جبران خسارت‌ها در بودجه لحاظ می‌شود

وزیر کشور با تاکید بر برآورد دقیق خسارت‌ها عنوان کرد: در بودجه بحران جبران خسارتها لحاظ می‌شود. به گزارش فت فتو؛ احمد وحیدی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در محل فرمانداری جیرفت با اشاره به خسارت سیل به ۴۰۰ هکتار کشت سیب‌زمینی در منطقه چاه حسن گفت: فوری‌ترین کار این […]

وزیر کشور با تاکید بر برآورد دقیق خسارت‌ها عنوان کرد: در بودجه بحران جبران خسارتها لحاظ می‌شود.

به گزارش فت فتو؛ احمد وحیدی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در محل فرمانداری جیرفت با اشاره به خسارت سیل به ۴۰۰ هکتار کشت سیب‌زمینی در منطقه چاه حسن گفت: فوری‌ترین کار این است که خسارت کشاورزان جبران و آنها به فرآیند کشت و تولید محصولات کشاورزی برگردند.

وی با تاکید بر برآورد دقیق خسارت‌ها عنوان کرد: وام کشاورزانی که در سیل آسیب دیدند امهال می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه ۱۳۴ رشته قنات آسیب دیده است که در بودجه بحران جبران خسارتها لحاظ می‌شود افزود: تزریق واکسن مورد نیاز برای ۲۰ هزار نفر شتر با مشارکت بسیج کشاورزی، دامپزشکی و دامداران و کمک دولت انجام می شود.

وی تاکید کرد تا در مراجعات روستا به روستا، لیست تمام خانواده هایی که وسایل زندگی آنها آسیب دیده و ازبین رفته است به طور دقبق احصا گردد.

وزیر کشور افزود: جبران این نوع از خسارتها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان محقق می شود.

وحیدی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان جهت احداث و تعمیر منازل آسیب دیده از سیل توسط ستاد اجرایی تخصیص یابد اظهار داشت: هزینه احداث تمام سرویس های بهداشتی آسیب دیده از سیل توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام تامین و عملیات اجرایی آن را بنیاد مسکن انجام دهد.

وحیدی گفت: ۵۵ دستگاه فعال راهداری در جنوب استان کرمان نقاط آسیب دیده جاده ها را ترمیم و اصلاح کنند.

وزیر کشور گفت برای تامین اعتبار این بخش با وزیر مسکن و شهرسازی مذاکره کرده است و تامین اعتبار انجام خواهد شد.

وزیر کشور همچنین در ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: دکتر زینی وند استاندار کرمان در هفته‌های آینده نیز به طور مرتب به مناطق سیلزده سربزنند و بر امور نظارت کنند.

وی بر تهیه و اصلاح طرح هادی روستاها توسط بنیاد مسکن تاکید کرد و گفت: برای کارهای اصولی از جمله مطالعات تکمیل سیلبند خرم منابع مالی مشخص شده است.

وی ادامه داد: با تعیین وظایف ملی و استانی، با قدرت در جهت بازسازی و ترمیم خانه‌ها، ایجاد فرصت برای ترمیم چاه‌ها و قنوات و سیل‌بندها و راه ها و تقویت شهرداری‌ها اقدام می‌شود.

وحیدی گفت: بالگردها در منطقه باقی می‌مانند تا در صورت لزوم نیازهای بلافاصله تامین شوند.

انتهای پیام




جبران خسارت‌ها در بودجه لحاظ می‌شود

منبع: بــرنا
?
جبران خسارت‌ها در بودجه لحاظ می‌شود