حجاب مجوز ورود زنان در عرصه‌ها و نقش‌آفرینی جامعه است

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کرمان گفت: عفاف و حجاب برای آن است که زن در جامعه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های موثر اجتماعی انجام دهد زیرا برای در خانه ماندن نیازی به حجاب نداشت. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار […]

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کرمان گفت: عفاف و حجاب برای آن است که زن در جامعه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های موثر اجتماعی انجام دهد زیرا برای در خانه ماندن نیازی به حجاب نداشت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرا رسیدن ولادت امام موسی کاظم علیه‌السلام؛ به کشف کودتای آمریکایی در سال ۵۹ اشاره و عنوان کرد: آمریکایی‌ها خواب دیده بودند با این کودتا انقلاب را شکست داده و کشور را اشغال خواهند کرد اما کشف کودتا نشان داد؛ انقلاب و یاران انقلاب مراقب هستند و حتی کسانی را که فکر می‌کردند در نقشه کودتا برای آنان عملیات انجام می‌دهند یاران انقلاب هستند و آن خبر مهم را به مسئولان خواهند رساند.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: انقلاب با قدرت و تکیه بر خداوند توانست پیروزی‌های مختلفی در صحنه‌های جهانی کسب کند و امروز در اوج اقتدار حرف خود را در دنیا آنهم مستقل بیان و از مواضع حق خود مقتدرانه دفاع می‌کند.
 
 امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز کشف حجاب و بیان این نکته که سردمدار کشف رسمی حجاب در تاریخ معاصر رضا قلدر است، گفت: باید از خود پرسید چرا استعمار با حجاب و عفاف مخالف است؟ و پاسخ اینست که؛ حجاب و عفاف دو زینت گران‌سنگ برای زن در جامعه است و هم به لحاظ تاریخی مردم ایران همیشه به خصوص خانم‌ها حجاب داشتند و هم دستور اکیداصول دینی ماست.
 
وی حجاب و عفاف را نشانه حضور زن در جامعه دانست و عنوان کرد: عفاف و حجاب برای آن است که زن در جامعه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های موثر اجتماعی انجام دهد زیرا اگر قرار بود در خانه بماند نیازی به حجاب نداشت در حالیکه دشمنان مسلمان را متهم به ممانعت از حضور زن در اجتماع می‌کنند.

 حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: اسلام حجاب را مجوزی برای حضور زن در جامعه صادر کرده است که زن در اوج پاکدامنی و وقار سهم خود را در جامعه ایفا کند؛ حجاب ضمانت و امنیت و صیانت زن در عرصه‌های مختلف اس،  کسانی که در طول تاریخ بر طبل کشف حجاب کوبیدند یا از سر نادانی بوده و یا از پشت صحنه بی‌خبر بودند یا به دلیل فرمان از هوی و هوس بر این طبل کوبیدند.
 
وی گفت: زن در نگاه دینی موظف است زیبایی‌های خود را صیانت کند تا هر هرزه‌ای در مقابل دید او قرار نگیرد بنابراین در برابر جریان هجمه‌ای که در ماه‌های اخير به حجاب  وارد شده است مردم با درایت و فهم بالا باید دشمن را ناکام بگذارند.

امام جمعه شهرستان کرمان: شیعه در متون دینی یعنی کسی که امام‌علی را مشایعت می‌کند

نماینده ولی فقیه در کرمان به  سالروز جنگ ۳۳ روزه و اشاره به حضور مستقیم شهید سلیمانی در این جنگ پیروزمندانه؛اذعان کرد: جهان اسلام همچنان گرفتار این رژیم جعلی و غاصب است  و امروز شاهد جنایات اردوگاه جنین و به آتش کشیدن خانه‌ها و آدم‌ها هستیم و در حالیکه صدای دفاع از حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده است که امیدواریم به زودی پیروزی از آن مردم فلسطین شود.

 امام جمعه کرمان سپس عضویت رسمی ایران در سازمان تجاری شانگ‌های را توفیق بزرگی برای دولت سیزدهم دانست و گفت: این دستاورد بزرگی است که در سایه اقتدار و توجه به اصول دیپلماسی است.
 
