حجم ورودی پرونده های قضایی کاهش یابد

کرمان – رییس کل دادگستری استان کرمان خواستار استفاده از روشهای مدنی برای کاهش ورودی پرونده های قضایی شد. به گزارش فت فتو، یدالله موحد در آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری زرند با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، افزود: این روز یادگار حضرت امام خمینی (ره) است که […]

کرمان – رییس کل دادگستری استان کرمان خواستار استفاده از روشهای مدنی برای کاهش ورودی پرونده های قضایی شد.

به گزارش فت فتو، یدالله موحد در آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری زرند با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، افزود: این روز یادگار حضرت امام خمینی (ره) است که در سال ۵۸ در پیامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند تا در یک فرصت مغتنم، اندیشمندان و آزادی خواهان جهان به ویژه در جهان اسلام پرونده سیاه و جنایت آمیز رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی را در معرض دید جهانیان قرار دهند و یک وحدت، اتحاد، همدلی و جبهه مقاومت در جهان اسلام برای نابودی و محو این رژیم اشغالگر شکل گیرد.

وی ادامه داد: روز قدس برای مردم شریف کرمان رنگ و بوی دیگری دارد زیرا کرمان پایتخت مقاومت اسلامی است و به ویژه پس از شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ فرمانده دلاور جبهه مقاومت، مردم کرمان که به وجود این شهید عزیز افتخار می‌کنند و همواره از مشی و رفتار مجاهدانه این شهید تاسی می‌کنند، در روز جهانی قدس در راهپیمایی این روز شرکت چشمگیری خواهند داشت و پیام مقتدرانه ای را به سردمداران رژیم جعلی صهیونیستی و عوامل استکباری خواهند داد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان یادآور شد: از سال ۱۹۴۷ به بعد با اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی، نظام حقوق بین الملل و ارکان آن در این عرصه ناکارآمدی خود را به اثبات رساندند و به رغم اینکه تمامی تصمیمات و مصوبات، این رژیم را غاصب معرفی کردند، این رژیم از این تصمیمات تمکین نکرد و مجامع بین المللی نیز بنا به ملاحظات و تحت فشار استکبار جهانی، ناکارآمدی خود را نشان دادند و حضرت امام (ره) چون به این ناکارآمدی واقف بودند، جهان اسلام را به جهاد و مقاومت تا محو رژیم غاصب صهیونیستی دعوت کردند.

موحد اظهارداشت: انشاالله به زودی شاهد آزادسازی قدس شریف و رهاسازی ملت مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیست بین الملل باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود از رئیس سابق دادگستری زرند به عنوان یکی از قضات فرهیخته و باتجربه استان یاد کرد و ادامه داد: رئیس جدید دادگستری این شهرستان نیز از قضات فرهیخته، اهل تقوا و با دانش و تجربه قضائی قابل توجه هستند.

موحد گفت: اگر امروز این اهلیت را در خود برای پذیرفتن موقعیت‌های خدمتگزاری می‌بینیم و خدمتی را می‌پذیریم، باید صادقانه این مسئولیت را پذیرفته و همانگونه که در آموزه‌های دینی ما هست، آن را امانت الهی بدانیم و با صداقت به مأموریت‌های ناشی از این امانت بپردازیم تا روزی که صادقانه از این منصب خارج شویم و در این رابطه باید توجه داشت که اگر بر مبنای این فرهنگ قرآنی حرکت کنیم، توفیق و برکت همراه ما خواهد بود.

وی اقدام به هنگام و تکلیف محوری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در سال گذشته ۳۰ هزار پرونده در مقاطع مختلف دستگاه قضائی زرند ورود و خروج داشته‌اند که نشان دهنده حجم بالای مراجعات به دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تراکم ورودی به مراجع قضائی زمینه لازم برای رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌ها را از بین می‌برد، اظهارداشت: اگر دستگاه قضائی در زمینه کاهش ورودی و مراجعات به دستگاه قضائی موفق نشود، در اجرای بسیاری از مأموریت‌های خود با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

موحد تصریح کرد: کارآمدترین روش برای دستیابی به اصل کاهش ورودی پرونده‌ها و مراجعات به دستگاه قضائی، توسل به ظرفیت‌های مدنی و استفاده از نهادهای مذهبی، بسیج، داوری، استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، میانجی گری و… است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه داد همه اختلافات و دعاوی صبغه قضائی پیدا کند زیرا با توسل به نهادهای مردمی و مذهبی می‌توان با هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر بسیاری از مسائل را حل کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: دادگستری زرند همواره جز شهرستان‌های برتر در ارائه خدمات قضائی بوده است و امید می‌رود در دوره مدیریت جدید دادگستری این شهرستان بر مبنای خلاقیت و ابتکار عمل، این اقدامات به شکل مناسب‌تری تداوم یابد.

کد خبر ۵۴۷۶۷۹۰




حجم ورودی پرونده های قضایی کاهش یابد

منبع: مــهر
? حجم ورودی پرونده های قضایی کاهش یابد