جان باختن ۶۲ نفر در حوادث رانندگی نوروز استان کرمان

سرهنگ امین غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت آمار تصادفات و حوادث ترافیکی نوروز امسال در استان کرمان، اظهار داشت: از ۲۴ اسفندماه سال قبل تا بامداد امروز یازدهم فروردین ماه ۶۳۳ حادثه رانندگی در استان اتفاق افتاده است این تعداد حادثه طی این مدت کوتاه خیلی زیاد […]

سرهنگ امین غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت آمار تصادفات و حوادث ترافیکی نوروز امسال در استان کرمان، اظهار داشت: از ۲۴ اسفندماه سال قبل تا بامداد امروز یازدهم فروردین ماه ۶۳۳ حادثه رانندگی در استان اتفاق افتاده است این تعداد حادثه طی این مدت کوتاه خیلی زیاد است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروز پلیس تا کنون ۵۵ نفر از هموطنان در حوادث جاده‌ای برون‌شهری استان کرمان و ۷ نفر در معابر شهری جان خود را از دست دادند، گفت: در مجموع ۶۲ نفر طی این مدت در حوادث رانندگی استان کرمان جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۴۷۶ نفر هم در این حوادث مجروح شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه این آمار به شدت تلخ و نگران‌کننده است، افزود: هدف ما از ارائه این آمار سخت و تکان‌دهنده توجه بیشتر رانندگان به توصیه‌های پلیس، قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش این حوادث است.

وی ادامه داد: در بررسی انجام شده از سوی همکاران ما در پلیس راهور و پلیس‌راه شمال و جنوب استان کرمان عامل اصلی این تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و عدم توجه آنها به جلو مطرح شده که باعث رقم خوردن این حوادث تلخ شده است.

غفوری با اشاره به اینکه جاده‌های استان کرمان ویژگی‌های خاص خود را دارد، گفت: جاده‌های کرمان، جاده‌هایی مسطح و بدون جاذبه‌هایی در اطراف جاده است که باعث می‌شود که رانندگان پس از ساعات طولانی رانندگی در این محورها خسته شده و این اتفاقات تلخ رقم بخورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه رانندگان اصل هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت را رعایت نکرده و در نتیجه آن شاهد وقوع این حوادث تلخ و ناراحت‌کننده هستیم، افزود: البته طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد در جاده‌های استان کرمان را داشتیم با این وجود باز هم این آمار تلخ و تکان‌دهنده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه می‌پذیریم که برخی از خودروها و جاده‌های ما ناایمن هستند اما اگر راننده‌ای اصول را رعایت کرده و متناسب با شرایط محیطی، جاده‌ها و وضعیت خودروی خود رانندگی کند قطعاً این حوادث بسیار کمتر خواهد بود، گفت: با دقت و توجه در رانندگی می‌توان این حوادث را کاهش داد ‌و حتی به صفر نزدیک کرد.

انتهای پیام/۵۱۱/




جان باختن ۶۲ نفر در حوادث رانندگی نوروز استان کرمان

منبع: تسنــیم
? جان باختن ۶۲ نفر در حوادث رانندگی نوروز استان کرمان