جهاد تبیین زینب (س) از اساسی‌ترین عوامل ماندگاری واقعه کربلاست/ شورای نگهبان، موثرترین دستگاه برای حفاظت از اسلام و انقلاب است

امام جمعه کوهبنان گفت: شورای نگهبان مطمئن‌ترین، مهم‌ترین، فعال‌ترین و موثرترین دستگاه برای حفاظت از اسلام و انقلاب است. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.   امام جمعه موقت کرمان: اقتصاد و فرهنگ خوب نیز در سایه امنیت محقق می شود […]

امام جمعه کوهبنان گفت: شورای نگهبان مطمئن‌ترین، مهم‌ترین، فعال‌ترین و موثرترین دستگاه برای حفاظت از اسلام و انقلاب است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.
 

امام جمعه موقت کرمان: اقتصاد و فرهنگ خوب نیز در سایه امنیت محقق می شود

حجت‌الاسلام و المسلیمن علی توکلی‌زاده در خطبه‌ها این هفته نماز جمعه کرمان گفت: هم خودم و هم شما نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

امام جمعه موقت کرمان افزود: ما اگر باور داشته باشیم که اعمال ما خدمت امام زمان عرضه داده می‌شود؛ رفتار ما به گونه‌ای دیگر بود و همین باور می‌تواند هم مشوق ما و هم باز دارنده ما از کارها باشد و اگر به این باور برسیم که امام زمان به تمام امور اشراف دارند قطعا نگاه، رفتار و گفتار ما به شکل دیگری خواهد بود.

توکلی‌زاده بیان کرد: امام زمان (عج) می‌گوید ما شما را فراموش نمی‌کنیم با این همه دشمنی در این چند سال همیشه معنویت حاکم بر این انقلاب اجازه نداده است که دشمن به نقشه‌های خود برسد و بر ملت ما چیره شود، پشتیبان قوی و قدرتمندی است که این انقلاب اسلامی را نگه داشته است و آن را از تمام فراز و نشیب‌های کوچک و بزرگ در امان دارد.

وی تصریح کرد: لذا در این چندین سال گردنه‌های خطرناکی را پشت سر گذاشتیم و از همه این توطئه‌ها بگذریم؛ رهبر معظم انقلاب با آن تقوای که کسب کرده بودند توانستند همه این موارد را پشت سر بگذارند و این کشتی پر تلاطم را از آن گرداب امواج نجات بدهند و حفظ کنند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: بنابراین شرط رسیدن به ولایت خاص و عنایت خاص حضرت ولی عصر این است که به یاد ایشان باشیم و برای ایشان دعا کنیم و صدقه بدهیم.

حجت‌الاسلام علی توکلی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام‌ علی (ع) گفت: مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه جمله‌ای را فرمودند تحت عنوان امنیت روانی جامعه به عنوان یکی از حقوق عامه، یعنی مردم حق دارند امنیت روانی داشته باشند؛ حاکمیت باید امنیت روانی مردم را تامین کند و امنیت فقط اجتماعی نیست.

امام جمعه موقت کرمان افزود: اقتصاد و فرهنگ خوب نیز در سایه امنیت محقق می شود و نشاط، بالندگی و رشد جامعه به امنیت روانی مردم وابستگی دارد.

حجت‌الاسلام توکلی بیان کرد: مردم باید آرامش داشته باشند و قرار نباشد که هر روز در فضای مجازی دروغی منتشر شود و تمام اذهان مردم را مشغول خود کند و باعث القای یاس و ناامیدی به مردم شده و آینده را تیره و تاریک ببینند این به معنی ناامن کردن روح و روان مردم است.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: اینکه عده‌ای زن و دختر بزک کرده را که بخاطر کمبود محبت در خانه و خانواده به کوچه و خیابان بیاورند مخل امینت روانی مردم است.

وی مطرح کرد: حجاب یک مساله شخصی نیست چون روی دیگران اثر دارد و یک زن بدپوشش نگاه‌های آلوده را به دنبال خود می‌آورد و این آغاز یک فساد است و حاکمیت وظیفه دارد جلوی گسترش فساد را بگیرد.

حجت‌الاسلام توکلی با بیان این‌که قانون هست اما در اجرای قانون گاهی کوتاهی می‌شود، گفت: یک خانواده دو ستون اصلی دارد یک حیای زن و یک غیرت مرد اگر این دو ستون فرو بریزد سقف این خانواده فرو می‌ریزد.

امام جمعه موقت کرمان مطرح کرد: حجاب مثل قوانین رانندگی است هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید پشت چراغ قرمز نمی‌ایستم و رد شدن از آن اخلال در رفت و آمد بوده و لذا جریمه می‌شود.

