حادثه کارخانه یخ‌سازی کرمان ۳ مصدوم برجا گذاشت

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان در خبر تکمیلی این حادثه بیان کرد: در حادثه نشت گاز آمونیاک در کارخانه یخ سازی در خیابان شهید مصطفی خمینی شهر کرمان دو نفر از کارکنان کارخانه یخ سازی و یک نفر از آتش نشانان سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی کرمان دچار مصدومیت شدند . به گزارش […]

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان در خبر تکمیلی این حادثه بیان کرد: در حادثه نشت گاز آمونیاک در کارخانه یخ سازی در خیابان شهید مصطفی خمینی شهر کرمان دو نفر از کارکنان کارخانه یخ سازی و یک نفر از آتش نشانان سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی کرمان دچار مصدومیت شدند .

به گزارش امور ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ابراهیم بابایی ، اظهار داشت:مواجهه اصولی و عملیاتی با انتشار گاز آمونیاک نیازمند تبعیت از روشهای استاندارد درج شده در ERG می باشد و علاوه بر آن به تجهیزات تخصصی مربوط به خود نیاز دارد و با اعلام این خبر به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی کرمان تیم های عملیاتی مقابله با مواد خطرناک سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

بابایی ضمن اشاره به تشکیل فوری ستاد عملیات در دفتر مرکزی سازمان ثتش نشانی خاطرنشان کرد:مدیریت عملیات یکی از مهمترین موضوعات در سوانح بوده و متناسب با شرایط صورت می گیرد؛ در عملیات تخصصی نشت آمونیاک که ۵:۲۰ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ گزارش شده است، با رعایت اصل کنترل تعداد مشارکت کنندگان عملیاتی (افراد کمتری در معرض خطر قرار گیرند)، فورا ستاد فرماندهی حادثه در دفتر مدیرعامل سازمان تشکیل و با بررسی دقیق ERG (راهنمای واکنش اضطراری مواد خطرناک) ، MSDS (برگه اطلاعات ایمنی ماده) آمونیاک و استانداردهای مربوطه از قبیل NFPA و BS و با استفاده از تجربیات موجود، تصمیمات مناسب اتخاذ و برنامه عملیاتی استاندارد (SOP) به فرمانده میدان (معاون عملیات سازمان، آقای جمشید حسینخانی) ابلاغ گردید.

وی بیان کرد : در این حادثه بر اثر استنشاق گاز یک نفر از آتش نشانان دچار مصدومیت از ناحیه پوست و دو نفر از پرسنل کارخانه یخ سازی دچار مسمومیت مشکل تنفسی شدند که جهت اقدامات درمانی بیمارستان انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده اند افزود: گاز آمونیاک در اثر نقص فنی در کارخانه یخ سازی دچار نشت و در فضا منتشر شده بود.  مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان تصریح کرد: تاکنون همکاران عملیاتی اینجانب ، علاوه بر یافتن محل نشت گاز، با استفاده از دستگاه تنفسی هوای فشرده نسبت به بستن شیر اصلی گاز از مخزن اقدام و با توجه به اینکه مهمترین موضوع در NFPA704 خطرات زیست محیطی آن می باشد، مسیر تردد خودروها و افراد پیاده را مسدود و با علائم هشدار دهنده مجهز کرده اند و با توجه به اینکه گاز آمونیاک جزو گازهای سمی است آتش نشانان پس از ایمنی محل با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدامات پیشگیرانه انجام شد .

وی بیان کرد : در این حادثه بر اثر استنشاق گاز یک نفر از آتش نشانان دچار مصدومیت از ناحیه پوست و دو نفر از پرسنل کارخانه یخ سازی دچار مسمومیت مشکل تنفسی شدند که جهت اقدامات درمانی بیمارستان انتقال یافتند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان  یادآور شد: با توجه به این که صنایع و فعالیت‌های صنعتی در محدوده شهرها فعالیت دارند رعایت نکات ایمنی در کارخانه ها ضروری و لازم است و سازمان آتش نشانی جهت هرگونه مشاوره و بازدید ایمنی از کارخانجات و مراکز صنعتی آمادگی دارد.

ابراهیم بابایی در پایان بیان کرد: در پناه الطاف همیشگی خدای متعال و با جانفشانی آتش نشانان و همکاری دستگاههای همکار ، دقایقی قبل، (حدود ساعت ۸ ) با کسب اطمینان از ایمنی کامل محیط، عملیات با موفقیت به پایان رسید.




حادثه کارخانه یخ‌سازی کرمان ۳ مصدوم برجا گذاشت

منبع:یـزدان کـرمان
? حادثه کارخانه یخ‌سازی کرمان ۳ مصدوم برجا گذاشت