جزئیات پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای/ ۲۲ اثر برتر انتخاب شد

کرمان – مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان جزئیات اجرای پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای در جنوب کرمان را تشریح کرد. حسین اسحاقی در گفتگو با فت فتو در رابطه با پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای اظهار کرد: راه اندازی پویش منطقه‌ای تولید محتوای سواد رسانه‌ای، ابتکاری بود که برای اولین […]

کرمان – مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان جزئیات اجرای پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای در جنوب کرمان را تشریح کرد.

حسین اسحاقی در گفتگو با فت فتو در رابطه با پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای اظهار کرد: راه اندازی پویش منطقه‌ای تولید محتوای سواد رسانه‌ای، ابتکاری بود که برای اولین بار در جنوب استان انجام شد.

اسحاقی افزود: این پویش توسط مرکز فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با همکاری بسیج رسانه با هدف کلی ارتقا سواد رسانه‌ای و معرفی سبک زندگی ویژه استان‌های شرقی و جنوبی کشور شامل خراسان‌ها، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان راه اندازی شد.

وی در مورد آثار این پویش اظهار کرد: در این پویش آثار در قالب‌های ویدئو (موشن گرافیک، فیلم کوتاه، انیمیشن و…) تصویر (عکس، پوستر، اینفوگرافی و…) صوت (پاکدست و…) و متن (یادداشت، شعر، داستان و…) پذیرفته می‌شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با بیان اینکه با راه اندازی این پویش فرصت مناسبی برای کار در زمینه سواد رسانه‌ای فراهم شد، گفت: مدیریت مصرف رسانه در خانواده، دانستنی‌های ضروری برای استفاده از فضای مجازی، نقش سواد رسانه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معیارهای ارتباطات در فضای مجازی، شیوه‌های آموزش سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها، اصول و قواعد اخلاقی برای استفاده از فضای مجازی، نقش مادران و پدران در آموزش‌های اعضا ی خانواده، فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی، راهکارهای تشخیص اخبار جعلی در فضای مجازی، نقش کتاب و کتاب خوانی در افزایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی افراد محورهای دهگانه این پویش است.

اسحاقی افزود: این پویش شامل سه محور ویژه فرهنگی (نقش فضای مجازی برای معرفی شخصیت شهید سردار سلیمانی) اقتصادی (تعادل میان بازار محصولات کشاورزی و جهش تولید) و موضوع اجتماعی (نقش سواد رسانه‌ای برای مقابله با کرونا) بود. جنوب استان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و به پلتفرم‌های سواد رسانه‌ای برای بازاریابی محصولات کشاورزی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ارتقا کمی و کیفی سواد رسانه‌ای در بستر شبکه‌های اجتماعی است، یادآور شد: این پویش از سال ۹۹ شروع شده که جلسات سیاست گذاری آن به صورت منظم تشکیل شد و فراخوان‌ها به اطلاع عموم رسید و تا پایان کار به صورت موفق ادامه دادیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان عنوان کرد: این پویش بسیار خوب و تأثیرگذار بود و جوانان زیادی از سراسر کشور برای همکاری پای کار آمدند همچنین کانال‌ها و گروه‌های محلی، منطقه‌ای و حتی کشوری نیز در شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، اینستاگرام، توئیتر و… در این رابطه فعالیت چشمگیری داشتند.

اسحاقی در رابطه با تعداد اثرهای دریافتی گفت: در مجموع ۸۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۲۲ اثر توسط داوران به عنوان آثار برتر انتخاب شدند که به زودی آثار را برای عموم در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد مشکلاتی که در اجرای این پویش با آن روبرو شدند، بیان کرد: اختتامیه خوبی را پیش بینی کرده بودیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت جنوب استان نتوانستیم اختتامیه را به صورت حضوری برگزار کنیم و این برنامه با دستور شورای سیاست گزاری لغو شد و لوح‌ها و هدایا و تندیس‌ها از طریق پست برای منتخبان جشنواره ارسال کردیم.

کد خبر ۵۲۸۷۴۶۰




جزئیات پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای/ ۲۲ اثر برتر انتخاب شد

منبع:مــهر
? جزئیات پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای/ ۲۲ اثر برتر انتخاب شد