جلوگیری از رانت بزرگی که در حراج حضوری اتفاق می‌افتاد/ فعالیت سامانه برخط حراج

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان اموال تملیکی کشور گفت: ما از رانت بزرگ جلوگیری کردیم که در حراج‌های حضوری اتفاق می‌افتاد و سامانه برخط حراج خرده فروشی فعال شده و اتفاق بسیار خوبی است و هیچ منع قانونی ندارد. سیدعبدالمجید اجتهادی پیش از ظهر امروز ۲۸ مردادماه در مراسم […]

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان اموال تملیکی کشور گفت: ما از رانت بزرگ جلوگیری کردیم که در حراج‌های حضوری اتفاق می‌افتاد و سامانه برخط حراج خرده فروشی فعال شده و اتفاق بسیار خوبی است و هیچ منع قانونی ندارد.

سیدعبدالمجید اجتهادی پیش از ظهر امروز ۲۸ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ایفای نقش همه دستگاه‌های مربوطه در مبازره با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: کار بر کسانی که در این خصوص مسئولیت دارند، واجب است.

وی افزود: یدر مبارزه با قاچاق قطعا موفق نبوده‌ایم و شاید به جهت اینکه سامانه‌هایی که در قانون مبارزه با قاچاق تکلیف و در باب پیشگیری از قاچاق دیده شده، ایجاد نشده است.

اجتهادی با اشاره به اینکه قانون مبارزه با قاچاق در زمینه پیشگیری بی نظیر است، تصریح کرد: هر چند اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده، اما با مطالبات به حق مقام معظم رهبری در این زمینه فاصله زیادی داریم.

رئیس سازمان اموال تملیکی کشور با اشاره به متروکه شدن کالاهایی که به عنوان قاچاق کشف و توقیف می‌شود، بیان کرد: اگر قوانین و مقررات اصلاح و دقیق اجرا می‌شد، در مسئله ۱۲۷ هزار تن ذرت با مشقت روبه رو نمی‌شدیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در استان هرمزگان در زمان کمتر از یک هفته با همکاری گمرک، اداره بندر، پیگیری ویژه دادستان و رئیس کل دادگستری، ۴۳۶ کانتینر را در یک زمان منهدم کردیم که حاوی کالاهایی بود که سال‌ها مانده و از حیّز انتفاع خارج شده بود که اگر مقررات به موقع و درست اجرا شود، نباید کالائی اینقدر رسوب بکند.

اجتهادی با بیان اینکه اقدامات اموال تملیکی در دولت سیزدهم در واقع آواربرداری بوده، افزود: بعضا کالاهایی در انبارها مانده که مربوط به دهه ۹۰ است.

وی تصریح کرد: اموال تملیکی، سازمان بین قوه‌ای است و دستگاه‌های مختلف باید کنار هم قرار بگیرند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: سامانه جامع اموال تملیکی از ابتدای شهریورماه امسال فعال خواهد شد و بحث وب سرویس‌ها برای ارتباط سیستمی بین اموال تملیکی و مراجع رسیدگی کننده، گمرک و سایر دستگاه‌های مسئول راه‌اندازی می‌شود که این، سامانه پایه‌ای برای مبارزه با قاچاق است.

وی ادامه داد: استقرار این سامانه در استان‌های گلستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز، ایلام و کردستان انجام شده و امیدواریم به زودی در سراسر کشور فعال شود.

اجتهادی در ادامه تصریح کرد: ما از رانت بزرگ جلوگیری کردیم که در حراج‌های حضوری اتفاق می‌افتاد و سامانه برخط حراج خرده فروشی فعال شده و اتفاق بسیار خوبی است و هیچ منع قانونی ندارد.

وی در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: راهبرد سازمان اموال تملیکی به ویژه در کالاهایی که با محدودیت عرضه در بازار مواجه است، این است که در اختیار دستگاه‌های حمایتی قرار بگیرد.

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، ارتقاء سطح ادارات اموال تملیی به اداره کل بود.

به گزارش نذیر کرمان، در این مراسم از خدمات آقای یوسفی پور تقدیر و آقای سام‌نژاد به عنوان مدیرکل جدید اموال تملیکی استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام




جلوگیری از رانت بزرگی که در حراج حضوری اتفاق می‌افتاد/ فعالیت سامانه برخط حراج

منبع: ایـسنا
? جلوگیری از رانت بزرگی که در حراج حضوری اتفاق می‌افتاد/ فعالیت سامانه برخط حراج