جشنواره‌ "بازی با شن" در منطقه دهزوئیه زرند برگزار می‌شود

فت فتو/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند از برگزاری جشنواره یکروزه “بازی با شن” در ریگزارهای دهزوئیه این شهرستان به مناسبت نوروز۱۴۰۱ در روز پنجشنبه یازدهم فروردین‌ماه خبر داد. محمد اسلامی اظهار کرد: در کنار این جشنواره برنامه‌های شاد و مفرحی همچون آفرود، اسب‌سواری، مسابقات ورزشی، اجرای موسیقی، هنرنمایی هنرمندان و همچنین برپایی […]

فت فتو/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند از برگزاری جشنواره یکروزه “بازی با شن” در ریگزارهای دهزوئیه این شهرستان به مناسبت نوروز۱۴۰۱ در روز پنجشنبه یازدهم فروردین‌ماه خبر داد.

محمد اسلامی اظهار کرد: در کنار این جشنواره برنامه‌های شاد و مفرحی همچون آفرود، اسب‌سواری، مسابقات ورزشی، اجرای موسیقی، هنرنمایی هنرمندان و همچنین برپایی بازارچه صنایع‌دستی، تولیدات روستایی و مشاغل خانگی برپا خواهیم داشت.
مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند به صدور مجوز برای ایجاد کمپ کویری در دو منطقه دهزوئیه و چاه شور اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه منطقه دهزوئیه در مسیر زرند، مشهد و استان‌های مرکزی قرار دارد و همچنین شن درمانی این منطقه از اهمیت بالایی در رفع برخی بیماری‌های جسمی و روحی دارد می‌توان از این ظرفیت خدادادی برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی بهره کافی برد.
وی بیان کرد: در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا، هر هفته به استثنای ماه‌های محرم و صفر جشنواره‌های متعدد و متنوعی در نقاط مختلف این شهرستان و بصورت مردمی برگزار می‌شد که در این زمینه دارای رتبه کشوری است.
او به برگزاری جشنواره‌ها در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به واکسیناسیون عمومی در کشور و همچنین تاکید مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و فرماندار این شهرستان بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی نوروز امسال جشنواره های متنوعی و جدیدی را در اولویت کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام




جشنواره‌ "بازی با شن" در منطقه دهزوئیه زرند برگزار می‌شود

منبع: ایـسنا
? جشنواره‌ "بازی با شن" در منطقه دهزوئیه زرند برگزار می‌شود