جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان آغاز شد

کرمان – فت فتو – جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان همزمان با رونمایی از نماد این جشنواره، عصر امروز (پنجشنبه) در سالن مفاخر شهرداری کرمان آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار فت فتو، این جشنواره در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با حضور شاعرانی از مناطق مختلف جهان به میزبانی کرمان برگزار می […]

کرمان – فت فتو – جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان همزمان با رونمایی از نماد این جشنواره، عصر امروز (پنجشنبه) در سالن مفاخر شهرداری کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، این جشنواره در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با حضور شاعرانی از مناطق مختلف جهان به میزبانی کرمان برگزار می شود که فراخوان آن روز سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادی خرمشهر منتشر می‌شود.

شهردار کرمان در نشست آغاز به کار جشنواره جهانی شعر مقاومت افزود: این جشنواره سرآغاز یک حرکت فرهنگی عمیق است که می‌تواند ظرفیت‌های کرمان را به‌عنوان جهان‌شهر مقاومت معرفی کند.

سعید شعرباف اظهار داشت:‌ ظرفیت‌های جهانی کرمان در حوزه هنر ایرانی بی‌نظیر بوده و جشنواره شعر مقاومت کرمان می‌تواند کرمان را پل ارتباطی تمام ظلم‌ستیزان جهان قرار دهد.

وی گفت: کار برای سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و در شهر حاج‌قاسم باید ویژه باشد، امیدواریم بتوانیم هم در محتوا و هم شایسته مقام شهید میدان مقاومت، حاج‌قاسم سلیمانی، این جشنواره را برگزار کنیم.

دبیر تخصصی جشنواره شعر مقاومت کرمان نیز در این نشست گفت: جامعه هدف این جشنواره، شاعران سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در تمامی کشورها هستند.

مجتبی احمدی افزود: فراخوان این جشنواره روز سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر خواهد شد و با استفاده از امکانات ارتباطی مختلف به‌دست شاعران در کشورهای جهان خواهد رسید.

وی ادامه داد: پنج نفر از شاعران پیشکسوت و صاحب‌نظر کشور، شورای تخصصی جشنواره یادشده را تشکیل می‌دهند که بر فرایند شکل‌گیری و اجرایی آن نظارت خواهند داشت.

جشنوار جهانی شعر مقاومت کرمان به همت شهرداری کرمان از عصر امروز با حضور شهردار کرمان، دبیر تخصصی جشنواره و اعضای شورای تخصصی این جشنواره، و اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان آغاز به کار کرد.

علیرضا بیت‌الهی طراح کرمان در طراحی نماد این جشنواره، از سر در مسجد جامع کرمان که نقش‌مایه یک سرو را در دل خود جای داده، بهره برده است.

این طراح از حادثه به ‌آتش کشیده‌شدن مسجد جامع کرمان الهام گرفته و آن را نشانه‌ای از مقاومت مردم کرمان تصور کرده است.




جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان آغاز شد

منبع: ایرنـا
? جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان آغاز شد