حجاب یک راه‌ بُرد برای زیست عفیفانه و پاک است

مسئول کارگروه تخصصی عفاف و حجاب رودبار جنوب گفت: حجاب در قالب زیست عفیفانه یک راهبرد مقابله با ترویج بدحجابی دشمنان علیه نظام اسلامی است. مژده سعادت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: در اسلام محبوس و اسیر کردن زن وجود ندارد بلکه حجاب در […]

مسئول کارگروه تخصصی عفاف و حجاب رودبار جنوب گفت: حجاب در قالب زیست عفیفانه یک راهبرد مقابله با ترویج بدحجابی دشمنان علیه نظام اسلامی است.

مژده سعادت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: در اسلام محبوس و اسیر کردن زن وجود ندارد بلکه حجاب در اسلام یک وظیفه الهی است که بر عهده زن نهاده شده است که در برخورد با نامحرم کیفیت خاصی از پوشش توسط زنان رعایت شود، این وظیفه از جانب مرد به زن تحمیل نمی شود، همچنین با حیثیت و کرامت زن منافاتی ندارد.

 
مسئول کارگروه تخصصی عفاف و حجاب شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: جامعه موظف به تامین امنیت است و زنان در جامعه با حفظ پوشش به امنیت جامعه کمک می‌کنند. در سایه حفظ حجاب و عفاف است که زن به راحتی وارد جامعه شده و فعالیت می‌کند تا خطری متوجه او نشود.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به ضرورت رعایت حجاب شرعی، عنوان کرد: حجاب سرچشمه کمال است و رعایت آن عفاف را هم به دنبال دارد.
 
وی اضافه کرد: حجاب وعفاف فرد، امنیت و آرامش به همراه دارد، برای سلامت جامعه خانواده وفرد باید عفاف وحجاب را جدی گرفت و برای آن اهمیت قائل شد  اگر هرکس وظیفه خودش را درست  انجام دهد می‌تواند در این مسیرموفق باشد.
 
مژده سعادت به هجمه دشمن علیه حجاب اشاره کرد و افزود: حجاب در راس حیا قرار دارد و روایت هست آنکس که حیا ندارد دین ندارد پس ابتدا حیا را می‌برند و بعد غیرت را هدف قرار می‌دهند تا بتوانند به هدف خود که همان دور شدن از اسلام و ایمان هست برسد کسی که ایمان نداشته باشد دیگر نگران از بین رفتن دینش و ارزش‌های جامعه اسلامی نیست.
مسئول کارگروه تخصصی عفاف و حجاب رودبار جنوب گفت: ترویج بدحجابی توطئه آرام دشمنان علیه نظام اسلامی است.
 
وی زیست عفیفانه را اینگونه بیان کرد: زیست یعنی زیستن طی کردن و می‌توان اینجا اینگونه بیان کرد که زندگی کردن و سپری کردن دوران عمر به صورت عفیفانه عفیف از عفت و پاکدامنی چه در اخلاق و چه در رفتار و ظاهر است.
 
سعادت تصریح کرد: کسی که زیست عفیفانه داشته باشد پایبند به ارزش‌های اخلاقی و رفتاری چه در جامعه و چه در خانواده است وفادار و پایبند به زندگی مشترک همسری خوب و مادری مهربان که فرزندانش را با عشق تربیت می‌کند.
 
وی اضافه کرد: حجاب وعفاف فرد، امنیت و آرامش به همراه دارد، برای سلامت جامعه خانواده و فرد باید عفاف وحجاب را جدی گرفت و برای آن اهمیت قائل شد  اگر هرکس وظیفه خودش را درست  انجام دهد می‌تواند در این مسیر موفق باشد.

انتهای خبر/پورحیدر 




حجاب یک راه‌ بُرد برای زیست عفیفانه و پاک است

منبع:آرمـان
? حجاب یک راه‌ بُرد برای زیست عفیفانه و پاک است