حاج قاسم به دنبال وحدت جامعه جهانی برای نابودی نظام سلطه بود

محمد الشرطی گفت: حاج قاسم می خواهد ما و جامعه جهانی از وحدت و اشتراکات خود بهترین استفاده را برای نابودی نظام سلطه و استکبار داشته باشیم. به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد تقی الشرطی، یکشنبه در نشست مقدماتی مقاومت، شهیدالقدس و غزه درک نقش شهید سلیمانی در تقویت جریان اربعین حسینی و اینکه چرا این […]

محمد الشرطی گفت: حاج قاسم می خواهد ما و جامعه جهانی از وحدت و اشتراکات خود بهترین استفاده را برای نابودی نظام سلطه و استکبار داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد تقی الشرطی، یکشنبه در نشست مقدماتی مقاومت، شهیدالقدس و غزه درک نقش شهید سلیمانی در تقویت جریان اربعین حسینی و اینکه چرا این موضوع در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از موضوعات اساسی و مهم در جهان اسلام شده است را مهم خواند.

رئیس کانون دانشجویان عراق در ایران افزود: مکتب شهید سلیمانی دارای ویژگی‌های بسیار ارزشمندی است که در این مکتب مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت را در مقابل خودخواهی می‌یابیم؛ یعنی انسان می‌تواند زندگی کند و تمام وجودش را نه تنها به خاطر مردم خود و منطقه، بلکه به خاطر همه مردم مظلوم و ستمدیده و محروم از حقوق شان وقف کند.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی که الگوی آن در مسیر اربعین مشاهده می‌شود را توجه و اهتمام به اصل وحدت عنوان و بیان کرد: البته نه تنها وحدت بین مسلمانان و مذاهب بلکه اتحاد بین همه مردم برای مقابله و سرنگونی نظام سلطه ظلم و ستم آمریکا و صهیونیست؛ موضوع تفکر وحدت و اتحاد به شدت در شخصیت شهید سلیمانی تبلور یافت و یکی از مهمترین اهدافی بود که وی همواره در پی پیگیری و تحقق آن بود.

کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در راهپیمایی اربعین تردیدی نیست که این اجتماع میلیونی و پرشور و پرهیجان بهترین فرصت برای رسیدن به هدفی است که شهید سلیمانی به دنبال تحقق آن بود و برای اطلاع رسانی آن تلاش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی نه بین عراقی‌ها و ایرانی‌ها و نه بین سنی‌ها و شیعیان نه بین یمنی‌ها و لبنانی‌ها و نه حتی بین مردم این قاره و آن قاره تمایزی قائل نیست و هدفش این است که مردم اشتراکات خود را بدانند؛ ویژگی‌های بین خود را متحد کنند و بدانند که نظام سلطه چه می‌خواهد و قصد دارد تا از اختلافات آن‌ها سوء استفاده کند و بین آن‌ها تفرقه بیندازد که آن‌ها را نابود کند و مکتب عزیز اسلام را نیز نابود کند.

وی تأکید کرد: از این رو حاج قاسم می‌خواهد ما و جامعه جهانی از این وحدت بهترین استفاده را برای نابودی نظام سلطه و استکبار داشته باشیم.

الشرطی از مهمترین اقدامات و خدمات متأثر از راهپیمایی اربعین توسط شهید سلیمانی به گسترش و توسعه و اشاعه فرهنگ بسیج مردمی در کشور‌های محور مقاومت و ایجاد موازنه دهشتناک برای رژیم صهیونیستی از طریق آموزش نیرو‌ها و محور مقاومت و انتقال تخصص به آنان و بازگردانی بی اعتباری و شکست راهبرد آمریکا برای اجرای طرح بزرگ خاورمیانه اشاره کرد.

وی گفت: اندیشه شهید سلیمانی به همه ما آموخت که اگر انسان می‌خواهد تأثیرگذار و الهی باشد باید از همه اختلافات سیاسی بالاتر برود؛ او فرمود اگر همه حزب‌های سیاسی در یک صف باشند و رهبری طرف دیگر، من با رهبری می‌ایستم؛ شهید مایه اعتماد رهبر انقلاب و همه ارکان نظام بود.

این تحلیلگر مسائل منطقه رسالت نهاد‌های فرهنگی را تلاش در جهت ارتقاء و تقویت وحدت و اتحاد دانست و با بیان اینکه این امر مستلزم تلاش همگانی است؛ بیان کرد: شهید سلیمانی امروز مایه افتخار مردم ایران و ملت‌های اسلامی است، زیرا حاج قاسم تحصیلات خود را در مکتب امام حسین علیه السلام و مکتب عاشورا گذرانده است و نمونه‌ای ممتاز از مجاهدت جهاد عقلانی هوشمندانه و فداکاری معنوی بود که با بصیرت عمیق و درک صحیح از شرایط و بحران‌ها در راه گسترش حق و عدالت و دفاع از صلح واقعی قیام کرد و در اطاعت کامل از امام خود بود.

 

وی خاطرنشان کرد: او از هیچ کوششی دریغ نکرد به گونه‌ای که امروز در اقصی نقاط جهان او را به عنوان رهبر مقابله با ظلم و بی عدالتی جبهه استکبار جهانی و مدافع بزرگ مظلوم می‌شناسند.

 

حاج قاسم به دنبال وحدت جامعه جهانی برای نابودی نظام سلطه بود
در ادامه احمد الجنید، پژوهشگر و تحلیل گر مسائل یمن با اشاره به تحولات غزه گفت: دشمن با ضربات یمن شکست خورده است و رزمندگان اسلام همراه با سایر گروه‌های مقاومت مثل جنبش حماس و مقاومت، هر گونه اقدام عادی سازی را ملغی اعلام کرد و نوعی از بیداری اسلامی از ایالات آمریکا تا کشور‌های مسلمان را به وجود آورده است.

وی افزود: حاج قاسم آموزش‌های نظامی بسیاری را از راه دور به یمنی‌ها داد و او الگوی آزادی خواهان جهان است.

 

انتهای پیام/




حاج قاسم به دنبال وحدت جامعه جهانی برای نابودی نظام سلطه بود

منبع: خــبرگزاری بســیج
? حاج قاسم به دنبال وحدت جامعه جهانی برای نابودی نظام سلطه بود