وی در ادامه گفت: ارشاد، تبیین و روشنگری باید باشد اما هیچ کار فرهنگی با نبود قانون الزام‌آور در کنارش نتیجه نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام توکلی افزود: انسان هیچ کجا آزاد مطلق نیست و آزادی مطلق مخصوص حیوانات است، انسان وقتی اجتماعی شد باید یک سری محدودیت‌ها را برای خود بپذیرد و البته مدیران نقش مهمی در سالم‌سازی فضای ادارات دارند؛ باید حساسیت، نظارت و کنترل خود را تقویت کنند که اگر ادارات سالم شدند کم کم به بیرون هم سرایت می‌کند؛ اقدامات سلبی و ایجابی انجام می‌شود اما کافی نیست.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: در اهمیت شورای نگهبان همین بس که دشمن مخالف با شورای نگهبان است.

امام جمعه موقت کرمان همچنین با اشاره به روز خانواده گفت: اگر می‌خواهید تمدن اسلامی را نابود کنید خانواده را از بین ببرید و مقام مادر را کوچک بشمارید زیرا اگر ارزش و جایگاه مادر سست شود، هیچ چیز از خانواده نمی‌ماند.
 

امام جمعه شهرستان بم: حکومت مهدوی، قله آرمان انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بم با گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان گفت: دشمنان همواره به دنبال تضعیف جایگاه شورای نگهبان هستند، زیرا این نهاد مقدس اهداف عالی نظام و اجرای قانون اساسی را محقق می‌کند.

وی افزود: قله آرمان انقلاب اسلامی حکومت حضرت مهدی(عج)است و در این راستا باید تلاش کنیم.

دانشی با بیان این‌که امتیاز و برتری در جامعه داشتن تقوا است، ادامه داد: حجاب و عفاف جامعه از اصلی‌ترین عوامل زمینه‌ساز جامعه ایمانی و مهدوی است.
 

امام جمعه عنبرآباد: شورای نگهبان، جایگاهی بی‌بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد

حجت‌الاسلام حمید بامری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنباله سلسله مباحث تحکیم بنیان خانواده گفت: یکی از عواملی که در شیرینی و استحکام بنای خانواده موثر است وجود فرزند است و این یکی از حقیقت‌های قرآنی است که همسران باید به این حقیقت قرآنی توجه کنند و اهمیت بدهند که یکی از اهداف ازدواج تربیت فرزند شایسته است.

امام‌جمعه عنبرآباد افزود: متاسفانه بی‌توجهی به بحث فرزنددار شدن و اقدام دیر هنگام برخی از خانواده‌ها و زوجین برای فرزندآوری، باعث می‌شود خیلی از افراد طعم شیرین زندگی را حس نکنند و ندانند که وجود فرزند، زندگی را معنا بخشیده و هدفمند می‌کند.

وی گفت: یکی از عوامل تحکیم بنای خانواده، اعتدال و دوری از افراط و تفریط است، لذا اگر ما در محبت کردن، در هزینه‌های زندگی، در مهمانی دادن‌ها، در کار کردن و بیکاری‌ها و در همه امور زندگی، راه میانه و اعتدال را پیش بگیریم، آن وقت است که به صورت طبیعی زندگی‌ها شیرین خواهد شد.

حجت‌الاسلام بامری امام جمعه عنبرآباد با اشاره به ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم سالمندان گفت: وجود سالمند در خانه و جامعه موهبتی الهی است، وجود سالمندان برکت است، وجود سالمندان زمینه‌ساز فیض الهی است، طبق فرمایش رسول مکرم اسلام فرمود: البرکة، مع اکابرکم، یعنی وجود سالمندان و پیران سالخورده در بین شما باعث افزایش فیض الهی و بسط نعمتهای الهی است.

وی با اشاره به ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان با حکم امام راحل عنوان کرد: شورای نگهبان، جایگاهی بسیار بی‌بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به همین خاطر است که یکی از نهادهایی که همیشه بیشترین هجمه‌های دشمن را به خودش اختصاص داده است شورای نگهبان است.

وی در توصیف جایگاه شورای نگهبان از کلام امامین انقلاب گفت: امام عظیم الشأن فرمودند«تضعیف فقهای شورای نگهبان برای اسلام و برای کشور خطرناک است و شورای نگهبان در کار خودش قاطع و استوار عمل کنند.»

