جشنواره ملی فیلم کرمان به کار خود پایان داد

فردای کرمان – گروه فرهنگوهنر: اختتامیۀ دومین جشنواره ملی فیلم کرمان،عصر چهارشنبه چهارم خردادماه،با معرفی آثار برتر و برگزیدگان برگزار شد. به گفتۀ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،۴۹۷ اثر در بخش‌‌های مختلف به جشنواره فیلم کرمان رسید که ۱۵۵ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد و ۷۲ فیلم اکران شد. دومین جشنواره […]

فردای کرمان – گروه فرهنگوهنر: اختتامیۀ دومین جشنواره ملی فیلم کرمان،عصر چهارشنبه چهارم خردادماه،با معرفی آثار برتر و برگزیدگان برگزار شد.

به گفتۀ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،۴۹۷ اثر در بخش‌های مختلف به جشنواره فیلم کرمان رسید که ۱۵۵ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد و ۷۲ فیلم اکران شد.

دومین جشنواره ملی فیلم کرمان از ۳۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد در سه بخش فیلم،فیلمنامه،نوشتار سینمایی و بخش ویژۀ سردار سلیمانی در تماشاخانه پارس کرمان برگزار شد.

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو کرمان،محمدرضا علیزاده در آیین اختتامیۀ جشنواره ملی فیلم کرمان،گفت:«دومین جشنواره فیلم کرمان امسال در سطح ملی برگزار و طی پنج روز برگزاری تبدیل به یک کارگاه آموزشی شد که این فرصتی مغتنم برای هنردوستان و هنرجویان بود».

وی بیان کرد:«نتیجۀ نشست‌ها و کارگاه‌های برگزار شده در طول برگزاری جشنواره فیلم کرمان،تعاملات خوب اصحاب سینما بود که امیدواریم این جشنواره تداوم داشته باشد».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد:«هنرستان‌های هنرهای زیبا،آموزشگاه‌ها و موسسات و انجمن‌های سینمایی از جمله ظرفیت‌ها‌ و فضاهای آموزشی استان در حوزۀ سینما هستند که این ظرفیت‌ها سرمایه‌های ما هستند و باید مورد توجه قرار گیرند».

‌وی با بیان اینکه مدیران رفتنی هستند،اما هنر و هنرمندان ماندگارند،اظهار کرد:«به همین دلیل سعی کردیم بستری فراهم کنیم که اهالی سینما در آن فعالیت کنند هرچند اگر نواقصی وجود دارد اما باید به آینده آن توجه کرد».

علیزاده گفت:«استفادۀ حداکثری از سینماگران استان با هر تفکر و نگرشی،تشکیل شورای سیاستگزاری سینما از افراد مختلف،نگاه ویژه به جوانان در آینده و نگاه ویژه به استان کرمان از جمله مواردی است که باید در دوره‌های بعد جشنواره مورد توجه قرار گیرد».

وی بیان کرد:«این جشنواره ظرفیت بالایی دارد و تحریم کردن آن کار درستی نیست،بلکه نقد جشنواره مهم‌تر است،زیرا به برگزاری جشنواره‌ای فاخر در سال‌های بعد کمک خواهد کرد».

 




جشنواره ملی فیلم کرمان به کار خود پایان داد

منبع:خبر کرمان
?

جشنواره ملی فیلم کرمان به کار خود پایان داد

:اخبار استان کرمانفرهنگ