وی عید غدیر را عید اکبر نام برد و گفت: شیعه در متون ما یعنی کسی که علی علیه السلام را مشایعت می‌کند و پیرو ایشان است؛ نه فقط در شعار و علاقه که همراهی با علی علیه السلام یعنی در عمل باید پیرو بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اينکه وجود اعیاد دیگر وابسته به عیدغدیر است و اعیاد دیگر زمانی معنا می‌یابد که جامعه اسلامی تحت مدیریت امام معصوم جامعه حرکت کند؛ افزود: غدیر روز عمل، عهد و پیمان با نبی مکرم است و امامت و ولایت امتداد نبوت و رسالت است و مدیریت جامعه باید دست انسان معصوم و شخصیتی باشد که همه هم و غم او هدایت بشریت است، روزعید غدیر روز یاس کفار و تکمیل دین نامیده شد زیرا حجت بر مسلمانان تمام شد.

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: در این روز علی علیه‌السلام به عنوان شخصیت ممتاز و بی‌نظیر پس از پیامبر پا به عرصه امامت گذاشت و این از اتفاقات بزرگ تاریخ انسانیت پس از نبوت انبیاء است تا خط نبوت و رسالت استمرار داشته باشد.

امام جمعه بخش روداب نرماشیر: اردوگاه جنین تهدیدی جدی است برای نابودی اسرائیل

حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهروزه امام جمعه بخش روداب در خطبه های این هفته بخش ضمن گرامی داشت عیدغدیرخم، گفت: غدير روز بیعت است، غدیر یعنی پای ولایت ماندن.

وی افزود: اردوگاه جنین تهدید جدی است برای اسرائیل، موشک‌های بالستیک نقطه زن، آن ها را مایوس کرده‌اند.

خطیب جمعه بخش روداب بیان کرد: حملات روزانه به اردوگاه جنین نمی‌توانند فلسطین را تسلیم کند، ایستادگی و هم بستگی ملت فلسطین قطعا پیروزی است.

حجت‌الاسلام بهروزه گفت: گنبد آهنینی که آن‌ها(اسرائیلی‌ها) حرفش را می‌زنند، در مقابل موشک های‌کشور قهرمانی چون ایران عددی نیست.

وی بیان کرد: لحظه لحظه به پایان رسیدن اسرائیل داریم نزدیک می‌شویم، آن‌ها پایان خود را دارند می‌بینند و می‌دانند مرگ و نیستیشان نزدیک است.
 

امام‌جمعه شهرستان بافت :اگر کسی ولایت امیرالمومنین علی(ع) را بپذیر قائل به اسلام واقعی و الهی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدزاده ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک عید سعید غدیرخم بیان گفت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرموده‌اند؛ حقاً امروز روزی است که شان و منزلت بزرگ دارد که در آن فرج و گشایش واقع شد، و درجه و مرتبه بالا رفت، و حجت‌‏ها تصحیح شد و آن روز واضح ساختن و پرده برداشتن از مقام خالص و صریح و بی‏شائبه است، و روز کمال دین است.

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت در ادامه افزود: غدیر، روز جدایی حق از باطل است، زیرا عید غدیر شبیه به‌روز قیامت است که حق از باطل و صف مؤمن از غیر مؤمن جدا می‌شود و این روز باعظمت روز ارشاد و راهنمایی است، زیرا در این روز رسول خدا (ص) مردم را به مسیر آینده ارشاد و راهنمایی کردند و حقایق را برای مردم آشکار و حجت را بر آنان تمام کردند و از طرفی روز غدیر روز امتحان بزرگ الهی است؛ زیرا عید غدیر، عید تمام ادیان الهی، روز آسایش و آسودگی و روز آشکارشدن اسرار است.

محمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: فضیلت عید غدیر و اهمیت ویژه آن در مقایسه با دیگر عیدها بسیار است؛ زیرا امت اسلام دارای عیدهای زیادی از جمله، عید فطر، عید قربان، عید مبعث و روز جمعه و… است؛ اما عید غدیر فضیلت آن از سایر اعیاد بیشتر است و دلیل آن هم واضح است اگر کسی قائل به ولایت امیر المومنین حضرت علی علیه‌السلام باشد قائل به اسلام واقعی و الهی است.

