جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان با معرفی آثار برگزیده پایان یافت

کرمان – فت فتو – ششمین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر امروز (چهارشنبه) با معرفی ۲۶ اثر برگزیده بکار خود پایان داد. به گزارش فت فتو، ۱۱۷ رسانه فعال استان کرمان با ارسال ۷۵۰ اثر در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر شرکت کردند. مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر […]

کرمان – فت فتو – ششمین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر امروز (چهارشنبه) با معرفی ۲۶ اثر برگزیده بکار خود پایان داد.

به گزارش فت فتو، ۱۱۷ رسانه فعال استان کرمان با ارسال ۷۵۰ اثر در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر شرکت کردند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر به معرفی ۲۶ اثر برگزیده جشنواره رسانه‌ای ابوذر اشاره کرد و گفت: این جشنواره با نگاه به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و به منظور نمایش توان رسانه ای و نمایش قدرت بصیرت و آگاهی روزنامه نگاران در برابر تهاجم نابرابر دشمن برگزار شده است.

امین رجایی افزود: در مجموع ۱۱۷ رسانه با ارسال ۷۵۰ اثر در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر شرکت کردند که از این میان این آثار و با انجام دو مرحله داوری، ۲۶ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شده اند.

وی توانمندسازی، ایجاد انگیزه و ایجاد رقابت سالم به منظور افزایش تولیدات رسانه ای کیفی را از رویکردهای مد نظر در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر برشمرد و ادامه داد: با همکاری آستان قدس رضوی، صاحبان رتبه های اول در بخش های مختلف این جشنواره به مشهد مقدس اعزام می شوند.

رسانه ها به جهاد تبیین به عنوان فریضه واجب بپردازند

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار با اشاره به این مطلب که جشنواره ابوذر را می توان لیله القدر جامعه رسانه ای توصیف کرد، گفت: در حال حاضر که رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع جهاد تبیین را مطرح کرده اند، رسانه ها باید به عنوان یک فریضه واجب به آن پرداخته و در مسیر اجرای آن همت کنند.

سرهنگ حجت الله پاداش افزود: امروز همه ما باید اخلاق رسانه ای را بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری تحقق بخشیده و آگاهی بخشی به جامعه را محقق سازند.

وی به جایگاه ابوذر غفاری در گسترش اسلام اشاره و بیان کرد: در تاریخ صدر اسلام علی رغم اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) نقش رفیعی را در توسعه اسلام داشتند، نقش برخی انصار و یاران پیامبر نیز در رشد و شکوفایی روزافزون اسلام قابل تامل است و یکی از این بزرگواران ابوذر غفاری از انصار پیامبر است که در توسعه اسلام اقدامات بزرگی را انجام داد. 

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار اظهارداشت: ابوذر، در میان قوم خود نقش اساسی را برای توسعه اسلام ایفا و با صداقت از حق دفاع می کرد و زمانی که پیامبر عظیم الشان اسلام رحلت کردند نقش ایشان در تداوم اسلام بسیار تعیین کننده بوده است.

سرهنگ پاداش در ادامه با تاکید بر این مطلب که رسانه ها در افزایش آگاهی های عمومی، تحقق دموکراسی و باروری فرهنگ ایرانی، اسلامی و انقلابی نقش بسزایی برعهده دارند، گفت: رسانه ها می توانند افکار عمومی را به راستی ها و خوبی ها هدایت کرده و در زمان بروز بحران ها و ناملایمات نیز در امیدبخشی به جامعه نقش و سهم عمده ای را ایفا کنند و روحیه مقاومت و پایداری را در جامعه ارتقا دهند.

وی ترویج مکتب شهید سیلمانی را از دیگر رسالت های رسانه ها برشمرد و ادامه داد: حرکت های رسانه های به منظور ترویج این مکتب در استان کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار، عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب را از مهمترین بخش های سند تحولی بسیج برشمرد و گفت: رسانه ها در این حوزه نیز می تواند همراه و همکار خوبی برای مجموعه بسیج باشند.

