حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که شهید آوینی کار در زمینه هنر انقلاب اسلامی را در تنهایی شروع کرد، گفت: حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است. حجت‌السلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و هفته […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که شهید آوینی کار در زمینه هنر انقلاب اسلامی را در تنهایی شروع کرد، گفت: حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است.

حجت‌السلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی در خصوص تولید آثار هنری در تراز انقلاب اسلامی گفت: با تلاشی که هنرمندان معتقد به باورها و ارزش‌ها داشته‌اند، توانسته‌ایم ۲۵ درصد تولید اثر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم اما برای آن‌که تولیدات هنری بر اساس باورها و ارزش‌های دینی داشته باشیم، فاصله زیادی داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید آوینی کار در زمینه هنر انقلاب اسلامی را در تنهایی شروع کرد؛ اما حرکتی را آغاز کرد که این اقدام سرآغاز ورود هنرمندان به این عرصه بود و امروزه در جشنواره فجر انقلاب اسلامی شاهد ورود آثاری بودیم که نسبت به سال‌های گذشته بسیار تفاوت داشتند و این مهم نشان می‌دهد که حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است و امروز هنرمندان تلاش می‌کنند تا این حرکت توسعه پیدا کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دشمن نمی‌خواهد هنر اصیل اسلامی بر ذائقه مردم ما شیرین بیاید؛ چرا که قبل از انقلاب، هنر در منجلابی از فساد و ضد ارزش‌ها متولد شد و خاستگاه هنر در قبل از انقلاب، خاستگاه نامبارکی بود؛ بنابراین تغییر این هنر بسیار سخت و دشوار است و چنانچه در این عرصه بتوانیم قدمی برداریم، یک موفقیت و پیروزی است.

وی بیان کرد: شالوده هنر قبل از انقلاب در کشورمان با فساد طراحی و برنامه‌ریزی شده است و اگر بخواهیم این اساس را عوض کنیم، نیاز به انسان‌های هنرمند، اصیل، ارزش‌مدار و خداباور داریم که بتوانیم هنر اصیل اسلامی را تولید کنیم.

حجت‌السلام و المسلمین جلالی تصریح کرد: رسانه‌هایی در دنیا نمی‌گذارند این هنر اصیل ارتقا یابد و تشکیلات هالیوودی دنیا مانند اختاپوس بر این هنر چنبره زده‌اند و معتقدند که اعتقادات در هنر ورود کرده است و می‌گویند هنر همانند یک معادله ریاضی است و این معادله در داخل و خارج فرقی نمی‌کند، غافل از آنکه هنر متفاوت از یک اصل ثابت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنر در کشور حتما باید بومی‌سازی، ایرانی‌سازی و اسلامی سازی شود و در این زمینه اقداماتی آغاز شده است و در چند سال گذشته نیز گام‌های خوبی در این عرصه برداشته‌ایم و امیدواریم به برکت خون شهید آوینی بتوانیم سال‌های آینده پیشرفت بهتری در عرصه هنر داشته باشیم.

انتهای خبر/م




حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است

منبع:آرمـان
? حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است