جشن ازدواج آسان ۵۰ زوج جوان در شهرستان کهنوج برگزار شد

همزمان با جشن عید غدیر، جشن ازدواج آسان ۵۰ زوج جوان در کهنوج برگزار و به ۱۱۶ خانواده دارای سه فرزند نیز زمین رایگان اهداء شد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در این مراسم که با هدف ترویج ازدواج آسان و پرهیز از تجملات […]

همزمان با جشن عید غدیر، جشن ازدواج آسان ۵۰ زوج جوان در کهنوج برگزار و به ۱۱۶ خانواده دارای سه فرزند نیز زمین رایگان اهداء شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در این مراسم که با هدف ترویج ازدواج آسان و پرهیز از تجملات برگزار شد؛ حجت‌الاسلام احمد نجنو امام جمعه شهرستان ضمن تبریک عید بزرگ غدیر خم، گفت: ازدواج به‌ عنوان آیین پیوند روحی انسان‌ها در دین و مذهب ما جایگاه والایی دارد؛ به گونه‌ای که ازدواج نورانی دو گوهر آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی بی‌بدیل از مقدس‌ترین پیوند هستی را پیش چشم جوانان مؤمن ایران اسلامی قرار داده ‌است.

 وی افزود: زندگی مشترک انسان‌ها با همدلی آغاز می‌شود و در سایه درک و احترام متقابل، گذشت، بخشش، فداکاری، وفاداری، خویشتن‌داری، ملاطفت و مهربانی ادامه پیدا می‌کند.

 در ادامه شعبانی فرماندار شهرستان کهنوج افزود: ضمن آرزوی عاقبت به خیری برای این زوج‌های جوان در سایه توکل به خدای متعال و عنایات خاصه ائمه اطهار(ع) از آنها خواست که در لحظه لحظه‌های زندگی چون دریا آرام و صبور و قدردان این هدیه الهی و امانت بی‌همتا باشند.

 وی ترویج ازدواج آسان را در بین جوانان کشور یک اصل مهم دانست و اضافه کرد: اصل ساده زیستی در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار با اهمیت و مورد تاکید است و توجه به سبک زندگی اسلامی به ویژه در زمینه ازدواج، موجب آسایش و آرامش در زندگی می شود.

در ادامه این مراسم به ۱۱۶ خانواده دارای سه فرزند ۱۱۶ قطعه زمین رایگان اهدا شد.

ساردویی مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب کرمان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است، افزود: بر این اساس تمام خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنها همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد مشمول این امتیاز هستند.

وی تصریح کرد: امشب در شهرستان کهنوج و عنبرآباد ۲۰۴ قطعه زمین به واجدین شرایط اهدا شد، که از این تعداد ۱۱۶ قطعه زمین مربوط به شهرستان کهنوج است.

انتهای خبر/ک




جشن ازدواج آسان ۵۰ زوج جوان در شهرستان کهنوج برگزار شد

منبع:آرمـان
? جشن ازدواج آسان ۵۰ زوج جوان در شهرستان کهنوج برگزار شد