 

امام جمعه شهرستان راور: شیعه کسی است که علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) را مشایعت کند

حجت‌الاسلام علی زمانی در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: برای ایستادگی پای ولایت شهید داده شده، جان‌ها و خون‌ها ریخته شده که این اهمیت غدیر را می‌رساند.

امام جمعه شهرستان راور افزود: شیعه علی(ع) کسی است که مشایعت کند از علی ابن ابی طالب که یعنی پایت را جایی بگذاری که علی مشخص کرده است.

زمانی مطرح کرد: یکی از مصادیق علی(ع) این است که در تربیت اولاد اهتمام بورزید و فرمانده برای لشکر امام زمان(عج) تربیت کنید، اولین مولفه این است که با فرزندان خود مهربان باشید و جهت اثرگذاری اول باید خودتان باهم مهربان باشید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هرکس که بتواند پیوندهای اجتماعی را برقرار کند در مسیر ظهور قرار گرفته است و یکی از این پیوندها نماز جمعه است.

 امام جمعه موقت شهرستان فاریاب:حجاب برای حفظ کرامت زن و موجب تقوای اوست

حجت‌الاسلام جلالی خطیب موقت نماز جمعه فاریاب به هفته عفاف و حجاب اشاره و بیان کرد: در دین مبین اسلام در مباحث مختلف به حجاب اشاره شده است، به مردان خطاب می‌شود حیاء چشم داشته باشند و شهوت خود را کنترل کنند، و از دیگر سو به زنان می‌گوید دامن خود را پاک نگه دارند یعنی عفت داشته باشند، همچنین لباس و روسری بلند بپوشند، نهایتاً اینکه حجاب در رفتار داشته باشند و زینت خود را آشکار نکنند.

امام جمعه فاریاب اظهار کرد: حجاب برای حفظ کرامت زن است و موجب تقوا است، وقتی یک زن با حجاب در جامعه حاضر شود کسی جرات تعرض به او را ندارند،حجاب موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود.

وی بیان کرد: مردان نباید به زنان نگاه کنند و از جهتی نیز زنان نباید زمینه نگاه کردن به خود را فراهم کنند بنابراین این یک وظیفه دو طرفه است که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند.

امام جمعه موقت فاریاب ابراز کرد: حرکت شنیع و زننده‌ای در سوئد رخ داد و قرآن کریم ما را به آتش کشیدند، این حرکت مذبوحانه متوجه آمریکا و کشورهای مستکبر است و از سوی آنها طراحی شده است.

 
 

امام جمعه شهرستان ریگان: شکست خفت‌بار رژیم صهیونیستی مقابل مردم کرانه باختری

حجت‌الاسلام روح‌الله عباسزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با تبریک عید بزرگ غدیر، اظهار کرد: روز عید غدیر روز ناامیدی کفار و شیاطین است،روزی که دین خدا به حد کمال خودش می‌رسد.

امام جمعه موقت ریگان افزود: در هفته گذشته شکست خفت بار رژیم صهیونیستی را داشتیم، مردم کرانه باختری مقاومت کردند و طی ۸۰ سال و با دشمن سازش نکردند.

وی به سخنان دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین اشاره و تصریح کرد: در پی رهنمود های رهبر انقلاب که ما کرانه باختری را مسلح می‌کنیم، صهیونیست‌ها خوف کردند و در شمال کرانه درگیر شدند و با مقاومت مردم فلسطین دشمن شکست خورد.

عباسزاده با اشاره به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان، عنوان کرد: باید به برخی‌ها گفت؛ چرا با حکم الهی مخالفت می‌کنید، کشورهای خارجی که هدفشان آزادی است چرا نمی‌گذارند مردم آزاد زندگی کنند؟ مگر شعارشان آزادی نیست؟

 
 

امام جمعه عنبرآباد: کار رسانه‌ای پیامبر در غدیر قوی‌ و هوشمندانه بود

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید بامری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا الهی و تبریک روز عید غدیر، عید ولایت و امامت گفت: امام رضا علیه‌السلام بیان کردند؛ «روز غدیر روز پاک شدن گناهان است، روز بخشش، روز نشر علم، روز بشارت، روزی است که در آن دعا مستجاب می‌شود، روز پوشیدن لباس نو و کندن لباس سیاه و کهنه است، روز عهد موعود است و روز دور شدن از غصه‌ها است».

