جمهوری اسلامی ایران اگر دست پیش نگیرد پس می‌افتد

فت فتو/کرمان وزیر اسبق امور خارجه در پاسخ به اینکه چرا ما از فلسطین حمایت می‌کنیم گفت: اگر جمهوری اسلامی دست پیش نگیرد پس می‌افتد و دفاع ما از فلسطین دفاع از امنیت ایران نیز هست. منوچهر متکی در سخنرانی روز قدس در مصلای امام علی (ع) کرمان ضمن تشکر از مردم همیشه همراهی که […]

فت فتو/کرمان وزیر اسبق امور خارجه در پاسخ به اینکه چرا ما از فلسطین حمایت می‌کنیم گفت: اگر جمهوری اسلامی دست پیش نگیرد پس می‌افتد و دفاع ما از فلسطین دفاع از امنیت ایران نیز هست.

منوچهر متکی در سخنرانی روز قدس در مصلای امام علی (ع) کرمان ضمن تشکر از مردم همیشه همراهی که همواره در صحنه هستند بیان کرد: مردم همیشه کار خود را انجام دادند و الان نوبت مسئولین است؛ امروز هم مردم آرایش سیاسی-نظامی جهان را به تصویر کشیدند.
وی افزود: روز قدس روز بین‌المللی شدن انقلاب اسلامی است و امام خمینی (ره) این روز را روز مبارزه با یک غده سرطانی اعلام کردند.
وزیر اسبق امور خارجه ادامه داد: پس از گذشت چهار دهه وقتی جایگاه‌ مدعی‌های جهان را نگاه می‌کنیم. یک کشوری که شکل می‌گیرد توسط مردم آن کشور شگل می‌گیرد اما در این مورد این اتفاق نیفتاده است. 
متکی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند این سرزمین مردمی نداشت و مردم رژیم اشغالگر هم سرزمینی نداشتن عنوان داد: این حرف اشتباه است؛ هم این سرزمین دارای مردم خودش بود و هم آن‌هایی که به اینجا آورده شدند مردم بی‌سرزمینی نبودند.
وی اضافه کرد: از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۹ تلاش کردند تا رژیم جعلی صهیونیست را با روش‌های محتلف تثبیت کنند اما موفق نشدند.
متکی خاطرنشان کرد: وقوع جنگ‌هایی مانند جنگ رمضان و شکل‌گیری مبارزان فلسطین نشان‌دهنده این است که این رژیم جا نیفتاد و مشروعیت پیدا نکرد.
این سیاستمدار تصریح کرد: از سال ۱۹۷۹ به بعد به تعبیر سران رژیم صهیونیستی زلزله‌ای در منطقه اتفاق افتاد که آن زلزله همان انقلاب اسلامی است زیرا می‌دانستند این انقلاب آغاز مشروعیت‌بخشی جدیدی برای فلسطینیان است.
متکی افزود: جورج بوش پسر، اوباما، کلینتون، ترامپ و بسیاری از سران کشورها فکر می‌کردند به زودی می‌توانند کار فلسطین را تمام کردند و همواره وعده‌های یک سال دیگر یا پنج سال دیگر می‌دانند اما ۱۰۵ سال است که موفق نشده‌اند.
وزیر اسبق امور خارجه گفت: این‌ها آرایش را به‌گونه‌ای گرفته بودند که تسلط بر انرژی منطقه داشته باشند. رؤسای جمهور آمریکا هر کدام پس از دیگری باید متعهد شوند که از اسرائیل حمایت می‌کنند.
وی اظهار کرد: آمریکا در ۲۰ سال گذشته دوران افول خود را به تعبیر مقام معظم رهبری می‌گذارند و نمونه آن‌ خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.
متکی بیان کرد: کسی ابرقدرت است که هر آن‌چه را که می‌خواهد بگیرد و هر آنچه را نمی‌خواهد جلوی آن را بگیرد که امریکا در چند سال گذشته نتوانسته این ویژگی‌ها را داشته باشد.
این استاد دانشگاه تشریح کرد: جوانان ما می‌پرسند چرا ما از فلسطین حمایت می‌کنیم؛ آمریکایی‌ها از آن طرف دنیا می‌آیند که جغرافیای این منطقه را ترسیم کنند بنابراین دفاع ما از فلسطین دفاع از امنیت ایران است.
وی توضیح داد: به عنوان مثال آمریکایی‌ها وارد افغانستان و سپس عراق شدند، نگاه نافذ شهید سلیمانی این بود که امریکایی‌ها دنبال دو رژیم در عراق و افغانستان هستند که علاوه بر انجاد با آمریکا ضد ایران باشند.
متکی تصریح کرد: من امروز در دیار مزار شهید سلیمانی شهادت می‌دهم که برنامه‌ریزی و پیگیری جدی شهید سلیمانی موجب شد آمریکا نه‌تنها در افغانستان بلکه در عراق هم نتپاند به اهداف خود برسد.
وی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی دست پیش نگیرد پس می‌افتد. مجلس عراق امروز تصویب می‌کند که به خونخواهی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس باید از عراق بروند.
وزیر اسبق امور خارجه اظهار کرد: آمریکایی‌ها قبلا با یک تلقن دستور می‌دادند اما الان این شرایط فرق کرده و امریکایی‌ها در اداره جهان ماندند.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در افغانستان در منطق کم آورند که شکست خوردند گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت هستند. اسرائیل نه راه پیش دارد و نه راه پس و محکوم است به اینکه در برابر مقاومت خستگی‌ناپذیر و روزبه‌روز در حال گسترش فلسطینیان مقاومت کنند که نمی‌توانند.
متکی با بیان اینکه صاحبین ۱۰۰ ساله فلسطین امروز به پا خواستند و دوباره مبارزه را آغاز کردند گفت: در کرانه باختری که سازمان آزادی بخش فلسطین سعی می‌کرد آن‌جا را ارام نگخ‌دارد امسال پابه‌پای مبارزین فلسطینی در کرانه باختری بلند شدند.
وی گفت: سردار سلیمانی بیان کردند که اگر چند ملیتی با عراق و سوریه می‌جنگند ما هم باید چند ملیتی مقابله کنیم و زینبیون، فاطمیون و علویون شکل گرفتند.
متکی تأکید کرد: امسال رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر و عصبانی‌تر ظاهر شده است و ضرب‌آهنگ امسال مبارزات فلسطین در کرانه باختری در نقش یک تحول جدید در صحنه فلسطین است.
انتهای پیام




جمهوری اسلامی ایران اگر دست پیش نگیرد پس می‌افتد

منبع: ایـسنا
? جمهوری اسلامی ایران اگر دست پیش نگیرد پس می‌افتد