سرهنگ پاداش افزود:  شفاف سازی عملکردهای مجموعه های مختلف به منظور توسعه امید و نشاط در جامعه نیز باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که انتقادات باید در فضای شفاف و قانونمند مطرح شود، اظهارداشت: اقشار بسیج نقش یک راهبر و کاتالیزور را دارند و در کنار مدیران قرار گرفته اند تا مدیران را در راستای خدمت بهتر به مردم کمک کنند.

حمایت قاطع دولت از اصحاب رسانه موجب امیدواری جامعه رسانه ای شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تصمیم گیری بموقع و حمایت قاطع دولت انقلابی از اصحاب رسانه موجب امیدواری جامعه رسانه ای شده و تداوم پشتیبانی از رسانه ها موجب دلگرمی بیشتر فعالان این عرصه خواهد شد.

محمدرضا علیزاده افزود: رسانه ها در توسعه فرهنگ مطالبه گری جایگاه بسیار مهمی دارندو این مهم در حقیقت جز رسالت های اصلی رسانه ها است.

وی ادامه داد: اگر رسانه، خبرنگار و روزنامه نگار، مطالبه بحق مردم را مطالبه نکند، چه کسی باید این کار را انجام دهد؟

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که برگزاری رویدادها و جشنواره های رسانه ای در حوزه ارتقای سطح کیفی رسانه ها نقش بسیار مهمی دارد، بیان کرد: استان کرمان با دارا بودن بیش از ۳۰۰ رسانه مکتوب و برخط از نظر تعداد رسانه ها جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارد.

وی بر برنامه ریزی جدی به منظور ارتقای جایگاه کیفی رسانه ها تاکید کرد و افزود: آموزش، تولید محتوای ارزشمند و ارائه کار با کیفیت سه اصل مهم فعالیت های رسانه ای به منظور تحقق جامعه پویا است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان نیز در این آیین به موضوع جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: امروز باید باور کنیم جنگ از عرصه نظامی به حوزه فرهنگ و رسانه آمده  و در برابر این جنگ نباید تنها به دستگاه های رسمی اکتفا کرد و باید تمامی نیروهای انقلابی و ولایت مدار در صحنه حضور یابند و با عملیات آفندی دشمن را از مرزهای فرهنگی و اعتقادی کشور و نظام دور کنند.

احمد علیرمضانی با اشاره به اینکه ایجاد تردید در باورهای حقیقی مردم  سلاح برنده دشمن در جنگ رسانه ای است، افزود: دشمنان به خوبی می دانند که در حوزه نظامی نمی توانند در برابر کشور ما بایستند و از این رو با ایجاد تردید در باورهای مردم سعی می کنند که به اهداف شوم خود دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره های رسانه ای باید منجر به ایجاد بسیج گسترده ای در حوزه رسانه ای شده و زمینه ای را فراهم آورد که از حالت پدافندی به حالت آفندی درآییم و دشمن را از اقداماتی که انجام داده پشیمان کنیم.

وی از برگزارکنندگان ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر نیز تقدیر کرد و گفت: امروز همه مردم یک رسانه هستند و باید با بصیرت در مسیر تحقق جهاد تبیین ایفای نقش نمایند.

خبرگزاری فت فتو در بخش های گزارش و خبر رتبه برتر این جشنواره را از آن خود کرد و از آقای میاندهی ریاست خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان کرمان و سمیه حسن شاهی خبرنگار این رسانه در این دو بخش تقدیر شد.

همچنین در بخش یادداشت، رتبه اول به صورت مشترک به  نوشته “فضای مجازی نیازمند حاج قاسمی دیگر” اثر منصور الهی از نشریه ثارالله و همچنین نوشته “حکایت وصله های ناجور بتنی، بر کاهگل های اصالت” اثر سوده پاکاری نوشته “مرد میدان قهرمان ایران” اثر الهام اتقایی صبح کرمان، رتبه دوم به صورت مشترک به نوشته “او همیشه منجی بود “اثر شیما فتح نجات از روزنامه اطلاعات، رتبه سوم به صورت مشترک به نوشته “ما خواب بودیم که او رفت” اثر مریم السادات بهادر از باشگاه خبرنگاران جوان و نوشته “خطر در کمین کودکان و نوجوانان” لزوم توجه به مدیریت فضای مجازی اثر مریم یزدان شناس از نشریه نشر کرمان تعلق گرفت.