حجت‌الاسلام حمید بامری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و علل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشورا گفت: به تعبیر برخی از نویسندگان، کربلا یک پیام داشت و یک پیامد. پیام کربلا روشن و واضح است و آن مبارزه با ظلم، حق محوری، دفاع از مردم و دفاع از دین و ارزش‌ها است. اما در باب پیامدهای عاشورا همچون سازندگی‌های عاشورا کمتر سخن گفته شده است.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: چقدر انسان‌ها که در پرتو عاشورا ساخته شدند، تربیت شدند و متحول شدند؛ فقط حر نبود که روز عاشورا متحول شد، حرهایی که کم هم نیستند بسیار متحول شدند.

وی بیان کرد: از عمده‌ترین دلایل ماندگاری نهضت عاشورا، اول اینکه اراده خدا بر حفظ و ماندگاری این واقعه و این نهضت است. دوم عمل صالح که عاشورا یک مصداقی از عمل صالح است و سوم جامعیت عاشورا که از علت‌های ماندگاری این جریان است.

وی عامل دیگر ماندگاری قیام عاشورا را وجود رهبری معصوم و الهی دانست و گفت: وجود رهبری الهی و حق محور، عاشور را ماندگار کرد.

امام‌ جمعه عنبرآباد با بیان فرصت هیئت‌ها در محرم گفت: امروز جامعه مبلغین و مداح در کشور فرصت بسیار بزرگی در هیئت‌ها آن هم غالبا با حضور جمعیت‌های انبوه نوجوانان و جوانان در اختیار دارند که باید از آن به نحو مطلوب در جهت نزدیک کردن نسل جوان به سمت دین استفاده کنند.
 
حجت‌الاسلام بامری نشر اخلاقیات و انس با قرآن و حدیث، در مجالس هیئت‌ها را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر شاخصه‌های یک هیئت تراز رعایت شود، آن وقت است که تحول در سطح جامعه رخ خواهد داد و آن وقت است تربیت اصیل اتفاق می‌افتد، معرفت ازدیاد می‌شود، عقاید محکم می‌شود، نیرو تربیت می‌شود و نسل حسینی تربیت می‌شود.
 
وی با هشدار اینکه مراقب باشیم امروز دشمن به دنبال نفوذ در هیئت‌های مذهبی است، گفت: امروز دشمن با راهکارها و شیوه‌هایی چون رواج بدعت‌ها و خرافات برای نفوذ در هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی می‌کند لذا همگی اعم از مداحان، مبلغان، خطبا و گویندگان باید مراقب این جریان باشیم تا هیئت‌ها با فرهنگ‌سازی و دوری از اختلاف از آسیب مبرا بمانند.
 

امام جمعه فهرج: جهاد تبیین حضرت زینب (س) از اساسی‌ترین عوامل ماندگاری واقعه کربلاست

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن ایام ماه محرم بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین عوامل ماندگاری واقعه کربلا، جهاد تبیین حضرت زینب (س) است.

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه عیدسعید غدیر امسال گفت: این راهپیمایی ده کیلومتری در حال تبدیل شدن به یک جشن بزرگ ملی و دینی است که سال به سال بر رونق آن افزوده می‌شود.

آقاملایی تصریح کرد: حضور مردم در یک مراسم و آیین دینی همچون مهمانی غدیر ۱۴۰۲، در بردارنده این پیام است که اتحاد، همبستگی، نشاط و ریشه‌های دینی و جامعه اسلامی و انقلابی علی‌رغم سنگین‌ترین فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای، باز هم دشمن را محکم به عقب می‌راند تا تمدنی نوین را بر مبنای ارزش‌های الهی و معنوی پایه گذاری کنند.

خطیب جمعه فهرج تاکید کرد: باید بارها و بارها به صورت هنرمندانه، زوایای این تصاویر بی‌نظیر را برای مقابله با شبهه‌افکنی‌های عناصر داخلی و خارجی نشان دهیم و بگوییم که این مردم پای نظام و هویت اصلی آن ایستاده‌اند.

وی همچنین به تحویل بمب‌های خوشه ای کاخ سفید به اوکراین اشاره و اظهار کرد: این بمب‌ها برای اوکراین پیروزی به ارمغان نخواهد آورد چرا که جان غیرنظامیان را به مخاطره خواهد انداخت و مردم را می‌کشد.
 

امام جمعه کوهبنان: شورای نگهبان، موثرترین دستگاه برای حفاظت از اسلام و انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: ۲۵ ماه ذی‌الحجه به نام روز خانواده مزین شده است، رعایت حقوق والدین و تکریم آنان، صله‌رحم بایستی همواره مورد توجه باشد.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: تکریم و بزرگداشت والدین، علما، دانشمندان، نخبگان و مدیران باید همواره مورد توجه باشد.

