جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت به کار خود پایان داد

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: آیین اختتامیۀ جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت شامگاه سوم خردادماه در کرمان برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم از ارسال یک‌هزار و ۱۴۳ اثر به جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت خبر داد و گفت:«این آثار با مضامین خاص و متنوع […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: آیین اختتامیۀ جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت شامگاه سوم خردادماه در کرمان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم از ارسال یک‌هزار و ۱۴۳ اثر به جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت خبر داد و گفت:«این آثار با مضامین خاص و متنوع در قالب‌های سرود،آکاپلا،تواشیح و کارهای چند زبانه،۲۸ مقاله و تعداد زیادی آهنگ،فرآیندی ظریف،خوش بنیان،آهنگین و موزون را پدید آورد».

محمدرضا علیزاده افزود:«استقبال چشمگیر اقشار گوناگون در این جشنواره،شاخص بارز ارادت و دلبستگی مردمی به ارزش‌های دینی و مبانی فاخر فرهنگ جهاد و شهادت است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی بیان کرد:«امیدواریم جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت در تحقق اهداف و منویات آرمانی سردار سلیمانی و در راستای معرفی و معرفت آن شهید وارسته به عنوان گامی هرچند کوچک دارای تبعات موثر و ماندگار باشد».

علیزاده خاطرنشان کرد:«به یقین تقارن و تلاقی سالروز آزادسازی خرمشهر با اختتامیۀ این جشنواره،اتفاق زیبایی است که جریان افتخار‌آمیز رهایی خونینشهر را تجلی می‌کند».

وی با بیان اینکه جشنوارۀ آواها و نواهای سردار مقاومت،هنگامه‌ای شیرین در راستای تکریم سرشت و سرنوشت سردار سلیمانی است،ادامه داد:«هرچند در پایان جشنواره ۱۰ اثر برگزیده معرفی می‌شود اما بازتابی گسترده از ظرفیت و قالب هنری وسیع و متنوع است؛ حجم اقبال و استقبال عموم مردم،نویدبخش تداوم و پویایی جشنواره در جهت ترویج فرهنگ و مکتب سلیمانی است که در حوزۀ تخصصی آواها و نواهای مقاومت تعریف می‌شود».

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد:«امیدواریم این جشنواره بتواند با حمایت مردم و مسئولین ذیربط،در رسیدن به رسالت خطیر خود از جمله نشر و ترویج فرهنگ ایثار،شهادت و شجاعت،ارتقا روحیۀ جهادی،نوع‌دوستی و وطن‌پرستی توفیق داشته و در دستیابی به آرمان‌ها و منویاتش برای ارج نهادن به ارزش‌های دینی و معنوی به خصوص بر مبنای ویژگی‌های شهید سلیمانی،شناسایی جوانان علاقه‌مند و خلاق،کشف استعدادهای نو و حمایت از آن‌ها و تولیدات فاخر در این سمت و سو سربلند باشد».

حامد منیری،مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم جشنوارۀ آواها و نواهای سردار مقاومت با محتوای انقلابی و ایرانی اسلامی تداوم یابد،گفت:«اعتقاد داریم قرآن مفاهیم ظریف،دقیق و هنرمندانه‌ای دارد و جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت توانست این مفاهیم را معرفی کند». /پ




جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت به کار خود پایان داد

منبع:خبر کرمان
?

جشنوارۀ ملی آواها و نواهای سردار مقاومت به کار خود پایان داد

:اخبار استان کرمانفرهنگ