جلوه‌ای مدرن از عنصری سنتی؛ ساخت منزلی شیک و مقاوم با کم‌ترین قیمت ممکن

جهادگران گروه جهادی شهید حججی نمداد جازموریان با تفکر بسیجی و اراده جهادی خود منزلی شیک و مقاوم با استفاده از مصالح بومی با کمترین قیمت ممکن برای یک نیازمند ساختند. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان، یکی از مشکلات اساسی‌ مردم کوهستان نمداد جازموریان، قیمت بالای مسکن است که برای مرتفع کردن این […]

جهادگران گروه جهادی شهید حججی نمداد جازموریان با تفکر بسیجی و اراده جهادی خود منزلی شیک و مقاوم با استفاده از مصالح بومی با کمترین قیمت ممکن برای یک نیازمند ساختند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان، یکی از مشکلات اساسی‌ مردم کوهستان نمداد جازموریان، قیمت بالای مسکن است که برای مرتفع کردن این موضوع، گروه‌های جهادی توانسته‌اند ساخت مسکن در این منطقه را با مصالح بومی سازگار کنند.

 
مشکل اساسی مردم این منطقه، گرانی ساخت مسکن با توجه به دوری از مراکز تولید و عرضه مصالح ساختمانی است که هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی را به شدت افزایش داده است.
در سال‌های اخیر و با تردد گروه‌های متعدد جهادی به منطقه، ساخت نوعی از منازل مسکونی با استفاده از بافت بومی سازه‌های سنگی توسعه یافته که در ساخت منزل یکی از محرومین جهادگران گروه جهادی شهید حججی نمداد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
 
ارسلان قدرتی یکی از جوانان فعال و خوش فکر منطقه نمداد و مسئول گروه جهادی شهید حججی است، که اقدامات خیلی خوبی را در منطقه خود انجام داده است.
 
ارسلان قدرتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان اظهار کرد: با توجه به صعب العبور بودن بعضی از راه‌ها در منطقه کوهستان قیمت مصالح در این منطقه به شدت بالاست و از طرفی با توجه به‌ کوهستانی بودن منطقه، با همفکری جهادگران بسیجی تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت بومی با سازه محلی منازل و ساخت و ساز‌ها به سمت مصالح بومی ببریم و هزینه ها را کاهش دهیم. 
مسئول گروه جهادی شهید حججی نمداد بیان کرد: مردم منطقه نقش بسزایی در مشارکت و ساخت این منزل در روستای زیران داشتند و تلاش دارند که روستاها به دست پرتلاش خودشان آباد شود. 
این جهادگر جازموریانی گفت: اگر خیرین و مسئولین کمک کنند و سیمان تهیه شود برای رفع مشکل بی‌آبی روستای دازان اقدام به ساخت مخزن بزرگ ذخیره آب با همین مصالح و همکاری گروه جهادی و مردم خواهیم کرد تا مشکل بی آبی این روستا در فصل تابستان رفع شود.
کوهستان نمداد با ۲۳ روستا در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز شهر جازموریان و ۱۰۰ کیلومتری شهرستان رودبار جنوب قرار دارد.
 
انتهای خبر/پورحیدر 
 
 
انتهای خبر/پورحیدر




جلوه‌ای مدرن از عنصری سنتی؛ ساخت منزلی شیک و مقاوم با کم‌ترین قیمت ممکن

منبع:آرمـان
? جلوه‌ای مدرن از عنصری سنتی؛ ساخت منزلی شیک و مقاوم با کم‌ترین قیمت ممکن