در بخش گزارش با تقدیر ویژه از آقای داوود میاندهی از فت فتو که به دلیل عضویت در هیات داوران، گزارش خوبشان با عنوان “شیعه، سنی بی رودربایستی، غیر سیاسی و غیر رسمی” لحاظ نشده است، رتبه اول به صورت مشترک به نوشته “با اجازه شما آقای مهربان، بله” “اثر حامد شجاعی از ندای اعتدال و همچنین نوشته “روایتی از حضور خادمیاران در بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا” (س) در روز میلاد جواد االئمه(ع)” اثر ندا امیربیگی از آستان نیوز، رتبه دوم به صورت مشترک به نوشته “مکتب سلیمانی مکتب تسخیر قلوب” اثر اسما مسلمی مهنی از نشریه سرای وطن و همچنین حمزه سلطانی با گزارش “زندگی سیاه میان طالی کثیف” از پایگاه خبری کرمان نو، رتبه سوم به صورت مشترک به نوشته “اصول و مبانی مطالبه گری از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، “اثر زینب جوادی از نشریه پته کرمان و نوشته “تدوین برنامه عملیاتی قابل اجرا برای کاهش طالق در جامعه” اثر سجاد حیدری فرد از نشریه نگین سیرجان اختصاص یافت.

در بخش خبر رتبه اول به سمیه حسن شاهی از خبرگزاری فت فتو با عنوان خبری “۸۰ درصد برنامه های بزرگداشت سردار سلیمانی با حضوری مردمی اجرا شد” به نقل از فرمانده لشکر ثارالله، رتبه دوم حکمت قاسم خانی با مصاحبه خبری “چیزی از پیکر حاج حسین باقی نمانده بود”  گفت و گو با همسر شهید پورجعفری از روزنامه جام جم، رتبه سوم ” احمد سلطانی با عنوان خبری “شور و شعور سیاسی در انتخابات در جوار مرد میدان” از نشریه ندای وحدت در بخش تیتر سمیه صدیق نژاد با تیتر “رویش یک قاسم آباد از دل شرارت” از خبرگزاری فارس رتبه اول آمنه شهریارپناه با تیتر “ترسیم بندگی همصدا با حلق اسماعیل” در مکتب شهید سلیمانی از نشریه نشر کرمان رتبه دوم محمد حسنی سعدی با تیتر “مجاهدت های شهید سلیمانی آغازگر تمدن اسلامی” از نشریه هفتواد، رتبه سوم در بخش چندرسانه ای رتبه اول به صورت مشترک به معصومه یحیی زاده با کلیپ خبری “بچه های حاج قاسم” و همچنین طیبه هادی خانی با مستند “گره گشایی در مکتب سلیمانی”، رتبه دوم به صورت مشترک به احسان شعبانیان با اثر “نماز در کرملین” و همچنین کلثوم نجفی با مستند “رد پای دلالان در سفره عشایر، رتبه سوم به صورت مشترک به سمانه اعظم پور با مستند رادیویی کلزا و همچنین مرجان فتحی با مستند “بلند شهید مرتضوی”.

در بخش عکس رتبه اول به ثارالله انکوتی از خبرگزاری تسنیم با روایت تصویری “دلنوشته هایی برای سردار” رتبه دوم به مهلا جنابی از باشگاه خبرنگاران جوان گزارش تصویری از گلزار شهدا و مرقد سردار در این بخش شرکت کننده ای حائز رتبه سوم نشد.




جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان با معرفی آثار برگزیده پایان یافت

منبع: ایرنـا
? جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان با معرفی آثار برگزیده پایان یافت