وی افزود: از افتخارات مجلس خبرگان انتخاب شایسته مقام معظم رهبری است که رهبری جهان اسلام را عهده‌دار است؛ لذا مجلس خبرگان رهبری در استحکام نظام اسلامی نقش مهم و کلیدی دارد.

وی ابراز داشت: شورای نگهبان شورایی انتصابی متشکل از ۱۲ فقیه و حقوقدان است که بررسی قوانین مصوب بر اساس شرع و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات، تعیین و رد صلاحیت کاندیداها از جمله وظایف شورای نگهبان است.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: شورای نگهبان مطمئن‌ترین، مهم‌ترین، فعال‌ترین و موثرترین دستگاه برای حفاظت از اسلام و انقلاب است، چون شورای نگهبان مظهر اعتماد عمومی است لذا تخریب این شورا در دستور کار دشمنان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از کارهای جهادی بسیجیان ساخت و ساز حرم مطهر شهدای گمنام شهر کوهبنان با مساعدت خیرین و خانواده معزز شهیدان است که جای تقدیر و تشکر دارد.
 

امام جمعه رودبار جنوب: بزرگ‌ترین درس عاشورا هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی است

حجت‌الاسلام افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان به دستور امام راحل گفت: در حقیقت شورای نگهبان، حراست از اسلام و جمهوریت را بر عهده دارد و به همین دلیل از ابتدای تأسیس تا به امروز همواه مورد تهاجم دشمنان و چهره‌های سیاسی قرار گرفته است.

امام جمعه رودبار جنوب ضمن تقدیر از هیئت نظارت شهرستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: شورای نگهبان نماد دین و مایع اطمینان و تسکین قلب مومنین است.

وی به سفر رییس جمهوری به قاره آفریقا اشاره کرد و گفت: قاره آفریقا یکی از قاره‌های بزرگ و مهم است به همین دلیل در طول تاریخ مورد استعمار غرب قرار گرفته است.

امام جمعه رودبار جنوب دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به آفریقا را مهم خواند و ابراز کرد: قاره آفریقا دارای ۶۵ درصد زمین‌های قابل کشت جهان است و ما می‌توانیم در جهت کشت محصولات مورد نیاز آنها با شیوه‌های نوین و کارآمد همکاری کنیم.

وی با یادآوری این مطلب که یک سوم ذخائر معدن جهان در آفریقا قرار دارد، عنوان کرد: براساس توازن دیپلماسی دولت، آیت‌الله رئیسی به این قاره سفر کردند.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم، اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان، متفکران علل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشورا پرداخته‌اند و در تاریخ انقلاب‌های زیادی رخ داده اما هیچ نهضت و انقلابی به اندازه عاشورا ماندگاری و جاودانگی نداشته است.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: به تعبیر برخی از نویسندگان، کربلا یک پیام و یک پیامد داشت، پیام کربلا مبارزه با ظلم و حق محوری و دفاع از مردم و دفاع از دین و ارزش‌هاست که در این زمینه معمولاً هم تبیین صورت گرفته و هم نوشته شده است.

خطیب جمعه رودبار جنوب گفت: در عاشورا عبرت‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی متنوعی وجود دارد که هر کدام نیاز به بحث مفصل و مستقل دارد ولی مهم‌ترین عبرت و بزرگ‌ترین درس تاریخ عاشورا هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی یک جامعه ارزش‌مدار است.

حجت‌الاسلام افشارمنش با بیان اینکه این مطلب یک موضوع جدی برای توطئه‌گران علیه نظام اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با الهام از فرهنگ عاشورا و توسط یکی از سلاله‌های پاک حسین بن علی(ع) به وجود آمد که فوق‌العاده مهم و عبرت‌آمیز بود.

وی خاطرنشان کرد: تنها حُر نبود که روز عاشورا متحول شد بلکه حُرهایی بسیاری متحول شده‌اند و بسیاری از غیر مسلمانان به برکت امام حسین(ع) شیعه شدند و به دلیل شهادت امام حسین(ع) حرارتی در دل مومنین ایجاد شده که این حرارت هرگز خاموش نخواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای خبر/م




جهاد تبیین زینب (س) از اساسی‌ترین عوامل ماندگاری واقعه کربلاست/ شورای نگهبان، موثرترین دستگاه برای حفاظت از اسلام و انقلاب است

منبع:آرمـان
? جهاد تبیین زینب (س) از اساسی‌ترین عوامل ماندگاری واقعه کربلاست/ شورای نگهبان، موثرترین دستگاه برای حفاظت از اسلام و انقلاب است