جهاد تبیین نیاز ضروری امروز جامعه ما است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تشکیل کارگروه جهاد تبیین در جنوب کرمان لازم و ضروری است زیرا این مقوله از ملزمات اصلی جامعه امروز است. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» نشست اعضای کارگروه فرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان جیرفت در محل این نهاد برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تشکیل کارگروه جهاد تبیین در جنوب کرمان لازم و ضروری است زیرا این مقوله از ملزمات اصلی جامعه امروز است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» نشست اعضای کارگروه فرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان جیرفت در محل این نهاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست با اعضای کارگروه فرهنگی اجتماعی سپاه، بیان کرد: اجرای منویات مقام معظّم رهبری مدظله‌العالی با تحقق فریضه جهاد تبیین اصل و اساس فرهنگ در جنوب کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مباحث فرهنگی را به دو مقوله مشکلات و معضلات تقسیم کرد و گفت: اگر نتوانیم مشکلات فرهنگی را حل و فصل کنیم نمی‌توانیم معضلات این حوزه را نیز برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به لزوم تأمین زیرساخت‌های فرهنگی جنوب کرمان، ابراز کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی سالن‌های آمفی تئاتر با نصب تجهیزات کامل به سالن‌های سینمایی به روز تبدیل خواهند شد.

وی افزود: در فاز اول سالن‌های آمفی تئاتر شهرستان جیرفت تجهیز خواهد شد و سالن‌های آمفی تئاتر دیگر شهرستان‌های جنوب کرمان نیز در فازهای بعدی به تجهیزات سینمایی مجهز خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسینی اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از مباحث مورد تأکید مقام معظّم رهبری مدظله العالی است و نگاه دولت مردمی به برنامه‌های فرهنگی نگاهی عدالت محور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: جهاد تبیین نیاز امروز جامعه است و بخشی از مسئولیت آن بر عهده کارگروه فرهنگی اجتماعی خواهد بود چرا که می‌توان در قالب جهاد تبیین مباحث اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را در این کارگروه با ارائه طرح و ایده حل و فصل کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی تصریح کرد: طرح و برنامه‌های فرهنگی باید با جریان‌سازی به رویدادهای فرهنگی تبدیل شوند و در جنوب کرمان می‌توانیم با تعامل و همراهی رویدادهای فرهنگی تأثیرگذاری را رقم بزنیم و با محوریت همین رویدادها حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که حضرت آقا در همه زمینه‌ها هدف‌گذاری کرده‌اند، بیان کرد: به طور مثال هر ساله در ابتدای سال نو مقام معظّم رهبری مدظله‌العالی مسیر حرکت ما را در قالب شعار سال نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسینی اظهار کرد: جنوب کرمان از شرق به سیستان و بلوچستان و از غرب به هرمزگان متصل است و برای تعریف بسته‌های فرهنگی نمی‌توان یک نسخه واحد برای کل جنوب کرمان که شامل شرق، غرب و مرکز است، پیچید،  چرا که آداب و رسوم مردمان این مناطق با هم متفاوت است.

وی با اشاره به این که برای توسعه فرهنگی شهرستان به کمک قرارگاه فرهنگی اجتماعی سپاه نیازمند هستیم، گفت: در اجرای طرح و برنامه‌های این قرارگاه در حد توان همکاری و همراهی خواهیم کرد.

انتهای خبر/ امیری




جهاد تبیین نیاز ضروری امروز جامعه ما است

منبع:آرمـان
? جهاد تبیین نیاز ضروری امروز جامعه ما است