جریان مباهله حقیقت توحید، نوبت و امامت را آشکار کرد

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج گفت: جریان مباهله حقیقتاً توحید، نبوت و امامت را در کاملترین چهره ها جلوه کرد. به گزارش فت فتو؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم. کهنوج: جریان مباهله حقیقت توحید، نوبت و امامت را […]

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج گفت: جریان مباهله حقیقتاً توحید، نبوت و امامت را در کاملترین چهره ها جلوه کرد.

به گزارش فت فتو؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

کهنوج: جریان مباهله حقیقت توحید، نوبت و امامت را آشکار کرد

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: در تاریخ بعثت نبی مکرم اسلام روزهای بسیار مهم و سرنوشت سازی وجود دارد که هر کدام به تنهایی برای اثبات حقانیت دین مقدس اسلام در نزد دوست و دشمن کافی است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به اینکه یکی از این رویداد های مهم و ممتاز روز مباهله است، تصریح کرد: جریان مباهله حقیقتاً توحید، نبوت و امامت را در کاملترین چهره ها جلوه کرد.

خطیب جمعه کهنوج ضمن تشریح اینکه خداوند متعال در آیه مباهله خطاب به پیامبرش فرمود، ابراز کرد: پس از آنکه علم وحی به تو رسید هرکس درباره حضرت عیسی با تو به چالش و مخالفت بلند شد به او بگو بیاید تا فرزند هایمان و فرزندهایتان و زنان مان و زنانتان و جان هایمان و جان های تان را فراخوانیم.

وی تصریح کرد: ماجرای مباهله از این قرار بود که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به دنبال مکاتبه‌ای که با سران جهان داشت نامه ای هم به اسقف نجران نوشتند و آنها را به اسلام دعوت کردند هیئتی جهت مذاکره به مدینه آمدند پیغمبر اکرم صلی الله فرمودند به آیین اسلام درآیید آنها گفتند که ما پیش از تو اسلام آورده و تسلیم خدا شدیم.

 وی تشریح کرد: پس چطور است که برای خداوند متعال فرزند قائل هستید و صلیب را عبادت می کنید و گوشت خوک می خورید در حالی که همه اینها در اسلام نهی شده است.

حجت الاسلام نجنو با تاکید بر اینکه  چند مطلب در خصوص مباهله باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد:  موضوع مباهله دلیل محکم بر امامت و ولایت مولا علی علیه السلام است که کلمه انفسنا در آیه مباهله شاهد بر این موضوع است که علی علیه السلام به عنوان جان پیامبر و نفس پیامبر معرفی شده است.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: نکته بعدی در جریان مباهله این است که جاهلیت عصر ظهور عمیق تر از جاهلیت عصر بعثت است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به حدیثی  از امام صادق علیه السلام  آزار و اذیتی که  حجت ما در عصر ظهور می بینید از رنجها و رنجشی که پیامبر اکرم ص از جهال جاهلیت کشید بیشتر است، گفت: پیامبر اکرم با مردمانی جاهل مواجه بود که سنگ و چوب را می پرستیدند و اثبات باطل بودن عقیده چنین مردمانی کار مشکلی نیست هر چند که پیامبر از این وضعیت خیلی رنج کشید اما در مقام استدلال و مقابله با آنها مشکلی نداشت.

حجت الاسلام نجنو با اشاره به قضیه ای که در محرم اتفاق افتاده است، کاروان اباعبدالله در سفر به سمت کربلا است، یک مباهله عملی بود که برای صیانت از دین مقدس اسلام انجام داد، تشریح کرد: امام حسین علیه السلام هم برای بیان حقیقت و روشنگری تاریخ عزیزترین عزیزان خود را برمی دارند و می آورد و وسط میدان حضرت می دانست که حادثه چه جور تمام خواهد شد
 زینب، همسران، فرزندان و برادران عزیز خودش را آورد.

خطیب جمعه کهنوج ضمن تاکید بر اینکه امام حسین(ع) و با خونش اسلام را بیمه کرد، خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام به تاریخ نشان داد که هر زمان دین اسلام از طرف گروهی به خطر افتد باید مردمان هر عصری برای دفاع از حقانیت دین اسلام این مباهله عملی در دفاع از دین مقدس اسلام را تکرار کنند.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام/م




جریان مباهله حقیقت توحید، نوبت و امامت را آشکار کرد

منبع:آرمـان
? جریان مباهله حقیقت توحید، نوبت و امامت را آشکار کرد