جوانان و نوجوانان «مختارآباد میاندران» در سایه سار خیمه‌های حسینی

نوجوانان دهه هشتاد و نودی دیار «مختارآباد میاندران» به رسم هرساله، با برپایی خیمه‌گاه‌های عزا، برای کسب معرفت و شعور حسینی زیر سایه عشق حسین(ع) جمع می‌شوند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان از رودبار جنوب، این روزها هر کسی دنبال بهانه‌ای است که یک گوشه بنشیند و از صدای روضه دلش بلرزد و با شهدای […]

نوجوانان دهه هشتاد و نودی دیار «مختارآباد میاندران» به رسم هرساله، با برپایی خیمه‌گاه‌های عزا، برای کسب معرفت و شعور حسینی زیر سایه عشق حسین(ع) جمع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان از رودبار جنوب، این روزها هر کسی دنبال بهانه‌ای است که یک گوشه بنشیند و از صدای روضه دلش بلرزد و با شهدای کربلا درد دل کند و به دامانشان وصل شود. در ایام محرم، نه تنها دل‌ها روانه صحرای کربلای سال شصت و سه هجری می‌شوند، که در و دیوار شهر هم با پوشیدن رخت سیاه، خودی نمایان می‌کند و همراه با پیراهن مشکی به عزای قافله سالار کربلا و یارانش می‌نشیند.

 
محرم همراه با حزن است و دهه اولش بیشتر. در هر کوچه و خیابانی پا بگذاری گروهی از زنان یا مردان در حال ورود یا خروج از یکی از خانه‌ها هستند و برای روضه حضرت اباعبدالله (ع) مرثیه می‌خوانند و به سر و سینه می‌کوبند، شب و روز و صبح و عصر هم ندارد، بالا و پایین شهر فرقی نمی‌کند، اینجا همه در عزای سیدالشهدا (ع) می‌گریند.
 
 با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری سالار شهیدان، مردم روستای مختار‌‌آباد میاندران با برپایی خیمه گاه عزاداری و نصب پرچم‌های سیاه به استقبال ماه محرم، ماه کسب شور و شعور حسینی و عشق و ارادت به سیدالشهدا (ع) رفتند.
 
امسال نیز همچون گذشته، سرتاسر کوچه‌ها و معابر روستای مختار آباد از همان روز نخستین محرم به نشانه عزای حسین(ع) سیاهپوش شده‌اند، نوجوانان و جوانان حسینی و معتقد این روستا در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با شور و اشتیاقی وصف نشدنی در برپایی مجلس عزای امام حسین(ع) در میدان هستند و سعی دارند امسال نیز محافل را به شایسته ترین شکل ممکن برگزار نمایند.
حجت الاسلام محمد سابقی امام جماعت مسجد امام رضا علیه السلام روستای مختار آباد میاندران در این مراسم گفت: جوانان این روستا عشق به اباعبدالله را با برپایی خیمه عزا و سفره‌های نذری روایت می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: بیش از پنجاه نفر از جوانان این روستا امور پذیرایی و خدمتگزاری و انتظامات مراسم عزاداری را برعهد دارند.
 
سابقی افزود: بیش از یک تن برنج و یک تن گوشت در مراسم عزاداری برای پذیرای از بیش از یک هزار نفر از عزاداران حسینی در روز عاشورا پخت و توزیع می‌شود.
 
روستای مختار آباد میاندران در فاصله سی کیلومتری شهرستان جارموریان واقع شده است.
 
انتهای خبر/پورحیدر




جوانان و نوجوانان «مختارآباد میاندران» در سایه سار خیمه‌های حسینی

منبع:آرمـان
? جوانان و نوجوانان «مختارآباد میاندران» در سایه سار خیمه‌های حسینی