حرکت به سمت ثبت نوین یک الزام است/۱۸ اقدام ثبتی در دست برون سپاری قرار گرفته است

فت فتو/کرمان معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این مطلب که الکترونیکی کردن فرآیندها و استفاده از مدیران با انگیزه در راستای مبارزه با فساد دنبال می شود، گفت: در ۶۰ روز اخیر و دوره جدید مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ۱۸ اقدام در حوزه […]

فت فتو/کرمان معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این مطلب که الکترونیکی کردن فرآیندها و استفاده از مدیران با انگیزه در راستای مبارزه با فساد دنبال می شود، گفت: در ۶۰ روز اخیر و دوره جدید مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ۱۸ اقدام در حوزه ثبت شرکت ها، مالکیت های معنوی و صدور اسناد در دست برون سپاری قرار گرفته است.

حسن بابایی در نشست مشترک با رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان کرمان افزود: تحقق هوشمندسازی به عنوان یکی از اصول مورد تاکید در سند تحول و تعالی قضایی با کاهش مراجعات مردم به دفاتر ثبتی از بروز مفسده ها جلوگیری می کند.
وی با تاکید بر این مطلب که ما باید به ثبت نوین و هوشمند حرکت کنیم گفت: به منظور مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری باید به موضوع بازرسی ها توجه لازم صورت گیرد و در صورت توسعه نظارت ها حدود ۸۰ درصد از فسادها رفع خواهد شد.
معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: به منظور ارتقای سلامت و مبارزه با فساد باید موضوع هوشمند سازی به صورت ویژه ای در سطح قوه قضاییه دنبال شود.
بابایی با اشاره به این مطلب که ثنا پایه بودن خدمات در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نهادینه شده است تاکید کرد: ۲۰ طرح و لایحه از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری قرار دارد.
وی گفت: عدم اعتبار اسناد عادی و اعتبار بخشی به اسناد رسمی نیز موضوعی است که در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی قرار دارد و در این راستا تاکید داریم که اعتبار اسناد عادی را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر اجرای کاداستر اراضی زراعی، عنوان کرد: قوانین متعددی در حوزه اراضی داریم و باید مشکلات حوزه اجرای این بخش را نیز حل کنیم.

انتهای پیام




حرکت به سمت ثبت نوین یک الزام است/۱۸ اقدام ثبتی در دست برون سپاری قرار گرفته است

منبع: ایـسنا
? حرکت به سمت ثبت نوین یک الزام است/۱۸ اقدام ثبتی در دست برون سپاری قرار گرفته است