جلسه پیگیری مصوبات بازدید ریاست جمهوری از روستای" کروچان" جازموریان برگزار شد

فت فتو/کرمان مشاور استاندار در جنوب کرمان از برگزاری جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به روستای کروچان در جازجوریان خبر داد. حمدالله فاریابی ۲۴ مردادماه در جلسه جمع بندی پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در رودبار جنوب با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به مناطق محروم و بازدید از وضعیت بحرانی روستای […]

فت فتو/کرمان مشاور استاندار در جنوب کرمان از برگزاری جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به روستای کروچان در جازجوریان خبر داد.

حمدالله فاریابی ۲۴ مردادماه در جلسه جمع بندی پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در رودبار جنوب با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به مناطق محروم و بازدید از وضعیت بحرانی روستای کروچان از توابع جازموریان اظهار کرد: در راستای تاکید استاندار مبنی بر اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور و خسارات ناشی از سیل اخیر، مسائل مورد بررسی جدی قرار گرفته اند.

وی توجه به جبران خسارت های بخش کشاورزی را از دیگر برنامه‌های بازدید دو روزه   از مناطق ممورنظر عنوان کرد و افزود: باید در اسرع ووق آسیب های ناشی از سیل حتی الامکان جبران شوند تا مردم به روال عادی زندگی برگردند.

فاریابی نگاه ویژه دولت را به مناطق محروم یک فرصت طلایی برشمرد و اظهار کرد: باید از این فرصت برای  فراهم کردن زمینه های توسعه اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

مشاور استاندار در جنوب کرمان از تدوین و تهیه مستندات لازم و کارشناسی برای جذب اعتبارات لازم  خبرداد و گفت: پروژه سیل بند خرم نیز در دستور کار است زیرا اجرایی شدن این طرح از خسارات ناشی از سیل جلوگیری می کند.

در ادامه  دکتر احمد احمد پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گگف: با توجه به سفر رئیس جمهور  به جنوب استان کرمان و نگاه ویژه ایشان به این منطقه و همچنین بازدید از روستای کروچان از توابع جازموریان و بررسی خسارت سیل، در جلسه پیگیری مصوبات مورد بحث قرار گرفت و هرچه سریع تر اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور بحث انتقال آب، رفع خسارت به مموتوپمپ ها و زمین های کشاورزی همچنین پروژه کانال خرم و امهال وام های کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

 احمدپور اظهار کرد: شهرستان رودبار جنوب با پتانسیل های بالفعل زیاد میتواند میزبان جشنواره های حنا و کنجد باشد که میتواند معرف خوبی برای نشان دادن ظرفیت های این منطقه و جذب سرمایه گذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: آبیاری تحت فشار که در این شهرستان انجام شده، از ۱۸ استان کشور بیشتر بوده و این نشان از ووسع شهرستان دارد و بایستی نگهداری و به روزرسانی این طرح توسط کشاورزان اهمیت داده شود چون با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی های اخیر  با کم آبی مواجه هستیم.

وی با اشاره به  کشت قراردادی گندم در این شهرستان و اصلاح الگوی کشت که بر اساس تولید محصول نسبت به نیاز آبی و همچنین ارزش ریالی خواهد بود تاکید کرد.

انتهای پیام




جلسه پیگیری مصوبات بازدید ریاست جمهوری از روستای" کروچان" جازموریان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? جلسه پیگیری مصوبات بازدید ریاست جمهوری از روستای" کروچان" جازموریان برگزار شد