جرائم خشن بروات نشأت گرفته از عصبانیت‌های آنی است

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگاه عمومی بخش بروات با بیان اینکه جرائم خشن نشأت گرفته از عصبانیت‌های آنی است، گفت: بیشترین پرونده‌های کیفری مربوط به نزاع و تصرفات‌ عدوانی بوده و در پرونده‌های خانواده نیز طلاق و مهریه جزو پرونده‌های شاخص این دادگاه هستند. به گزارش نذیر کرمان، معین افشار هفتم تیرماه در نشست خبری ضمن […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگاه عمومی بخش بروات با بیان اینکه جرائم خشن نشأت گرفته از عصبانیت‌های آنی است، گفت: بیشترین پرونده‌های کیفری مربوط به نزاع و تصرفات‌ عدوانی بوده و در پرونده‌های خانواده نیز طلاق و مهریه جزو پرونده‌های شاخص این دادگاه هستند.

به گزارش نذیر کرمان، معین افشار هفتم تیرماه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش اظهار کرد: دادگاه عمومی بروات بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد بروات به آب و زمین وابسته است و همچنین به لحاظ تک محصولی بودن خرما، عمده پرونده‌های دادگاه مربوط به آب و زمین و مسائل اقتصادی است.
افشار بیان کرد: عمده پرونده های با ارزش مالی چند هزار میلیاردی به منطقه ویژه اقتصادی اختصاص دارد.

این مقام قضائی گفت: در سال گذشته پنج قتل در فاصله هفت ماه در این منطه رخ داده است.

رئیس دادگاه عمومی بخش بروات بیان کرد: سال گذشته ۹۵۸۵ پرونده وارد حوزه قضایی بروات شده و ۹۴۸۹ پرونده نیز در این بازه تعییین تکلیف شده است.

وی اظهار کرد: با وجود کمبود نیرو و قاضی در ماه گذشته ۷۷۰ پرونده در دادگاه بروات ثبت و ۷۸۰ پرونده خارج شده که در رتبه بندی عملکرد قابل قبولی است و حوزه قضائی بروات با تمام کمبودها چندین ماه است که رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

افشار گفت: این حوزه قضائی محدودیت‌های بسیاری دارد. ساختمان دادگاه عمومی بروات متعلق به بهزیستی است که با توجه به حجم ورودی پرونده و حضور ارباب رجوع، متاسفانه فضای انتظار مناسبی ندارد.

وی افزود: با توجه به رایزنی‌های مسئولان ارشد دادگستری نیاز دادگاه بروات اعلام شده و مجوزهای لازم درخصوص احداث ساختمانی برای دادگستری بروات صادر شده است.

وی گفت: بعد از زلزله سال ۸۲ اماکن قابل استفاده‌ای در شهر بروات ساخته شده که انتظار می‌رود ساختمانی که فضای قضایی و اداری برای خدمات رسانی بهتر داشته باشد، جایگزین ساختمان کنونی دادگاه شود.

انتهای پیام




جرائم خشن بروات نشأت گرفته از عصبانیت‌های آنی است

منبع: ایـسنا
? جرائم خشن بروات نشأت گرفته از عصبانیت‌های آنی است