جذب ۴۲۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در جنوب کرمان

جیرفت – فت فتو – مدیر موسسه خیریه دارالاکرام از بازگشت ۴۲۵ بازمانده از تحصیل در هفت شهرستان جنوبی کرمان با حمایت‌های این خیریه و اداره‌کل آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: این دانش آموزان ترک تحصیل کرده بودند. محمدحسین افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو دانش […]

جیرفت – فت فتو – مدیر موسسه خیریه دارالاکرام از بازگشت ۴۲۵ بازمانده از تحصیل در هفت شهرستان جنوبی کرمان با حمایت‌های این خیریه و اداره‌کل آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: این دانش آموزان ترک تحصیل کرده بودند.

محمدحسین افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو دانش آموزان بازگردانده شده به تحصیل مناطق محروم جنوب استان کرمان را شامل ۱۴۰ دختر و ۲۸۵ پسر اعلام کرد و افزود: این دانش آموزان در سال جدید تحصیلی جذب چرخه آموزش شدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان به دلیل محرومیت ترک تحصیل می کنند تصریح کرد: تعداد دانش آموزان دختر و پسر ترک تحصیل کرده جنوب کرمان به ترتیب یکهزار و ۳۱۵ نفر و یکهزار و ۷۳۱ پسر است.

وی ادامه داد: متاسفانه این تعداد دانش آموز امسال ترک تحصیل کرده بودند که با پیگیری انجام شده تعدادی از این دانش آموزان به چرخه تحصیل بازگشتند.

افشار، بیشترین آمار دانش آموزان دختر ترک تحصیل کرده را مربوط به شهرستان جیرفت و پسران را مرتبط با شهرستان رودبار جنوب اعلام کرد و گفت: موسسه خیریه دارالاکرام تمام تلاش خود را برای بازگشت دانش آموزان به تحصیل انجام می دهد.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام دلیل ترک تحصیل دانش آموزان را فقر، مسافت زیاد مدارس، کمبود امکانات ایاب و ذهاب، نبود تجهیزات زیرساختی (اینترنت) و نداشتن تلفن هوشمند برشمرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان در این زمینه شد.

وی یکی از عوامل شایع ترک تحصیل دختران منطقه جنوب کرمان را مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان ترک تحصیل در مقطع دبیرستان رخ می دهد و نبود دبیرستان در همه مناطق سبب شده دختران و پسران برای رفتن به دبیرستان هر روز از روستای خود به روستاهای مجاور بروند که برخی خانواده ها از فرستادن فرزندان خود به مدرسه با این شرایط امتناع می کنند. 

افشار به طرح آموزش از راه دور دانش آموزان بازمانده از تحصیل با عنوان آبا اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری موسسه خیریه دارالاکرام و آموزش و پرورش در حال اجراست.

وی افزود: این طرح شامل آموزش آنلاین و آفلاین (آموزش الکترونیک از راه دور) در مناطق کم برخوردار انجام می شود تا دانش آموزان به دلیل محرومیت از تحصیل باز نمانند.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای بازگشت دانش آموزان به تحصیل می کنیم.




جذب ۴۲۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در جنوب کرمان

منبع:ایرنـا
? جذب ۴۲۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در جنوب کرمان