امام جمعه عنبرآباد افزود: روز غدیر، رسول گرامی اسلام برای معرفی امیر‌المومنین علیه‌السلام، چنان سنگ تمامی گذاشت که تا روز قیامت همه رسانه‌های عالم در مقابل کار رسانه‌ای رسول‌الله کمیتشان می‌لنگد.

حجت‌الاسلام بامری عنوان کرد: رسول خدا در روز غدیر با کار جامع رسانه‌ای خودش، برای معرفی امیرالمومنین حواس اربعه ۱۲۰ هزار نفر را به کار گرفت تا برای هیچکس، هیچ حجتی باقی نماند که بخواهد بعدها غدیر را انکار کند.

وی با طرح این سوال که چرا کسی که به نص تاریخ خود اهل سنت، اولین فرد بیعت کننده در غدیر بوده است و نه یک بار بلکه سه روز متوالی هم بیعت کرده است، چرا بعد از وفات پیغمبر، حق خلافت را نادیده گرفته است و انکار کرده است، گفت: امیدواریم روزی اعاظم اهل سنت، قاطع و شفاف به این سوال پاسخ بدهند.

بامری با یادآوری و تبریک ۲۴ ذی‌الحجه مصادف با روز مباهله گفت: در تاریخ ۲۳ ساله
بعثت نبی مکرم اسلام، یکی از رویدادهای مهم و ممتاز در اسلام، روز مباهله است که در آن توحید، نبوت و امامت در کامل‌ترین چهره‌ها جلوه کرده است و حقیقت ناب و نورانی خود را نشان داده است، مباهله در واقع مظهر اطمینان و اقتدار ایمانی و تکیه بر حقانیت است و به نوعی غدیر دیگری برای تثبیت ولایت و امامت است.

امام‌جمعه عنبرآباد با اشاره به ۲۱ تیر، سالروز قیام مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاشاه به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در سال ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب گفت: یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه کشف حجاب است که رضاشاه در دوره ای مامور اجرای اسلام‌زدایی در جامعه ایران بود.

حجت الاسلام بامری افزود: امروز در دنیا، حجاب علامتی برای شناسایی زن مسلمان است و علاوه بر اینکه کمک به حفظ اخلاق در جامعه می‌کند، نقش پرچم برای نشان دادن هویت یک زن مسلمان را ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال گرفتن این هویت از زن مسلمان است و چقدر زیبا مرحوم آیت الله صافی فرمود: چادر بانوان و حجاب بانوان از عبای من با ارزش‌تر است چرا که بانوان با حفظ حجاب برتر، خودشان مروج دین اسلام هستند.

خطیب جمعه عنبرآباد همچنین با اشاره به پیروزی‌ درخشان محور مقاومت در جنین گفت: برای اولین بار در سال‌های اخیر، ارتش رژیم صهیونیستی دست به عملیات وسیع نظامی در کرانه باختری با تمرکز بر جنین زد که با عزم بی سابقه و روحیه بالای مقاومت برای جهاد و مقابله صحنه‌های شگفت آوری مواجهه شد.

وی افزود: یکپارچگی مقاومت و ایستادگی رزمندگان گروه‌های مختلف، باعث شد عملیات جنین توسط صهیونیست‌ها به اهداف خود نرسند، و الحمدالله موقعیت جنین به عنوان کانون مقاومت در کرانه باختری تثبیت شود.

 

امام جمعه شهرستان شهربابک: اقامه ولایت از وجوهات ایمان است

حجت‌الاسلام انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان شهربابک ضمن بیان نکات تربیتی ازسوره لقمان، گفت: در متن تربیتی که حضرت امام علی(ع) نوشته و رعایت کرده، نکته اول توحید، بعد شکرگزاری از خداوند، پدر و مادر و نکته سوم مطالبی از قیامت فرموده‌اند‌.

