حاج قاسم سلیمانی اهل خط کشی و حزب و جناح نبود

فت فتو/کرمان تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حاج قاسم الگوست و باید خصوصیت او را معرفی و ترویج کنیم، گفت: شهید سلیمانی اهل خط کشی و اهل هیچ خط و حزبی نبود و خط او اسلام، انقلاب و رهبری بود و مدیون هیچ حزب و گروه و دسته ای نبود و اگر […]

فت فتو/کرمان تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حاج قاسم الگوست و باید خصوصیت او را معرفی و ترویج کنیم، گفت: شهید سلیمانی اهل خط کشی و اهل هیچ خط و حزبی نبود و خط او اسلام، انقلاب و رهبری بود و مدیون هیچ حزب و گروه و دسته ای نبود و اگر بود، حاج قاسم نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی امروز ۱۳ دی ماه در گردهمائی خادمان رضوی با عنوان “رهروان خدمت و مقاومت” به مناسبت سالروز شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی در مصلای امام علی علیه السلام کرمان اظهار کرد: شهید سلیمانی به گردن همه ما حق دارد و برگزاری اینگونه مراسم و حضور شکوهمند در این محافل حداقل دینی است که نسبت به این بزرگوار ادا می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی هایی که در زیارت معصومین علیهم السلام می خوانیم، “نُصح” و نصیحت است، افزود: اولیای الهی با همه وجود و ظرفیت خود برای هدایت ما تلاش می کنند، در حدی که خداوند به پیامبر فرمود” لعلک باخع نفسک الا یکونوا  مومنین”  یعنی می خواهی خود را به خاطر دیگران هلاک کنی و این یکی از ویژگی های اولیای الهی است.

مروی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی هم از موضع نُصح با دشمنان می جنگید و آنان را به درک واصل می کرد تا شر اشرار را از روی زمین برکند اما برای همان ها هم دلش می سوخت که گمراه شدند همانگونه که پیامبر هم برای کفار دل می سوزاند.

وی بیان کرد: جای شهید سلیمانی خیلی خالی است. ایشان ناصح بود و از درون برای مردم، انقلاب و رهبری می سوخت و برای جلب نظر نبود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه سخنانش گفت: می خواستند چند اسرائیل دیگر در منطقه درست کنند اما نه مثل اسرائیلی که هست از یهودیان، اسرائیلی از جنس مسلمانان که بسیار خطرناک تر از اسرائیل از جنس یهود است و  اینجا خود مسلمانان به جان هم افتاده و یکدیگر را می کشند لذا سال ها طراحی و نقشه کشیده بودند و داعش خونخوار را به جان مردم انداختند و منطقه را به آشوب کشیدند.

وی اظهار کرد: با ژرف نگری رهبر معظم انقلاب این نقشه رو شد و فرمودند نقشه ای که همه مسلمانان منطقه را به خطر می اندازند، نباید اجرا شود و حاج قاسم این پرچم را بلند کرد و به مقاومت جان داد.

مروی افزود: رهبر انقلاب این خطر را احساس کرد و با کمک خداوند مسیر روشن شد و حاج قاسم مرد میدان شد و خداوند کمک و تائیدش کرد و توانست با اخلاص، شجاعت، تحلیل درست و واقعی از مسائل منطقه با ذهن فعال و طراح کار را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی هم طراح و در میدان عمل، نظامیِ سلاح به دوش بود و در کنار خانواده شهداء پدری مهربان و دلسوز بود و برای همه مردم ایران و مسلمانان یک ناصح بود.

مروی با اشاره به اینکه حاج قاسم الگوست و باید خصوصیت او را معرفی و ترویج کنیم، افزود: شهید سلیمانی اهل خط کشی و اهل هیچ خط و حزبی نبود و خط او اسلام، انقلاب و رهبری بود و مدیون هیچ حزب و گروه و دسته ای نبود و اگر بود، حاج قاسم نمی شد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه یک انسان آزاد بود. بنده خدا بود و وامدار هیچکس نبود و از بیان حقایق هیچ هراسی به دل راه نمی داد؛ اگر در سوریه می جنگید و عده ای در داخل او را متهم می کنند که به ما چه ربطی دارد؟ از باب عدم درک و تحلیل درست مسائل بود که به او نیش زبان می زدند اما تحلیل های غلط ذره ای در اراده او تاثیر نداشت.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی می گفت دختر کم حجاب دختر ماست، به مذاق برخی خوش نمی آمد، بیان کرد: او ناصح بود و در مکتب پیامبر رشد کرده بود که خداوند فرمود خودت را برای کفار هلاک می کنی. حاج قاسم خودش را برای مردم و دختران و پسران هلاک کرد لذا آنها هم او را دوست دارند.

وی اظهار کرد: حاج قاسم به کسانی که فریب خوردند اهانت نمی کرد، دلش می سوخت و با الفاظ خاصی آنها را رنگ نمی کرد و رد نمی کرد.

مروی بیان کرد: شهید سلیمانی در مراسم معارفه نماینده کنونی ولی فقیه در استان کرمان به ایشان گفته بود”سیاه ها را خاکستری و خاکستری ها را سفید کن و با همه مردم رفت و آمد کن”.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: مکتب حاج قاسم دلسوزی و جوشش بود و خود را به آب و اتش می زد تا مردم و جوانان را هدایت کند و اگر همه ما این روحیه را می داشتیم، دشمن نمی توانست آشوب های اخیر را در کشور به پا کند و عده ای جوان مسلمان را چنان تحت تاثیر قرار بدهد که حاضر بشود جوان بسیجی را با چاقو بکشد.

وی افزود: این افراد کم هستند و باید آنها را دریابیم و آغوشمان را برایشان باز کنیم و با آنها حرف بزنیم و حرفشان را بشنویم و پاسخ بدهیم و چقدر این نگاه حاج قاسم زیباست و اینهاست که او را ماندگار و سردار دلها کرده است.

انتهای پیام




حاج قاسم سلیمانی اهل خط کشی و حزب و جناح نبود

منبع: ایـسنا
? حاج قاسم سلیمانی اهل خط کشی و حزب و جناح نبود