جبران عقب ماندگی‌ها در دولت آغاز شده است/ با خام‌فروشی مخالفیم

کرمان- رئیس جمهور با بیان اینکه جبران عقب ماندگی‌ها در دولت آغاز شده است، گفت: ضمن ارج نهادن به همه کارهایی که مسئولان در گذشته کرده اند، عقب ماندگی‌ها را باید جبران کرد. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در مراسم افتتاح آبرسانی از سد نساء به شهرهای بم و […]

کرمان- رئیس جمهور با بیان اینکه جبران عقب ماندگی‌ها در دولت آغاز شده است، گفت: ضمن ارج نهادن به همه کارهایی که مسئولان در گذشته کرده اند، عقب ماندگی‌ها را باید جبران کرد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در مراسم افتتاح آبرسانی از سد نساء به شهرهای بم و بروات، ۱۵ طرح صنعت برق و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان در استان کرمان افزود: در آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب مشکلاتی داریم که می‌توانست سال‌های قبل رفع شود اما به هر دلیل باید کار جهادی کرد که این تنش‌های آبی کاهش یابد و کمبود تولید برق جبران شود.

وی با بیان اینکه جبران عقب ماندگی‌ها در دولت آغاز شده، تصریح کرد: ضمن ارج نهادن به همه کارهایی که مسئولان در گذشته کرده اند، عقب ماندگی‌ها را باید جبران کرد که جز با روحیه جهادی میسر نیست.

رئیسی گفت: نمی‌توان گفت حالا که پروژه‌ای ۱۰ سال عقب مانده، باز هم ببینیم چکار می‌توان کرد؛ باید پروژه‌ها به سامان برسد و مردم از نتایج آنها بهره مند شود که این در گرو کار جهادی است.

وی نتیجه کار جهادی در این دولت را بهره برداری از طرح آبرسانی به بم و بروات، تصفیه خانه فاضلاب سیرجان و بهره برداری از ۱۵ طرح و پروژه برق رسانی در جای جای استان کرمان برشمرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های توسعه آبی، باعث رونق کشاورزی می‌شود، افزود: کارهای زیرساختی در استان کرمان باعث پیشرفت مخصوصاً در حوزه کشاورزی و کشت خرما می‌شود.

رئیسی ادامه داد: خانواده شهید پس از افتتاح طرح آبرسانی دعای خیر کرد. همه ما به دعای خانواده شهدا نیازمندیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با خام‌فروشی مخالفیم، یادآور شد: شرکت‌هایی در کرمان هست که کار اقتصادی می‌کنند و در عین حال برخی استان کرمان را بهشت معادن می‌نامند ولی به میزانی که معدن داریم فرآوری معادن نداریم و گاهی خام فروشی است که نباید چنین باشید.

رفع مشکل آبی ۳ هزار روستا

وی با اشاره به اینکه از ١٠ هزار روستای با تنش آبی در کشور، مشکل ٣ هزار روستا برطرف شده است، گفت: مشکل سایر روستاها هم تا پایان دولت برطرف می‌شود.

رئیس جمهور افزود: امروز زمان نداریم، باید با سرعت کارها جلو برود، ٦٧٠ روستا در استان کرمان تنش آبی داشتند، اما امروز این عدد به ١٧٠ روستا رسیده است. هر مدیر یا فردی که در عرصه تولید فعالیت می‌کند، برای رفع مشکلات مردم وظیفه بر دوش خود دارد. پیشرفت در گرو فراهم کردن زیرساخت است، اگر توسعه زیرساخت صورت بگیرد، پیشرفت در صنایع، کشاورزی، گردشگری و ترانزیت هم صورت می‌گیرد.

وی گفت: شرکت‌های موجود در کشور پیشران سرمایه‌گذاری در کشور هستند و خوب می‌توانند مسئولیت اجتماعی بر عهده بگیرند و مشکلات را حل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنابر گفته امام راحل عشایر ما جزو ذخایر نظام هستند، گفت: امروز عشایر کشور تولیدکننده هستند، مردمانی مخلص که دل در گرو انقلاب، نظام و رهبری دارند.

برق رسانی خورشیدی به عشایر

وی گفت: امروز شهرهای ما از تولیدات و محصولات عشایر روستایی بهره می‌برند، وقتی عشایر مشکل برق داشته باشند، کار سخت می‌شود. کار برق‌رسانی به چادرهای عشایر از طریق برق‌رسانی خورشیدی مایه خرسندی است.

رئیس‌جمهور گفت: وقتی برای پیگیری طرح‌ها به نقاط مختلف می‌روم، یعنی روند به پایان رسیدن کارها نباید فرسایشی بشود.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌ها نباید از این دولت به آن دولت و از این مجلس به آن مجلس منتقل شوند، گفت: مردم چشم‌انتظار هستند.

رئیس جمهور با تاکید کرد: کارهای زیرساختی در استان کرمان حتماً توسعه به همراه داشته و در زمینه کشاورزی، گردشگری و ترانزیت پیشرفت‌هایی خواهیم کرد.

وی افزود: کار کردن برای مردم جلوه‌ای از بندگی خدا بوده و باعث رشد و تعالی برای عاملین و خادمین است.

روحیه جهادی عامل پیشبرد کارها

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های تکمیل شده اگر به صورت عادی پیگیری می‌شد قطعاً امروز شاهد بهره‌برداری از آنها نبودیم، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی وزارت نیرو، در این مدت با روحیه جهادی به اندازه چند سال برای تکمیل این پروژه‌ها کار صورت گرفته و همه مدیران و مسئولان باید این رویه را با قوت ادامه دهند.

وی در ادامه با یادآوری منش و روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر شهید حاج قاسم سلیمانی در مواجهه با مشکلات از همه مدیران و فعالین در عرصه خدمت‌رسانی به مردم استان کرمان خواست در این مسیر مشکلات را به رسمیت نشناخته و با همین روحیه برای رفع گره‌ها و مشکلات مردم عزیز کرمان گام بردارند.

کد خبر ۵۸۲۳۴۷۷




جبران عقب ماندگی‌ها در دولت آغاز شده است/ با خام‌فروشی مخالفیم

منبع: مــهر
? جبران عقب ماندگی‌ها در دولت آغاز شده است/ با خام‌فروشی مخالفیم