امام جمعه شهرستان شهربابک با بیان اینکه امیر‌المومنین فرمودند؛ همانگونه که نماز بر خاشعان آسان است ولایت من هم بر خاشعان آسان است، در مقایسه اسلام و ایمان افزود: اول اسلام بعد ایمان و درمرحله بعدی یقین است و از وجوهات ایمان، هم اقامه نماز و هم اقامه ولایت است.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: آدم با نماز، با ادب و با بهداشت زیر منت کسی نمی‌رود و وقت شناس است و شیعیان امیرالمومنان هم در همه ابعاد کار راه انداز مردم هستند و غدیر پایان یک مسیر ۲۳ ساله  است که مردم پیغمبر را حمایت و همراهی نمودند است، بنابراین عید مهمی است.

امام جمعه شهربابک بیان کرد: حضرت رسول‌الله در خطبه غدیر به ۱۴ نکته از جمله حمد الهی، ولایت امیرالمومنین که سه بار فرشته وحی نازل شد و دستور ابلاغ ولایت را دادند، آغاز ولایت همه ائمه، اشاره به توطئه منافقین، سفارش ویژه به تدبر در قرآن، تبیین جایگاه ۱۲ امام، تبیین جایگاه منافقین، هدایت و تفهیم عموم مردم، آثار اخروی و دنیوی حج و رساندن پیام غدیر به غایبین اشاره کردند.

وی با اشاره به پیگیری مردم و مسئولین در رابطه با مسئله آب شهر گفت: وزیر نیرو بر متصل کردن دو حلقه از چاه‌های که به سرچشمه می‌روند به شبکه آبرسانی شهر دستور دادند اما مردم نسبت به بعضی حرفها حساس نشوند و اتحاد و همدلی حفظ شود.

امام جمعه فهرج: پیام غدیر باید در جامعه تبیین و نهادینه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به گوشه ای از فضائل بیشمار امیر مؤمنان علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: عید‌الله الاکبر، عید غدیرخم است.

امام جمعه شهرستان فهرج با تاکید بر تبیین و نهادینه شدن پیام غدیر در جامعه، بیان کرد: عیدغدیر، روز وحدت و برای همه افراد است، کما اینکه امام علی علیه‌السلام برای همه بشریت است.

آقاملایی با محکومیت اقدام شنیع قرآن‌سوزی در سوئد اظهار کرد: اهانت به قرآن و هتک فضیلت انسانیت و اخلاق، اقدامی منشی و تهاجمی نبود، بلکه واکنشی تدافعی و جاهلانه در مقابل موج خیزش اسلامی مستضعفین جهان برابر نظام سلطه و استکبار بود.

امام جمعه فهرج همچنین به ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب اشاره و خواستار برگزاری رزمایش بزرگ در فضای مجازی و حقیقی بمنظور تبیین اهمیت و ضرورت این موضوع شد.

وی در بخش دیگری از بیاناتش بر لزوم استفاده ایران از کریدور‌ خلیج فارس – دریای سیاه تأکید و بیان کرد: با احداث این مسیر ایران می‌تواند به هاب تجاری در منطقه و حتی جهان تبدیل شود.
آقاملایی گفت: ایران باید به مسیرهای ریلی خود تنوع بخشد تا در مواقع بحرانی، خللی در تجارت منطقه‌ای ایجاد نشود.
امام جمعه فهرج با تأکید بر اتصال راه‌آهن فهرج به چابهار اظهار کرد: هفته گذشته این خواهش را از دولت و رییس جمهور محترم داشتم تا راه آهن فهرج مستقیم به چابهار وصل شود.

امام جمعه شهرستان کهنوج؛ دشمن می‌خواهد از طریق جنگ نرم به حجاب ضربه بزند اما خون شهدا بیمه چادر شد

حجت‌الاسلام احمد نجنو در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ۲۱ ذی‌الحجه میلاد امام موسی کاظم (ع) گفت: امام کاظم و فرزندان عزیزش مخصوصا برای ما ایرانیان از برکت بسیار بزرگی که شامل شامل ما ایرانی ها شده است در باب نهضت ولایت مذهب شیعه است.
امام جمعه کهنوج با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات خطر جدی برای انقلاب کودتای نوژه بود اذعان کرد: بارها شاهد این بودیم که دیوار نهضت اسلامی از بین برود، به دست امام زمان ترمیم شد.
وی افزود: شیعه خانه اهل بیت از اقتدار بالایی در جهان برخوردار است دشمنان ما به این اقتدار اعتراف می‌کنند ۱۰ درصد جهان شیعه هست که دارد به کل جهان حکومت می‌کند.
 
