جهاد تبیین یک زن ترویج حجاب و عفاف است

مسئول گروه جهادی شهیده روزخاتون سابقی‌نژاد گفت: عفاف و حجاب آمیخته با مفاهیم دینی جامعه اسلامی است و ترویج این فرهنگ نیازمند کار جهادی است. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ خستگی از قاموس کلماتش پاک نشده است، چون چاشنی همه کارهای او عشق است، وقتی هنگامه‌ جهاد باشد بانوی میدان رزمِ است؛ […]

مسئول گروه جهادی شهیده روزخاتون سابقی‌نژاد گفت: عفاف و حجاب آمیخته با مفاهیم دینی جامعه اسلامی است و ترویج این فرهنگ نیازمند کار جهادی است.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ خستگی از قاموس کلماتش پاک نشده است، چون چاشنی همه کارهای او عشق است، وقتی هنگامه‌ جهاد باشد بانوی میدان رزمِ است؛ صبح و شب، گرما و سرما، تعطیلی و روز اداری هم تفاوتی برای او ندارد؛ چون که این دختر کارآفرین ناجی محرومان منطقه کوهستان نمداد و عاشق خدمت به این مردم است.

کلثوم قدرتی دختر محجبه و جهادی که برای رفع محرومیت منطقه کوهستان نمداد شهرستان جازموریان همت مردانه دارد.

 اشتغالزایی، فعالیت فرهنگی، کمک به محرومان تنها گوشه‌ای از فعالیت این بانوی محجبه جازموریانی است او برای  ترویج حجاب و خاکریزهای فرهنگی منطقه با برگزاری کلاس‌های قرآن، عفاف و حجاب، ترویج کتاب‌خوانی تلاش‌های زیادی را انجام داده است.

کلثوم دهه هفتادی ناجی منطقه محروم کوهستان نمداد شهرستان جازموریان است، بانویی که خستگی بر تنش احساس نمی‌شود چون می‌گوید از کودکی در ذهنم تصور می‌کردم که ای کاش خداوند منبع مالی بزرگ و دلی بخشنده را به من عطا می‌کرد تا بتوانم هر آنچه که از دستم بر می‌آید در اختیار نیازمندان قرار دهم و فکر می‌کنم حال که بزرگ شده‌ام شاید آن‌طور که باید توان مالی نداشته باشم اما خوشبختانه با ارتباطات مردمی و خیرین توانسته‌ایم اقدامات جهادی را برای مردم و نیازمندان منطقه انجام دهیم.

این بانوی محجبه و کار‌آفرین جازموریانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حقیقتاً با دیدن محرومیت‌های که در مردم منطقه دیده‌ام تصمیم گرفتم که برای آبادانی منطقه آستین همت را بالا بزنم و با تشکیل یک گروه جهادی فعالیت خود را آغاز کردم.

وی افزود: مهمترین فعالیت ما در عرصه  جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه دارند، ترویج حجاب و عفاف در همه مناطق است که در این زمینه با برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن و آموزش آموزه‌‌های دینی به کودکان منطقه به صورت ویژه فعالیت می‌کنیم. 

بنده به عنوان یک فعال اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های مختلفی را در جامعه انجام می‌دهم و در جایگاه‌های متفاوتی در جامعه حضور دارم. من چادر را برای خود برگزیدم و در کنار آن افراد زیادی را به پوشیدن چادر تشویق کردم.

مسئول گروه جهادی شهیده روزخاتون سابقی نژاد با اشاره به فعالیت‌های بانوان در گروه‌های جهادی اشاره کرد و افزود: جهاد یکی از مفاهیم دین اسلام است و انقلاب اسلامی نیز برآمده از مکتب جهاد و از خودگذشتگی است و بانوان جهادگر همیشه در تمام عرصه‌ها بویژه کار‌های فرهنگی پای ثابت فعالیت‌ها بودند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز به ویژه نسل جوان با مشکلات فرهنگی بسیاری روبرو بوده و تغییر این شرایط نیز نیازمند یک کار و تلاش جهادی در عرصه‌ فرهنگی علی‌الخصوص ترویج حجاب و عفاف است.

شایان ذکر است، کلثوم قدرتی دختر دهه هفتادی اهل روستای دازان کوهستان نمداد است و خود طعم محرومیت را چشیده است و وی برای رسیدن به روستای خود باید چیزی حدود ۳۵ کیلومتر راه صعب العبور کوهستانی را بپیماید و حال با پیگیری‌های که داشته قرار است جاده روستا آسفالت شود.

انتهای خبر/پورحیدر 

منبع:  رودبار ما




جهاد تبیین یک زن ترویج حجاب و عفاف است

منبع:آرمـان
? جهاد تبیین یک زن ترویج حجاب و عفاف است