جشنواره جهانی شهر مقاومت از گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد/ ارسال ۶۰۰ اثر به دبیرخانه

نذیر کرمان/کرمان نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت صبح امروز ۱۲ تیرماه با حضور میهمانان و مسئولان از گلزار شهدای کرمان و جوار مرقد شهیدسپبد حاج قاسم سلیمانی آغاز شد. سعید شعرباف شهردار کرمان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره جهانی شعر مقاومت برای نخستین دوره در کرمان برگزار می‌شود و برنامه‌های […]

نذیر کرمان/کرمان نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت صبح امروز ۱۲ تیرماه با حضور میهمانان و مسئولان از گلزار شهدای کرمان و جوار مرقد شهیدسپبد حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

سعید شعرباف شهردار کرمان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره جهانی شعر مقاومت برای نخستین دوره در کرمان برگزار می‌شود و برنامه‌های اختتامیه این جشنواره به مدت سه روز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره از تیرماه سال قبل در داخل و خارج از کشور منتشر شد، افزود: در بازه کمتر از هشت ماه حدود ۲۰۰۰ اثر به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی به دبیرخانه جشنواره واصل شد و بیش از ۶۰۰ شاعر اثر فرستادند.

شعرباف با اشاره به اینکه آثار داخلی مربوط به همه استان‌های کشور است، تصریح کرد: شاعران عربی استقبال بسیار خوبی از جشنواره داشتند.

شهردار کرمان بیان کرد: مراسم اصلی اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت چهارشنبه ۱۴ تیرماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در محل تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان همراه با تقدیر از برگزیدگان جشنواره و با حضور شاعران به نام کشور و استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز و فردا نشست‌های تخصصی حوزه شعر مقاومت در هتل محل اقامت میهمانان برگزار می‌شود ضمن اینکه مراسم مردمی شعرخوانی فارسی و عربی در دو مسجد محوری شهر کرمان خواهیم داشت.

شعرباف بیان کرد: از ۱۱ کشور اثر به جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان ارسال شده و در مراسم اختتامیه میهمانانی از پنج کشور شامل برگزیدگان و داوران داریم.

به گزارش نذیر کرمان، همچنین سردارمحمدرضا حسنی سعدی مدیر گلزار شهدای کرمان در جمع میهمانان جشنواره شعر مقاومت بر سر مزار شهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تاکنون از بیش از ۷۰ ملیت برای زیارت مرقد حاج قاسم حضور یافته اند و میهمانانی از کشورهای فرانسه، چک، چین، کشورهای آسیای میانه و پاکستان داریم.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم امروز پویاتر از قبل است و کرامت‌ها از او دیده‌اند، افزود: در سال گذشته در فاصله چند ماه ۲۴ هزار دانش‌آموز به زیارت مرقد شهید سلیمانی آمدند. 

انتهای پیام




جشنواره جهانی شهر مقاومت از گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد/ ارسال ۶۰۰ اثر به دبیرخانه

منبع: ایـسنا
? جشنواره جهانی شهر مقاومت از گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد/ ارسال ۶۰۰ اثر به دبیرخانه