حجت‌الاسلام نجنو با تاکید بر اینکه این دشمن ساکت نمی‌‌ماند و همواره در کمین است هر جا فرصتی پیدا کند دنبال ضربه زدن به شیعه خانه امام زمان است، متذکر شد: در آستانه هفته عفاف و حجاب هستیم مردم مشهد در مقابل حرکت زشت رضاخان ایستادند اجازه ندادند چادر از سر بانوان ایرانی به زمین بیافتد و خون شهیدان بیمه چادر شد.
امام جمعه کهنوج اضافه کرد: دشمن از طریق جنگ نرم می‌خواد به حجاب ما ضربه بزند باید مراقب باشیم مدافع یک بانوی تمام قد ایرانی باشیم.

 

امام جمعه شهرستان نگار؛ جهانی شدن واقعه غدیر نیاز به جهاد تبیین دارد

حجت‌الاسلام حشمت‌الله عباسپور ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: در تبیین واقعه عاشورا در طول تاریخ مردم از جان، مال و آبروی خود دریغ نکرند و همین امر سبب شده تا در تمام دنیا نام امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا شناخته است.
 
امام جمعه نگار افزود: واقعه غدیر مانند عاشورا نیاز به یک تبیین جهادی دارد و هر‌کس باید در حد توان خود برای تبیین غدیر خرج کند.
 
حجت‌الاسلام عباسپور از حضور پرشور مردم در راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر نگار قدردانی کرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام با تمام امکانات خود، بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرارداده اند و برای متلاشی شدن خانواده تمرکز خود را بر بی‌هویت کردن زن ایرانی گذاشته‌اند.
 
وی تشریح کرد: مردان و زنان ما باید با حفظ حیا و غیرت، حفظ کیان خانواده ایرانی اسلامی را در اولویت زندگی خود قرار دهند و در این جنگ نابرابر نیز دشمنان را نا‌امید کنند.

خطیب جمعه شهرستان کوهبنان: اطاعت از مولای متقیان برای انسان عزت و عظمت در بر دارد

 
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: عید غدیر خم، عید امامت و جانشینی مولای متقیان بعد از پیامبر اکرم (ص) است آیات تطهیر، ثقلین، امامت، انفاق، حدیث منزلت و…. در شان مولای متقیان است.
 
امام‌ جمعه کوهبنان افزود:‌ پیامبر اکرم (ص) در حجة الوداع در محل غدیر جانشین خود را در سال دهم هجرت معرفی کرد و دین خدا را کامل نمود.
 
وی ابراز کرد: همراهی و همکاری، اطاعت از مولای متقیان و جانشین آنها برای انسان عزت، بزرگی و عظمت در بر دارد و هر کس مخالفت کند، خفت و خواری خود را رقم‌زده است.  
 
خطیب جمعه کوهبنان افزود: از جمله اعمال روز غدیر زیارت مولای متقیان، روزه‌داری، اطعام دادن، کمک به نیازمندان است جا دارد از بسیج، گروه‌های جهادی، نهاد آبادانی و‌پیشرفت، خیریه‌ها و مرکز نیکوکاری که در راستای خدمت به نیازمندان گام بر می‌دارند، تشکر کنیم .
 
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: ۱۶ تیر روز مالیات است باید از اداره دارایی و مالیات شهرستان تشکر کنم که به‌درستی و عدالت مالیات را دریافت و هزینه می‌کند.
 
وی ابراز داشت: خمس و زکات یک عبادت است که به قصد قربت انجام می‌شود که اضافه در مال جهت تزکیه آن و خدمات عام‌المنفعه بدست جانشین امر ولایت سپرده می‌شود.
 

