جشنواره پسته در انار

جشنواره پسته اکبری در شهرستان انار استان کرمان با مطالبه ثبت این پسته در فهرست میراث ملی ایران و با هدف جذب گردشگر، برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان، جشنواره پسته اکبری که ۲۵ مهر در شهرستان انار استان کرمان آغاز شده بود، شامگاه جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد. شهرستان انار […]

جشنواره پسته اکبری در شهرستان انار استان کرمان با مطالبه ثبت این پسته در فهرست میراث ملی ایران و با هدف جذب گردشگر، برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان، جشنواره پسته اکبری که ۲۵ مهر در شهرستان انار استان کرمان آغاز شده بود، شامگاه جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد. شهرستان انار در استان کرمان از مراکز اصلی تولید این نوع پسته در ایران است و کشاورزان این منطقه نیز سالانه نزدیک به ۲۰ هزار تُن پسته اکبری تولید می‌کنند. بیشترین پسته شهرستان انار به روسیه، آلمان، ترکیه، عراق، امارات و شمار دیگری از کشورها صادر و درصد کمی هم در بازار داخلی عرضه می‌شود.

محسن صالحی ـ فرماندار شهرستان انار ـ هدف از برگزاری این جشنواره را ثبت ملی پسته اکبری و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اعلام کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک نشانه‌ها و شاخص‌های گردشگری انار در ورودی این شهرستان نصب می‌شود. شهرستان انار دارای ده‌ها اثر تاریخی است که ۲۴ اثر از میان آن‌ها تا کنون در فهرست میراث‌ ملی ثبت شده‌ و ارگ ساسانی انار شاخص‌ترین بنای تاریخی این شهرستان است.

حسین برهانی ـ دبیر جشنواره پسته اکبری انار ـ نیز با اشاره به خاستگاه پسته اکبری در این شهرستان، گفت: تلاش ما این است که با برگزاری جشنواره پسته بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را ساماندهی و تقویت کنیم تا صنعت گردشگری در این شهرستان رونق بیشتری پیدا کند.

به گفته او، نان کرنو که یکی از نان‌های محلی شهرستان انار است و ثبت ‌ملی شده، مهرماه امسال در نخستین جشنواره ملی نان رتبه دوم را کسب کرد. استان‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب رتبه‌های اول و سوم را به دست آوردند.

جشنواره پسته در انار
ارگ انار
جشنواره پسته در انار
پخت نان کرنو، نان محلی ثبت‌شده انار در حاشیه جشنواره پسته
جشنواره پسته در انار
نان کرنو که در فهرست میراث ملی ثبت شده است

انتهای پیام




جشنواره پسته در انار

منبع: ایـسنا
? جشنواره پسته در انار