جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی در هلیل‌رود برگزار شد

جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دو‌ بخش برادران و خواهران در روستاهلیل‌رود شهرستان رابر برگزار شد. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دو‌ بخش برادران و خواهران در روستای هلیل‌رود شهرستان رابر با همکاری اداره […]

جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دو‌ بخش برادران و خواهران در روستاهلیل‌رود شهرستان رابر برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دو‌ بخش برادران و خواهران در روستای هلیل‌رود شهرستان رابر با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان رابر و دهیاری‌ها بخشداری هنزا برگزار شد.

 شهرام هوشمند رئیس هیئت ورزش روستایی بازی‌های بومی و محلی شهرستان رابر در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی همراه با برپایی سیاه‌چادر اجرای موسیقی محلی ساز و دهل و پخت نان محلی و مشک‌زنی و معرفی محصولات و ظرفیت‌های روستایی باهدف ایجاد شور و نشاط و افزایش روحیه اجتماعی و ارتقای سلامتی برگزار شد.

 وی افزود: در این جشنواره که با محوریت ورزش همراه با برگزاری مسابقات مختلف از جمله قلعه قوس، طناب‌کشی، طناب‌زنی، چوب‌کشی، دال پلان و دارت بود.

 هوشمند گفت: بازی‌های بومی و محلی روستایی در این مناطق کم‌رنگ شده است که با اجرای این برنامه‌ها، آئین‌ها، رسوم و بازی‌های سنتی احیا می‌شود چرا که یادآور سنت‌های گذشتگان است.

 در پایان این جشنواره به نفرات برتر مسابقات جوایزی اهدا شد.

انتهای خبر/




جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی در هلیل‌رود برگزار شد

منبع:آرمـان
? جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی در هلیل‌رود برگزار شد