حزب الله مسئولیت دو حمله به مواضع اسرائیل را بر عهده گرفت

به گزارش خبرنگار بین‌الملل نذیر کرمان، گروه مقاومت لبنان در دو عملیات جداگانه، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار داد. در واکنش به این حملات، آمریکا تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله لبنان اعمال کرد. حزب‌الله لبنان در دو بیانیه جداگانه، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. در اولین حمله […]


به گزارش خبرنگار بین‌الملل نذیر کرمان، گروه مقاومت لبنان در دو عملیات جداگانه، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار داد. در واکنش به این حملات، آمریکا تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله لبنان اعمال کرد.

حزب‌الله لبنان در دو بیانیه جداگانه، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. در اولین حمله که روز پنجشنبه انجام شد، رزمندگان حزب‌الله با استفاده از گلوله‌های توپخانه، مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا (که توسط اسرائیل اشغال شده است) را هدف قرار دادند. در دومین حمله نیز تپه‌های کفارچوبه با استفاده از “سلاح‌های مناسب” مورد حمله قرار گرفتند.

در همین راستا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۵ فرد و ۲ نهاد را به اتهام ارتباط مالی با حزب‌الله لبنان تحریم کرد. به گفته مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این افراد و نهادها به “حسن موکلد” (یک بازرگان لبنانی) در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده و برخی فعالیت‌های مالی در حمایت از حزب‌الله را تسهیل کرده‌اند.

هدف از این تحریم‌ها، محدود کردن منابع مالی حزب‌الله لبنان عنوان شده است. این گروه در ماه‌های گذشته برای حمایت از مردم غزه، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی ترتیب داده بود. خزانه‌داری آمریکا پیش‌تر و در سال ۱۴۰۱ این سرمایه‌دار لبنانی را تحریم کرده و حساب‌های وی را مسدود کرده بود.

میان‌تیترها:

  • حملات حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله لبنان
  • هدف از تحریم‌ها: محدود کردن منابع مالی حزب‌الله
  • حسن موکلد: سرمایه‌دار لبنانی که پیش‌تر تحریم شده بود

کلمات کلیدی: حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی، تحریم‌های آمریکا، حسن موکلد، مزارع شبعا، کفارچوبه، غزه

English Title: Hezbollah Attacks Israeli Positions; US Imposes New Sanctions on the Group

English Lead: According to Nazir Kerman’s international correspondent,

حزب الله مسئولیت دو حمله به مواضع اسرائیل را بر عهده گرفت

منبع: بــرنا
? حزب الله مسئولیت دو حمله به مواضع اسرائیل را بر عهده گرفت