حرکت چهل‌روزه کاروان اسرای کربلا آغازگر قیام‌های شیعیان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: خلاصه حرکت چهل‌روزه کاروان اسرا این است که به‌دنبال آن نهضت‌ها و قیام‌ها داریم که قیام توابین از همین‌جا آغاز می‌شود و قیام‌ها یکی پس از دیگری به‌دنبال انقلاب امام حسین(ع) به وقوع می‌پیوندد. به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در پیامی به‌مناسبت […]


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: خلاصه حرکت چهل‌روزه کاروان اسرا این است که به‌دنبال آن نهضت‌ها و قیام‌ها داریم که قیام توابین از همین‌جا آغاز می‌شود و قیام‌ها یکی پس از دیگری به‌دنبال انقلاب امام حسین(ع) به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در پیامی به‌مناسبت اربعین حسینی با تسلیت این ایام اظهار کرد: هر انقلابی دو مرحله دارد؛ مرحله اول خون، مرحله دوم پیام است، که پیام انقلاب جهاد تبیین است و افرادی در این جهاد می‌توانند شرکت کنند که از جهاد اکبر گذشته باشند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: مقدمه آن‌چه که در کربلا اتفاق افتاد جهاد اکبر است و امام حسین(ع) منزل به منزل سخنرانی کردند که اگر کسی در جهاد اصغر آمادگی ندارد از همین‌جا برگردد و کسانی در جهاد اصغر می‌توانند آمادگی داشته باشند که در جهاد اکبر رسالت خودشان را به‌خوبی انجام داده باشند.

وی تصریح کرد: اما می‌بینیم کاروان به کربلا می‌آید و حماسه خلق می‌کند و به تعبیری، بزرگترین حادثه در تاریخ رقم می‌خورد و بزرگترین فاجعه تاریخ اتفاق می‌افتد. اما باید این حادثه‌ای که اتفاق افتاده به نسل‌های بعد منتقل شود و رسالت جهاد کبیر یا جهاد تبیین خودش را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: سردمدار این رسالت دو شخصیت برجسته‌اند؛ یکی امام معصوم حضرت سجاد(ع) و دیگری زینب مظلومه سلام‌الله علیهاست که با سخنرانی‌ها و رهبری کاروان اسرا و موضع‌های متناسبی که در هر صحنه‌ای باید داشته باشند، در مقابل دشمن به بهترین وجه ممکن پیام کربلا را منتقل می‌کنند و خلاصه حرکت چهل‌روزه کاروان اسرا این است که به‌دنبال آن نهضت‌ها و قیام‌ها داریم که قیام توابین از همین‌جا آغاز می‌شود و قیام‌ها یکی پس از دیگری به‌دنبال انقلاب امام حسین(ع) به وقوع می‌پیوندد.

وی ابراز کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هم برگرفته از درس‌هایی‌ست که در انقلاب امام حسین(ع) اتفاق افتاد و شهدای ما اقتدا کردند به شهدای کربلا و آزادگان ما اقتدا کردند به اسرای کربلا و ایثارها و گذشت‌ها همه برمی‌گردد به آن‌چه که در کربلا اتفاق افتاده و یک مدل کوچکی از کربلای حسین(ع) در تاریخ ما به‌وسیله امام عظیم‌الشأن و یارانش و مردم شهیدپرور رقم می‌خورد.

علیدادی‌سلیمانی اظهار داشت: باید از اربعین حسینی درس‌ها بگیریم و بتوانیم همان‌طور که رسالت هرکدام از ما هست به بهترین وجه تبیین کنیم و این رسالت را به نسل‌های بعد منتقل کنیم که هر روز ارادتمندان امام حسین(ع) بیشتر و بیشتر خواهند شد.

وی در پایان گفت: همه کسانی که به عشق امام حسین(ع) در پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند در پیشگاه خداوند مأجور خواهند بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





حرکت چهل‌روزه کاروان اسرای کربلا آغازگر قیام‌های شیعیان بود

منبع: فــارس
? حرکت چهل‌روزه کاروان اسرای کربلا آغازگر قیام‌های شیعیان بود