جمهوری اسلامی ثابت کرده که هرگز به دنبال تشنج آفرینی در منطقه نبوده است

خطیب جمعه شهرستان رفسنجان گفت: سفرهای رئیس جمهور و ارتباط با همسایگان ایران بر اساس حکمت و مصلحت صورت می‌گیرد و برای کشور مفید است زیرا ایران تشنج آفرین نیست. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آیین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد. امام جمعه کرمان: تقوا […]

خطیب جمعه شهرستان رفسنجان گفت: سفرهای رئیس جمهور و ارتباط با همسایگان ایران بر اساس حکمت و مصلحت صورت می‌گیرد و برای کشور مفید است زیرا ایران تشنج آفرین نیست.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آیین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه کرمان: تقوا دژی محکم و استوار است/ با پیشرفت کشور نظریه تقابل علم و دین رد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه را این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا الهی توصیه می‌کنم.

وی به سخنان حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت:تقوا دژی محکم و استواری است و  سه دستور مهم را خداوند به شخص پیامبر گرامی اسلام در رابطه با خودسازی صادر فرمودند؛ دستوراتش که در بحث خودسازی خدا به پیامبر فرمود و متخص پیامبر نیست؛ بلکه شامل همه می‌شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اولین دستوری که خداوند در بحث خودسازی به پیامبر صادر کردند؛ باید صبر؛ حوصله و شکیبایی را در دستور کار قرار بدهید.

وی افزود: خود را با استغفار کردن پاک کنید؛ چرا که غرور و غفلت را از آدمی دور می‌کند و همیشه باید درسایه استغفار بود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در گام سوم خودسازی باید حمد و تسبیح خداوند را در اولویت قرار داد و باید بدانیم که حمد‌ها و تسبیح‌ها برای تقویت روحی خودمان و برای در امان بودن از ناملایمات و ناهنجاری‌های  زندگی است.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: پس از انجام هر کاری باید صبر داشت و از خداوند طلب مغفرت کرد و همواره تسبیح و عبادت خداوند را به عنوان یک دستور قرآنی؛ مورد توجه قرار داد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمدتقی (ع) و گرامی‌داشت شهدای موتلفه اسلامی بیان کرد: این شهدا با از دست دادن جان خود در راه پیروزی انقلاب اسلامی این مسیر را برای ما هموار کردند.

وی با اشاره به وظیفه وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه مهم و پر باری است افزود: جهاد کشاورزی با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت خود برای رفع مشکلات اقتصادی مردم اقدام کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تبریک سال روز ازدواج امیرالمومنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بیان کرد: ازدواج آسان بنیان دین اسلام است و باید اساس خانواده قرار گیرد و کاهش و تاخیر ازدواج به صلاح جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه کرمان با اشاره به پیشرفت‌هایی که در حوزه هسته‌ای کشور اتفاق افتاده است، گفت: این پیشرفت‌ها نشان داد که نگاه غرب نگاهی پوچ و بیهوده است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه غربی‌ها برای عقب نگه داشتن کشورها از مسیرهای مختلفی استفاده می‌کنند و اجازه پیشرفت به کشورها را نمی‌دهند بیان کرد: دشمن دین و علم را در این ملت‌ها مقابل هم‌دیگر قرار می‌دهد و دنبال این است که به مردم بفهماند پیشرفت علمی و دین با هم متضاد هستند اما با تلاش جوانان و دانشمندان انقلابی ایران دنیا فهمید که نگاه غرب، نگاهی غلط است و  هر پیشرفتی در سایه توجه الهی بهتر انجام می‌شود.
 

امام جمعه رودبارجنوب: پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه از اهدف دشمن در انتخابات پیش‌رو است

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، ابراز کرد: سن ازدواج در کشور ما در حال بالا رفتن است که خسارات سنگینی به دنبال دارد و متاسفانه جوانان به بهانه کسب کار و یا ادامه تحصیل از ازدواج امتناع می‌کنند.

حجت‌الاسلام افشارمنش اظهار کرد: آمار بالای طلاق به این دلیل است که ازدواج‌ها از روی آگاهی و بینش نیست بنابراین پدران، مادران و بزرگان خانواده باید در امر ازدواج جوانان کمک کنند و مسئولین نیز در جهت رفع مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان تلاش کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب مسئله ایمان و امید از سوی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام راحل این بود که این دو عامل تحول ملی، منطقه ای و جهانی روزگار ما را رقم زدند و بیش از هر زمانی تحت آماج حملات دشمن قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: بیشترین حربه دشمن در دشمنی با ملت ایران شامل گسترش مذاهب انحرافی، مسابقه تجمل گرایی، تضعیف پایگاه های دین و ایمان و کاهش حیا و عفت است که راهکارهای مقابله با این حربه،تقویت جبهه ایمانی مردم است.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در انتخابات مهم پیش رو، هدف دشمن پمپاژ یاس و بی ایمانی در جامعه ماست که برای هر دو برنامه دارد و در همین راستا بمباران خود را آغاز کرده و با پیاده نظام آگاه و ناآگاه خود به دلیل انتخابات مجلس خبرگان رهبری قطعا ولايت فقيه را بیش از گذشته مورد هجمه قرار می‌دهد.
 

امام جمعه رفسنجان: جمهوری اسلامی ثابت کرده که در پی تشنج‌آفرینی در روابط خود با کشورها نیست

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار کرد: اگر خواهان آن هستیم که از برکات آسمانی و نزولات آسمانی بهره‌مند باشیم راه آن شکرگزاری و تقوا و پرهیز از گناه است. 

وی با بیان اینکه تاریخ گذشتگان چراغ راه آینده گان است گفت: ۲۶ خرداد سال ۴۴ رژیم ستم‌شاهی چهار مومن مجاهد را تنها به جرم دفاع از اسلام ناب محمدی به گلوله بستند، شهیدان رضا شهید صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک نژاد و رضا صفار هرندی یاران حسین زمان بودند.

حسینی با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی توسط امام امام خمینی ره بیان کرد: اگر جهاد سازندگی تاسیس شد برای آبادانی روستاها و ترویج کشاورزان بود، جهاد سازندگی در بستر انقلاب رشد کرد، حدیث جهاد حدیث انقلاب است.

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت اول ذیحجه سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: یکی از امور لازم زندگی بحث تشکیل خانواده است، ازدواج از نظر اسلام مقدس است برخلاف مسیحیت که تجرد را مقدس می دانند.

وی تصریح کرد: هرکس ازدواج کند نصف دین خود را حفظ کرده و نصف دیگر آن را باید با تقوا و پارسایی نگه دارد و  مسئولان و خانواده‌ها باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم آورند، سخت‌گیری‌ها، تجملات و چشم و هم‌چشمی ها را کنار بگذارند.

خطیب جمعه رفسنجان به سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: این سفرها که بر اساس حکمت و مصلحت صورت می گیرد برای کشور مفید است، به فرموده رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ثابت کرده که در پی تشنج‌آفرینی در روابط خود با کشورها نیست.

انتهای خبر/

 




جمهوری اسلامی ثابت کرده که هرگز به دنبال تشنج آفرینی در منطقه نبوده است

منبع:آرمـان
? جمهوری اسلامی ثابت کرده که هرگز به دنبال تشنج آفرینی در منطقه نبوده است