امام جمعه  شهرستان جیرفت: مقاومت اردوگاه جنین در مقابل اسرائیل، نشانه حقیقی آسیب‌پذیرشدن اسرائیل است

 
حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ضمن تبریک عید غدیر و توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: باتوجه به خسارت‌های استاد عادی و قولنامه‌ها، موضوع این اسناد و قولنامه‌ها از سال ۱۳۹۵ در مجلس مطرح بود.
 
امام جمعه جیرفت درمورد خسارت‌های اسناد عادی و قولنامه‌ها افزود: وقت فراوانی از دستگاه قضایی و دادگستری به اسناد عادی و قولنامه‌ها اختصاص داده می‌شد و دعاوی مالکیت، بیشترین تعداد مراجعه کننده به دادگستری را دارد.
 
خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: مشکل دیگر اسناد عادی و قولنامه‌ای، نداشتن آمار دقیق مسکن افراد و فرار مالیاتی است.
 
وی عنوان کرد: همواره نظر شورای نگهبان بر محترم دانستن مالکیت خصوصی افراد بود و با حکم حکومتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به قولنامه و اسناد عادی خاتمه داده شد.
 
حجت‌الاسلام تارم اظهار کرد: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم است که نگاه به همسایگان و کشورهای شرقی دارد.
 
امام جمعه جیرفت مطرح کرد: مقاومت اردوگاه جنین در مقابل رژیم اسرائیل، مانع رسیدن متجاوز به اهدافش شد و اسرائیل در مقابل اردوگاه جنین، مستأصل شد که نشان از حقیقت آسیب‌پذیری اسرائیل است.
 

امام جمعه رودبار جنوب: فرهنگ غدیر راه حل همه مسائل و بحران‌های مدیریتی در جهان است

حجت‌الاسلام محمد افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: الفبای حقایق الهی فرهنگ غدیر است، غدیر تجلی ولایت و توحید و حلقه وصل نبوت با امامت است و مهدویت و انتظار ثمره غدیر است.
 
امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه غدیر سبک زندگی است که از زمان بعثت شروع شده،است گفت: غدیر در عاشورا ماندگار شده و نهایتاً در ظهور تکمیل خواهد شد و در دین اسلام پس از توحید و نبوت بالاتر از غدیر وجود ندارد انسان بدون تمسک به ولایت راه نجاتی ندارد و ریشه تمامی انحرافات عالم اسلام و بشریت منحرف شدن از راه ولایت است.
 
وی بیان کرد: فرهنگ غدیر راه حل همه مسائل و بحران‌های مدیریتی در جهان است، که در آن فقط شایسته سالاری مدنظر است امروز برای جهان بحران مدیریت است جهان اسیر طاغوت‌هایی است که ملت‌ها را به سوی پرتگاه بی‌هویتی می‌کشاند از این رو مدیریت جهانی امر مهمی است و پیامبر خدا در غدیر خم می‌خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کنند.
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های، عنوان کرد: این مهم یکی از موفقیت دولت سیزدهم است، با پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های نگرانی‌های دشمنان ما آغاز شد در واقع پیوستن رسمی ایران به شانگ‌های یک پیروزی مهم برای ایران بود.
خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به اینکه فرانسه همواره ادعای مهد آزادی و دفاع از حقوق بشر را دارد، یادآور شد: در اغتشاشات پاییز سال گذشته فرانسه از آشوبگران داخل کشور ما حمایت کرد اما امروز با خشونت‌های بسیار غیر متعارف نسبت به معترضین فرانسه، اعتبار آزادی و حقوق بشری غرب و فرانسه زیر سوال رفته است.
 
وی تصریح کرد: رژیم غاصب اسراییل در نبرد با مقاومت جنین این اردوگاه کوچک شکست خورد و این در حالی است که اگر این رژیم غاصب یک نگاه چپ به ایران مقتدر و قوی بیندازند قطعا نابود خواهد شد.
انتهای خبر/ طهماسبی
 




حجاب مجوز ورود زنان در عرصه‌ها و نقش‌آفرینی جامعه است

منبع:آرمـان
? حجاب مجوز ورود زنان در عرصه‌ها و نقش‌آفرینی جامعه است