حقانیت غدیر با سکان‌داری ولایت فقیه چشم طمع دشمنان را بیدار ساخته است

مدیر مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان گفت: موفقیت جامعه اسلامی در گرو رصدی با بصیرت و درایت است تا بتوان دشمن و توطئه‌های آن را شناخت و امروز مقام معظم رهبری در جایگاه ولایت فقیه این سکان‌داری را برعهده دارند. مجید زنگی آبادی در گفتگو با سرویس فرهنگی مذهبی نذیر کرمان در خصوص واقعه غدیر گفت: […]

مدیر مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان گفت: موفقیت جامعه اسلامی در گرو رصدی با بصیرت و درایت است تا بتوان دشمن و توطئه‌های آن را شناخت و امروز مقام معظم رهبری در جایگاه ولایت فقیه این سکان‌داری را برعهده دارند.

مجید زنگی آبادی در گفتگو با سرویس فرهنگی مذهبی نذیر کرمان در خصوص واقعه غدیر گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه «طه» آیه ١٢٣می‌فرمایند؛ «قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ» و به این معناست که ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺖ [ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺯﻣﻴﻦ ]ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻳﻴﺪ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺮﺧﻲ ﺩﻳﮕﺮﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﻣﻦ ﻫﺪﺍﻳﺘﻲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﻴﺪ ، ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﻫﺪﺍﻳﺘﻢ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﺪ ، ﻧﻪ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﻘﺖ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻰﺍﻓﺘﺪ.

مدیر مدرسه علمیه ابراهیمیه افزود: با دقت در آیه شریفه مسیر هدایت از هبوط اولین نبی تا صعود خاتم‌النبیین صلوات ‌الله علیه توسط خداوند ترسیم شده است که طلایه‌داران این مسئولیت انبیاء و اوصیاء الهی بوده‌اند و بعد صعود و عروج آخرین پیامبر رسان و هادی، خداوند متعال طبق آیه شریفه سوره مبارکه مائده به علی‌بن ابی طالب واگذار می‌شود.

وی به آیه ٦٧ سوره مائده اشاره کرد و گفت:در این آیه آمده است؛ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ، ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ [ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم) ] ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﻛﻦ؛ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺠﺎم ﻧﺪﻫﻲ ﭘﻴﺎم ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻧﺮﺳﺎﻧﺪﻩ‌ﺍﻱ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ [ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ] ﻣﺮﺩم ﻧﮕﻪ ﻣﻰﺩﺍﺭﺩ؛ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰ‌ﻛﻨﺪ، بنابراین مسیر ادامه پیدا کرد و زعامت، امامت و راهبری و هدایت تمامی مسلمانان در روز غدیر خم به امیرالمومنین (ع) واگذار شد.

زنگی‌آبادی تاکید کرد: این انتصاب الهی و تعیین مسیر صحیح هدایت یعنی  لزوم تشکیل حکومت و نظامی که  هدایت بشر در گرو تبعیت از فرد منصوب در آن روز است که  از هبوط تا صعود عهده دارش انبیاء الهی و اوصیاء بوده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان اذعان کرد: واقعه غدیر انتصاب هادی، امام و ولی مسلمین  است و طبق آیه شریفه( وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ) ابلاغ نکردن این امر مساوی با تبلیغ نکردن رسالت است و همچنین کسانیکه تبعیت را پذیرفتند؛ شامل این آیه شریفه هستند( فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ) یعنی رد شدن از گمراهی و شقاوت. بیعت با ولایت در روز عید غدیر هم مسیر شدن و همسو شدن با تمامی انبیا و اوصیاء الهی‌ست و داخل شدن در عهد و پیمان قبول ربوبیت رب‌العالمین است. 

وی در ادامه به خصوصیات رهبر جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر این جامعه باید نمونه یک مسلمان کامل باشد، او باید عالِم، عادل و  آگاه به زمان و مصلحت امت اسلام و شجاع باشد، از دستورهای اسلام پیروی کند و از اوضاع جامعه به خوبی آگاه باشد تا بتواند جامعه را به بهترین شکل، هدایت و رهبری کند.

زنگی آبادی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب نمونه اتم و اکمل یک راهبر و هادی در زمان غیبت امام عصر و زمان (عج) هستند به گونه‌ای که نه تنها مسلمانان جهان راه هدایت را با رهنمودها، عمل و اخلاقشان پیدا می‌کنند بلکه سایر پیروان ادیان غیر اسلام نیز با تاسی به ایشان در رهبری کشور و ملتشان موفق عمل می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان افزود: در زمان ما زعامت ایشان که برگرفته شده از سیره اهل بیت علیهم السلام است دلیل و نشانه‌ای آشکار بر برتری و کار آمدی اسلام بر سایر مکاتب و مذاهب دیگر است، در واقع با فرود آوردن سر تعظیم و گشودن زبان تحسین توسط دوست و دشمن در برابر افکار و عمل کرد درست ایشان مهر تایید بر حقانیت انتصابی بودن ولایت و امامت زده می‌شود.

وی به نقل قول از امام صادق (ع)  در خصوص واقعه غدیر اشاره و عنوان می‌کند؛ امام صادق(ع)که از پدران بزرگوارش نقل می‌کند که‌ پیامبر (ص) فرموده است: برترین عید امت من، عید غدیرخم است، غدیر روزی است که خداوند تعالی دستور داد تا برادرم علی‌بن‌ ابیطالب (ع) را به عنوان پرچم برای امت نصب کنم تا پس از من به واسطه او هدایت شوند، روزی که خدا دین را کامل و نعمتش را بر امت من تمام و اسلام را به عنوان دین آن‌ها پسندید.

زنگی آبادی تاکید کرد: طبق آیاتی که در بالا ذکر شد هدایت همراه با عداوت ذکر شده است زیرا همیشه دشمن «حق»، «باطل» است، کسانیکه در دیدن رشد و تعالی یک ملت حقدو حسدشان غالب بر انصاف و عقلشان است باید علیه مسیر حق و بخصوص راهبری حقانیت و راستی توطئه کنند.

مدیر مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان افزود: با اوصافی که از «حق» وجود دارد باید هم برخی چشم نتوان بینشان را حول موفقیت‌ها و تعالی‌ها بچرخانند و مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی کنند زیرا تاریخ نشان داده است دور شدن از مسیری که توسط ولایت ترسیم شده و می‌شود چشم طمع کفتار صفتان را بیدار و حیله‌های آنها را آشکار می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موفقیت جامعه اسلامی در گرو رصدی با  بصیرت و درایت است تا بتوان دشمن و توطئه‌های آن را شناخت و همان گونه که نظاره‌گر پیشرفت امت است، توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کند و امروز مقام معظم رهبری در جایگاه ولایت فقیه این سکان‌داری را برعهده دارند.




حقانیت غدیر با سکان‌داری ولایت فقیه چشم طمع دشمنان را بیدار ساخته است

منبع:آرمـان
? حقانیت غدیر با سکان‌داری ولایت فقیه چشم طمع دشمنان را بیدار ساخته است