جنسیت گوشت دام را از رنگ برچسب آن بشناسید/ماهی را از خودروهای عبوری نخرید

فت فتو/کرمان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: فراوده‌های خام دامی از مراکز غیرمجاز و از خودروهای عبوری خریداری نکنید و عمدتا خودروهای عبوری که ماهی می‌فروشند، ماهی‌های فاسد یا حرام به فروش می‌رسانند. صدیقه کاظمی‌نیا صبح امروز ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت طرح تشدید کنترل و نظارت نوروزی […]

فت فتو/کرمان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: فراوده‌های خام دامی از مراکز غیرمجاز و از خودروهای عبوری خریداری نکنید و عمدتا خودروهای عبوری که ماهی می‌فروشند، ماهی‌های فاسد یا حرام به فروش می‌رسانند.

صدیقه کاظمی‌نیا صبح امروز ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت طرح تشدید کنترل و نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: در این ایام ۸۷ بازرس در قالب ۳۳ تیم ثابت و ۳۲ تیم سیار در سراسر استان از نیمه اسفند تا پایان ماه رمضان(پنجم اردیبهشت‌ماه)در دو شیفت به امر نظارت لازم بر سلامت فرآورده های دام و طیور خواهند داشت.

او با توصیه بر اینکه ماهی قرمز برای سفره هفت سین تهیه نکنید، اظهار کرد: اگر قصد خرید ماهی قرمز دارید حتما از ایستگاه‌های مجازی که شهرداری تعیین کرده خریداری و از تماس مستقیم دست با آب و ماهی خودداری شود، ضمن آنکه از خریداری هر موجود دیگر اهم از لاکپشت گوش قرمز و سنگاپوری و حلزون و … خودداری کنید.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: در پایان نوروز جهت پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از رها سازی ماهی‌ها در منابع آبی طبیعی و معابر اجتناب و برای این کار به مکان های مشخص شده از سوی شهرداری (استخرهای موجود در پارک‌ های شهر) مراجعه کنید.

کاظمی‌نیا در ادامه سخنانش گفت: فراوده‌های خام دامی از مراکز غیرمجاز و از خودروهای عبوری خریداری نکنید و عمدتا خودروهای عبوری که ماهی می‌فروشند، ماهی‌های فاسد یا حرام به فروش می‌رسانند.

او ادامه داد: ماهی سالم باید چشم براق و روشن داشته و آب‌شش‌های آن نباید چسبیده باشد و اگر با انگشت روی آن فشار دهید حالت ارتجاعی دارد و ماهی بوی علف‌های دریایی بدهد.

کاظمی‌نیا تصریح کرد: ناظرین بهداشتی در مکان‌های مشخص برای ذبح دام مستقر هستند و توصیه می‌کنیم که دام را در کشتارگاه ذبح کنید.

جنوب استان کرمان فاقد کشتارگاه طیور

سرپرست اداره کل دامپزشکی بیان کرد: برچسب آبی برای دام نر و برچسب زرد برای دام ماده استفاده می‌شود ضمن آنکه مرغ بسته بندی نیز رتبه بندی شده و رتبه A+(ای پلاس) برای مرغ سبز به کار می‌رود.

او ادامه داد: ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان داریم و یکی دیگر نیز در شهر کرمان در دست راه اندازی است و جنوب استان کرمان کشتارگاه طیور ندارد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان افزود: ۱۴ کشتارگاه دام در استان داریم و یک کشتارگاه صنعتی در جاده باغین در دست احداث است که به دلیل تحریم‌ها هنوز راه اندازی نشده است. برای بهسازی و نوسازی کشتارگاه‌ها به همکاری شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های مربوطه نیاز داریم.

او درباره توزیع شیر فله‌ای در سطح شهر نیز گفت: شیر فله‌ای از نظر دام‌پزشکی مجاز نیست اما فرهنگ مصرف مردم با شیر سنتی عجین است لذا درحال ساماندهی این مراکز هستیم و برای آنها مسیر حرکت تعریف می‌کنیم و مشخص است که از چه دامداری و گاوداری شیر تهیه می‌کنند. به مردم توصیه می‌کنیم که از مراکزی که دارای گواهی صنف هستند شیر خریداری کنند.

انتهای پیام




جنسیت گوشت دام را از رنگ برچسب آن بشناسید/ماهی را از خودروهای عبوری نخرید

منبع: ایـسنا
? جنسیت گوشت دام را از رنگ برچسب آن بشناسید/ماهی را از خودروهای عبوری نخرید