداب مسجد، ویژگی‌های اهل مسجد، ویژگی‌های مسجد، رسانه مسجد، اتحاد بین مساجد، همسایه مسجد و حضور و اقتدا به مساجد مطرح شد.

دوره تربیت مسجد با حضور استاد حجت‌الاسلام والمسلمین تقی قرائتی مدیر موسسه مسجد به صورت دو روزه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ح




حل مشکلات جامعه در گروه تقویت ارتباط با مسجد است

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? حل مشکلات جامعه در گروه تقویت ارتباط با مسجد است