جوانان رودباری میدان‌دار مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع)

جوانان رودباری در ماه محرم و صفر مشارکت بی‌نظیری در برپایی مراسمات عزاداری ابا‌عبدالله حسین (ع) دارند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان از رودبار جنوب، محرم که از راه می‌رسد، حی علی العزا را می‌گوئیم و رخت سیاه بر تن می‌کنیم، تا بشتابیم به سوی هیأت و خیمه، تا برداریم علم و کتل و یک بار دیگر به سوگ سالار […]

جوانان رودباری در ماه محرم و صفر مشارکت بی‌نظیری در برپایی مراسمات عزاداری ابا‌عبدالله حسین (ع) دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان از رودبار جنوب، محرم که از راه می‌رسد، حی علی العزا را می‌گوئیم و رخت سیاه بر تن می‌کنیم، تا بشتابیم به سوی هیأت و خیمه، تا برداریم علم و کتل و یک بار دیگر به سوگ سالار شهیدان بنشینیم و برای یک سال دیگر عمر خود را بیمه سید شهیدان اهل بهشت کنیم.

 
حالا چند روزی است که از آغاز فصل عزای ابوالاحرار می‌گذرد، شهر سیاه پوش است و خیمه‌ها برپاست، صبح و ظهر و شب، مساجد و حسینیه‌ها میزبان عزاداران است.
 
ّصف‌ها به هم فشرده، دست‌ها بر سینه و اشک‌ها روان است. از این سیاهی‌ها، آنچه می‌بینیم نوری است بر دل‌ها که به برکت نام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به ما می‌رسد.
 
جوانان پای ثابت برپای موکب و دسته‌های عزاداری‌ها هستند. شور آن‌هاست که در هیأت‌ها غوغا به‌پا و انگیزه و انرژی جوانی آن‌هاست که روضه را برای عزاداران دلنشین می‌کند. درس گرفته‌اند از بزرگ‌ترها و یاد گرفته‌اند که مجلس عزای سیدالشهدا را چگونه باید اداره کنند و چگونه باید به دنیا بگویند که ما ملت امام حسین علیه‌السلام هستیم.
 
حجت‌الاسلام سابقی امام جماعت روستای مختارآباد گفت: نوجوانان و جوانان در ماه محرم و صفر مشارکت بی‌نظیری در برپایی مراسمات عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) در تمام مساجد شهر و روستا‌های رودبار جنوب و جازموریان دارند.
وی ادامه داد: در شهر و روستاهای جازموریان خیمه‌های عزا از چند روز قبل برپاست و هر کس به سبک و سیاق خود یاد شهدای کربلا را زنده نگه می‌دارد و هر کس در حد توان خود اراده‌اش را به اباعبدالله علیه السلام نشان می‌دهد.
 
بامری خاطر نشان کرد: برخی هیأت‌ها کوچک و برخی بزرگ است و برخی‌ها نوپا اما حرف همه آن‌ها یکی است، سلام بر حسین…
 
یا حسین، یا حسین، آوایی است که این روزها از هر کوی و برزن می‌شنویم، از هر خانه و مسجدی، از موکب‌ها تا خیمه‌ها… رنگ شهر وقتی حسینی می‌شود حال و هوای دیگری داریم، محرم‌ها اصلاً شهر دیدنی‌تر است.
 
اینجا بانوان نیز برای همدردی با حضرت زینب(س) با ساده‌ترین امکانات اقدام به برپایی موکب کردند و از عزاداران پذیرایی می‌کنند.
هویت ما گره خورده با نام حسین علیه‌السلام است و این رخت عزا از گذشتگان به دست ما رسیده است. ما میراث‌دار این هویت دینی و تاریخی هستیم و وظیفه داریم تا آن را به آیندگان برسانیم. جوانان آگاه باشند هر هشتگ و یاحسین ما در دنیای مجازی تیری بر قلب دشمنانی است که با حسینی بودن ما مشکل دارند. این هیأت است که ما را عاشورایی و دنیای ما را حسینی کرده و این نور «إلی یوم القیامة» بر دل‌ها حک است.

انتهای خبر/پورحیدر 




جوانان رودباری میدان‌دار مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع)

منبع:آرمـان
? جوانان رودباری میدان‌دار مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع)