وزیر علوم از حذف از حذف بیش. از ۱۰۰۰ کد رشته جدید دانشگاهی در سال تحصیلی جدید(مهرماه جاری) خبر داد و گفت: رشتههای جدید منطبق بر دانش روز و نیازهای جامعه را طراحی کردهایم و تلاش میکنیم برخی از این رشتهها به صورت فرادانشکدهای تدریس و پیگیری شوند. به گزارش نذیر کرمان، دکتر محمدعلی زلفیگل […]
وزیر علوم از حذف از حذف بیش. از ۱۰۰۰ کد رشته جدید دانشگاهی در سال تحصیلی جدید(مهرماه جاری) خبر داد و گفت: رشتههای جدید منطبق بر دانش روز و نیازهای جامعه را طراحی کردهایم و تلاش میکنیم برخی از این رشتهها به صورت فرادانشکدهای تدریس و پیگیری شوند.
به گزارش نذیر کرمان، دکتر محمدعلی زلفیگل امروز در حاشیه کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه، حکمی در خصوصی توسعه آموزش مهارتی و نیازمحور وجود دارد، گفت: آموزش مهارتی نیاز به عزم فرابخشی دارد و همه صنایع و وزارتخانهها باید همکاری کنند، زیرا دانشجویان به صنایع و وزارتخانه ها مراجعه میکنند و باید این دانشجویان را بپذیرن، در این زمینه نیاز به همکاری صنایع احساس میشود.
وی در ادامه تصریح کرد: حکم مناسبی در برنامه هفتم توسعه در این زمینه پیش بینی شده و وزارتخانههای علوم و بهداشت باید آییننامه اجرایی این حکم را بنویسند تا صنایع و وزارتخانه هم در این زمینه همکاری کنند. برای این کار باید پشتوانه علمی و فنی مناسب وجود داشته باشد و از نظرات نخبگان دانشگاه استفاده کنیم تا دستورالعمل جامع الاطراف باشد و آموزش مهارتی نهادینه شود.
وی در مورد حذف رشتهمحلهای غیرکاربردی و غیرعملیاتی نیز تاکید کرد: اقلیم آموزشی در سطح دنیا و سطح کشور ما تغییر کرده است.برای همین، رشته ها باید روزآمد شده و بازبینی شوند. اما در رشته هایی که اکنون تعداد آنها زیاد نیست، استادانی را استخدام کردیم که مربوط به آن صنف هستند. اکنون باید با کمک و هماهنگی همان استادان موضوعات چند رشتهای و بین رشتهای را تعریف کنیم تا از ظرفیت همان استادان هم استفاده شود. این کار نیاز به برنامهریزی دارد.
زلفی گل گفت: این روند آغاز شده و امسال بیش از ۱۰۰۰ رشته را که متقاضی نداشت حذف کردیم و رشته های جدید منطبق بر دانش روز و نیازهای جامعه را طراحی کردیم. تلاش می کنیم برخی از این رشته ها به صورت فرادانشکدهای تدریس و پیگیری شوند که امور مربوط به آن در دست اقدام است.
وی در مورد ادغام دانشگاه علمی کاربردی با پیام نور و دیگر زیرنظام های آموزشی گفت: هر کدام از زیرنظام های آموزش عالی جایگاه خاص خود را دارند. دانشگاه فنی حرفه ای تربیت تکنیسین مهارتی و دانشگاه علمی کاربردی دوره های آموزشی کوتاه مدت صنایع و جامعه را پیگیری میکند. دانشگاه پیام نور نیز آموزش غیرحضوری را در دستور کار دارد. هر کدام از این دانشگاه ها با اهداف خاصی تاسیس شده اند. شاید این مراکز نیاز به بازآرایی ماموریت ها داشته باشند اما تعطیل کردن آنها درست نیست.
وی در پایان خاطر نشام کرد: مجموعه آمورش عالی کشور یک جورچین با حضور همه زیرنظام ها و دانشگاه آزاد اسلامی است و برای هر تغییری باید همه با هم هماهنگ باشیم.
انتهای پیام
منبع: ایـسنا ? حذف بیش از ۱۰۰۰ کد رشته دانشگاهی از مهرماه/تعطیل کردن زیرنظامهای آموزش عالی درست نیست
به گزارش نذیر کرمان، دکتر میترا عباسیفرد، عضو انجمن روماتولوژی ایران، به مناسبت ۱۰ می، روز جهانی لوپوس، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری لوپوس یک بیماری خودایمنی و مزمن التهابی است، اظهار کرد: این بیماری در خانمها شایع تر از مردان است. لوپوس در واقع یک بیماری خودایمنی مزمن و ناتوانکننده است […]
به گزارش نذیر کرمان، آیتالله احمد شیخبهایی، خطیب موقت نماز جمعه کرمان، در خطبههای امروز با اشاره به شعار سال “تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین” گفت: جهش تولید غیر از خود تولید و رونق تولید است و بدون مشارکت مردمی، جهش رخ نمیدهد. وی با تشبیه اقتصاد به موشک مافوق صوت، اظهار کرد: همانگونه که موشک […]
به گزارش نذیر کرمان، حسین رضایی، فرماندار رفسنجان، از اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد. رضایی در جلسهای با حضور دهیاران و رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: در مرحله اول این طرح، برای ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در ۱۵۷ روستا، به صورت رایگان تهیه […]
به گزارش نذیر کرمان، امین دریافر، کارشناس پیشبینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، از وزش باد و خیزش گرد و خاک به عنوان مهمترین پدیدههای جوی در استان کرمان از امروز تا روز شنبه خبر داد. دریافر با اشاره به بررسی آخرین نقشههای پیشبینی هواشناسی، گفت: طی این مدت، با انتقال ریزگردها به برخی مناطق، […]
+ 2 =